• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,7%6 646,84
  • DOW 300,45%46 224,78
  • Nasdaq 1,21%22 530,35
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,16
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,7%6 646,84
  • DOW 300,45%46 224,78
  • Nasdaq 1,21%22 530,35
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,16
  • 20.03.17, 09:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Porsche pistab taskusse 17 000 dollarit iga müüdud auto kohta

Bloombergi andmetel müüs Volkswagen mullu 238 000 Porschet ning ettevõtte ärikasum kasvas 3,9 miljardi euroni – ehk 17 250 dollarini auto pealt.
Porsche muuseum
  • Porsche muuseum
  • Foto: Imago/Scanpix
„Teisisõnu: iga kord kui Porsche müüb 911 spordiauto või oma Cayenne SUVi, võiks ta võtta oma kasumi ja osta sellega uhiuus Chevy Cruze,“ kirjutab uudisteagentuur. Porsche käive ühe auto kohta on keskmiselt 99 000 dollarit.
Teised saksa autotootjad võivad säärasest kasumimarginaalist unistada: Daimler AG ja BMW keskmine tulu auto kohta oli 5000 dollarit.
Porsche edu seisneb aga selles, et ta on otsustanud odavaid autosid mitte valmistada. Kuigi isegi Mercedes laseb aeg-ajalt välja mudeli, mis sobib ka kõhnema rahakotiga kliendile, siis Porsche omanik teab, et kui tänaval on teine Porsche, siis peab tema omanik olema vähemalt niisama jõukas kui ta ise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Porschega sarnane ärimudel on ka Ferraril: ärikasum auto kohta on Bloombergi andmetel peaaegu 90 000 dollarit – kuid siin tuleb silmas pidada, et 30 protsenti Ferrari kasumist tuleb autoga vaid väga kaudselt seotud asjadest: mootoritest, lõbustusparkidest ja turuahelatest. Ning ettevõte valmistab aastas vaid 8000 autot – ikka selleks, et hind võimalikult üleval hoida.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele