Hiiglased muudavad suunda

Coca-Cola on esindatud ka Venezuelas.  Foto: EPA
Kaspar Allik • 21 veebruar 2018
Jaga lugu:
Börsiuudised
Ainult tellijale

Kaks suurt ja rahvusvahelist ettevõtet – McDonald's ja Coca-Cola – on tarbijate maitse ning tervisliku eluviisi populaarsuse tõttu kogenud käibe märkimisväärset langust. Nii suurte ettevõtete ümberpööramine on kohmakas ja aeganõudev. Kui McDonald'sil on esmane positiivne tulemus juba näha, siis Coca-Cola puhul tuleb veel oodata.

Eesti McDonald'sites olevad tellimisekraanid näitavad, kuhu globaalne kiirtoidukett on viimaste aastate jooksul liikunud. Suurem digitaliseerimine, lihtsam ja odavam menüü ning suurem efektiivsus.

Kui ettevõtte praegune juht Steve Easterbrook 2015. aastal ametisse astus, oli McDonald's kriisis. Restoranide turuosa oli languses nii Aasias, Euroopas kui ka USAs, kus see kukkus  17,4 protsendi pealt 2012. aastal 15,4 protsendile 2016. aastal. Levis arvamus, et McDonald's lükatakse kiirtoidukettide troonilt minema.

Finantskriisist olid edukamalt väljunud kiirtoiduketid, mis suutsid ajaga paremini kaasas käia. Populaarsust kogusid tervislikumad menüüd, digitaalsed lahendused ning toidu kojuvedu. 

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt