Artikkel
  • Megastari esitlus Tallinna sadamas, aktsionär Aivar Nõu loodab, et tellitakse ka Megastar 2..Foto: Andres Haabu
    Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinkilt oodata dividendisadu

    Tallink teatas eile kavatsusest suurendada dividendi ja vähendada aktsiakapitali, mis tähendaks, et aktsionäridele jagatakse järgmisel aastal ligi 80 miljonit eurot.

    “Tallink soovib olla oma aktsionäridele hea investeering ning tehtud otsused kinnitavad meie sõnu,” kommenteeris Tallinki juht Paavo Nõgene uudiseid. Ta kinnitas, et Tallink plaanib edasi areneda ning erinevaid ettevalmistusi on töös mitu. Järgmistest otsustest kuuleb Nõgene sõnul aga siis, kui otsused on tehtud.
    Uudis ei jätnud investoreid külmaks. Päeva lõpuks kogunes tehinguid rohkem kui 725 000 euro eest ning aktsia sulgus 1,03 euro tasemel, mis on avamishinnast 5,3% kõrgem. Kõrgeima hinnaga tehing tehti 1,05 euro tasemel.
    Täpsemalt andis Tallink Grupp eile hommikul teada, et nõukogu tegi juhatusele ettepaneku valmistada 2019. aasta aktsionäride korralisele üldkoosolekule ettepanek aktsiakapitali nominaalseks vähendamiseks vähemalt 7 senti aktsia kohta. Samuti täiendatakse dividendipoliitikat. Kui majandustulemused võimaldavad, makstakse dividendi edaspidi vähemalt 5 senti aktsia kohta, teatas ettevõte. Teisipäevase sulgemishinna pealt teeks see dividenditootluseks ligi 5 protsenti, mis Tallinna börsil jätab Tallinki keskmike hulka. Sel ja eelmisel aastal on Tallink maksnud 3 senti aktsia koha.
    Kui aktsionäride koosolekul ettepanekud heaks kiidetakse ja majandustulemused võimaldavad, tähendab see, et aktsionäridele jagataks 2019. aastal kokku 80,3 miljonit eurot, millest dividend moodustab 33,4 miljonit eurot.
    Oodatud dividenditõus
    Senimaani on Tallinki dividendil olnud lagi peal. 2013. aasta juunis emiteeriti 900 miljoni Norra krooni (praegu ligi 95 miljonit eurot) mahus võlakirju, mis piiras võlakirjade kestuse ajal maksimaalse dividendi kuni 50 protsendini aktsiakasumist.
    Järgmisel nädalal, 18. oktoobril, saabub võlakirjade tähtaeg, pärast seda saab ettevõte järjekordselt dividendi suurendada. Refinantseerimiseks vajaliku laenu, mahus 110 miljonit eurot, võttis Tallink selle aasta juulis. Raha kasutatakse ettevõtte teatel Norra võlakirjade eest tasumiseks ning nendega seotud riskimaandustehingute lõpetamiseks. Selle tulemusel väheneb ettevõtte refinantseerimisrisk.
    Stabiilseim purjekas Läänemerel
    Veidi üle 106 000 Tallinki aktsia omav väikeaktsionär Aivar Nõu ütles, et tema jaoks tuli dividendi suurendamise uudis üllatusena. “Arvestasin, et saan dividendi 3 senti aktsia kohta nii nagu alati,” ütles ta ja nentis, et kolmapäeval on aktsia käive päris korralik. “Ostjaid on palju, müüjaid vähe.”
    “Mulle uudis meeldib. Kui firma on ülerahastatud ja likviidne, siis pole mõtet raha kinni hoida,” rääkis Nõu ja lisas, et plaanib kindlasti aktsionäriks jääda. “See on väga mõistlik otsus nende poolt.”
    Nõu sõnul ei kavatse ta Tallinki aktsiaid lähitulevikus juurde osta, pigem ­ootab koduturul teisi häid võimalusi. “Muidugi muud eriti osta ei ole. Tallinna Sadam on halb aktsia, sest seal on kahtlane omanik – Eesti riik. Kunagi ei tea, kus jälle ära keeratakse,” nentis ta ja lisas, et enamik Tallinna börsi aktsiatest on ebalikviidsed, millega teenib vaid mõne euro.
    Väikeinvestor ja riigikogu liige Toomas Kivimägi ütles, et Tallink muutus pärast ­uudist veelgi atraktiivsemaks ja ta ostab võimalusel aktsiaid juurde. “Eesti investorid on ju dividendiusku, 5protsendine dividend on juba midagi, mis köidab. Tallink on üks stabiilsemaid purjekaid Läänemerel.”
    “Olen ise olnud Tallinki pikaajaline investor ja üldiselt olnud rahul,” kommenteeris 63 000 aktsiat omav riigikogu liige ­Aivar Sõerd. “Mingil ajal olen aktsiaid ka juurde ostnud, mingil ajal ka midagi müünud. Nende uuendatud dividendipoliitika mulle sobib, sest tahan näha oma portfellis eelkõige dividendiaktsiaid. Üksikute aktsiate süvaanalüüsiga pole lihtsalt aega ja võimalust tegeleda.
    Kivimägi, kellel on üle 27 000 Tallinki aktsia, ütles, et dividendimäära tõstmist oli oodata. Tema sõnul kinnitab plaan maksta minimaalselt 5 senti dividendi ettevõtte juhtkonna enesekindlust ja usku ettevõtte tugevatesse majandustulemustesse vähemalt lähiaastatel.
    Oktoobri alguses soetas Tallinki suuromanik Infortar 600 000 aktsiat lisaks. “Kui juba suuromanik lisab, siis paremat vihjet on raske leida,” tõdes Kivimägi.
    Hea tervisega ettevõte
    Aktsiakapitali vähendamine kinnitab Kivimägi sõnul ettevõtte head tervist ja tugevat kapitaliseeritust. “Loodan vaid, et need otsused ei tähenda loobumist Megastar 2 tellimisest. Megastar 1 on liiga hea, et teisest loobuda!” leidis ta.
    Heameelt tekitas aktsiate tagasiostu plaan ka Aivar Nõule. “Loomulikult, mida väiksem on aktsiate arv, seda kõrgemale hind tõusta võib. See on majandusteooriast üks väike lõigukene,” kommenteeris ta Tallinki aktsia tõusu.
    Kuid tulevik ei pruugi Nõu sõnul nii pilvitu olla. Lähiaastatel plaanib ta Tallinki aktsionäriks jääda, aga pikemas perspektiivis ta selles nii kindel ei ole. “Kui valmib näiteks Tallinna–Helsingi tunnel või tuleb midagi muud atraktiivset börsile, siis tuleks ehk positsioonid ümber vaadata. Tunda aga on, et Eestis midagi väga tulemas ei ole,” oli ta pessimistlik.
    Sama leiab ka Sõerd. “Riskide poolel on Soome turistide arvu vähenemine, tööjõu puudus ja tööjõukulude kasv ning kütuse hind,” loetleb ta.
    Kommentaar

