• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 20.03.17, 09:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Porsche pistab taskusse 17 000 dollarit iga müüdud auto kohta

Bloombergi andmetel müüs Volkswagen mullu 238 000 Porschet ning ettevõtte ärikasum kasvas 3,9 miljardi euroni – ehk 17 250 dollarini auto pealt.
Porsche muuseum
  • Porsche muuseum
  • Foto: Imago/Scanpix
„Teisisõnu: iga kord kui Porsche müüb 911 spordiauto või oma Cayenne SUVi, võiks ta võtta oma kasumi ja osta sellega uhiuus Chevy Cruze,“ kirjutab uudisteagentuur. Porsche käive ühe auto kohta on keskmiselt 99 000 dollarit.
Teised saksa autotootjad võivad säärasest kasumimarginaalist unistada: Daimler AG ja BMW keskmine tulu auto kohta oli 5000 dollarit.
Porsche edu seisneb aga selles, et ta on otsustanud odavaid autosid mitte valmistada. Kuigi isegi Mercedes laseb aeg-ajalt välja mudeli, mis sobib ka kõhnema rahakotiga kliendile, siis Porsche omanik teab, et kui tänaval on teine Porsche, siis peab tema omanik olema vähemalt niisama jõukas kui ta ise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Porschega sarnane ärimudel on ka Ferraril: ärikasum auto kohta on Bloombergi andmetel peaaegu 90 000 dollarit – kuid siin tuleb silmas pidada, et 30 protsenti Ferrari kasumist tuleb autoga vaid väga kaudselt seotud asjadest: mootoritest, lõbustusparkidest ja turuahelatest. Ning ettevõte valmistab aastas vaid 8000 autot – ikka selleks, et hind võimalikult üleval hoida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele