Bloombergi andmetel müüs Volkswagen mullu 238 000 Porschet ning ettevõtte ärikasum kasvas 3,9 miljardi euroni – ehk 17 250 dollarini auto pealt.
- Porsche muuseum Foto: Imago/Scanpix
„Teisisõnu: iga kord kui Porsche müüb 911 spordiauto või oma Cayenne SUVi, võiks ta võtta oma kasumi ja osta sellega uhiuus Chevy Cruze,“ kirjutab uudisteagentuur. Porsche käive ühe auto kohta on keskmiselt 99 000 dollarit.
Teised saksa autotootjad võivad säärasest kasumimarginaalist unistada: Daimler AG ja BMW keskmine tulu auto kohta oli 5000 dollarit.
Porsche edu seisneb aga selles, et ta on otsustanud odavaid autosid mitte valmistada. Kuigi isegi Mercedes laseb aeg-ajalt välja mudeli, mis sobib ka kõhnema rahakotiga kliendile, siis Porsche omanik teab, et kui tänaval on teine Porsche, siis peab tema omanik olema vähemalt niisama jõukas kui ta ise.
Porschega sarnane ärimudel on ka Ferraril: ärikasum auto kohta on Bloombergi andmetel peaaegu 90 000 dollarit – kuid siin tuleb silmas pidada, et 30 protsenti Ferrari kasumist tuleb autoga vaid väga kaudselt seotud asjadest: mootoritest, lõbustusparkidest ja turuahelatest. Ning ettevõte valmistab aastas vaid 8000 autot – ikka selleks, et hind võimalikult üleval hoida.
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.