    Stabiilne küll, kuid kasvuvõimalused on piiratud

    Sander Danil, LHV vanemanalüütik
    „Plaanitav aktsiakapitali vähendamine viitab tõenäoliselt laenukoormuse suurendamisele, kuid mõistlikus ulatuses on see aktsionäridele soodne, kuna suurem finantsvõimendus võimaldab saavutada omakapitali suurema tootluse. Aktsiakapitali vähendamine on meie arvates pigem ühekordne sündmus ning järgnevatel aastatel ei maksa sellega arvestada.
    Plaanitav dividendi tase vähemalt 5 senti peaks olema jätkusuutlik, kuid ei paku mitme teise ettevõttega võrreldes ka mingit erakordset dividenditootlust.
    Meid üllatas mõnevõrra, et ettevõte tuli sellise plaaniga välja nii varakult enne majandusaasta lõppu, kuna see viitaks nagu vajadusele toetada aktsia hinda turul. Samas meie arvamust see Tallinkist oluliselt ei muuda. Ettevõtte plaan jagada suuremaid dividende ja vähendada aktsiakapitali kinnitab meie nägemust, et Tallink on küll stabiilne tugeva rahavooga firma, kuid tema kasvu- ja laienemisvõimalused on üpris piiratud ning suuremaid investeeringuid pole lähiaastatel juhtkonnal plaanis teha.“
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.