• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 28.04.17, 12:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Apranga alustas aastat kasumit kahekordistades

Leedu rõivakontserni Apranga esimese kvartali tulemused näitavad, et kasvatada suudeti nii käivet kui ka kasuminumbreid.
Apranga on Zara brändi edasimüüja Baltimaades.
  • Apranga on Zara brändi edasimüüja Baltimaades.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Kogu grupi käive Balti riikides tõusis 47,8 miljoni euroni, mis võrreldes möödunud aasta sama perioodiga kasvas 8,4 protsenti. Tublisti kosus ka ärikasum: 1,2 miljonilt eurot möödunud aasta esimeses kvartalis 2,2 miljonile eurole.
LHV vanemanalüütik Joonas Joost ütles, et Apranga esimese kvartali tulemused ületasid väga tugevalt ootusi. „Väga positiivne oli nii brutokasumlikkuse areng, mis paranes rohkem kui me ootasime, aga ka üld-ja turustuskulude kasv jäi prognoositust oluliselt madalamaks,“ ütles Joost.
Käibe kasvu võis täheldada kõikidel Apranga turgudel. Koduturul Leedus kasvas käive mullusega võrreldes 26,4 miljonilt 28,2 miljonile, Lätis 10,8 miljonilt 11,4 miljonile ning kõige pisemal turul Eestis oli kosumine kõige suurem: 6,8 miljonilt 8,3 miljonile eurole. Käivet aitas kasvatada uute poodide avamine. Kui aasta varem oli Eestis 26 poodi, siis tänaseks on neid juba 29. Uusi poode avati ka Lätis ja Leedus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi kulud kasvasid aastaga võrreldes 7,7 protsenti 14,6 miljonile, rõhutab ettevõte ise, et need on igati korrelatsioonis käibe- ja töötajate arvu kasvuga. Lisaks toodi välja, et lahti on saadud ka mullusest kuue miljoni euro suurusest võlast.
Kui vaadata Apranga erinevaid sektoreid, siis on käibe- ja kasuminumbreid ülespoole vedavaks lipulaevaks Zara rõivabränd, kus käive kasvas aastaga 36 protsenti. Nagu teised Eesti jaemüüjad, kurdab ka Apranga viletsat jalatsimüüki: jalanõude käibe puhul tuli tunnistada 12protsendilist tagasiminekut.
Joonas Joost jääb Apranga tulemustega aga vägagi rahule. „Kokkuvõttes pidasime võimalikuks puhaskasumi langust 0,9 miljonilt eurolt 0,3 miljonile. Seega asjaolu, et Apranga tegelikult kahekordistas puhaskasumi 1,8 miljonile eurole, on väga positiivne ja tugev tulemus,“ ütles Joost.
Kuna Apranga aktsia on aasta esimese kvartaliga kosunud kolm protsenti (tõus 2,57 eurolt 2,65 eurole), hindab ettevõte oma turuväärtuseks praegu 147 miljonit eurot. Head kvartalitulemused panid muidu nii stabiilse Apranga aktsia Balti börsil tõusma: lõunaks oli tõus 1,8 protsenti ning ettevõte kauples 2,75 euro juures.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele