Kristjan Pruul • 19. oktoober 2018
Jaga lugu:

Telia ja Elisa hammustasid Tele2 turuosast tüki

Tele2 kasumlikkus Eestis kolmandas kvartalis vähenes.  Foto: Raul Mee

Tele2 käsi Eestis ei käi viimasel hästi ja konkurendid Teliast ja Elisast on seda ära kasutanud, kasvatades jõudsalt oma turuosa, käivet ja kasumit.

Eesti telekomituru liider Telia võis kolmandas kvartalis rõõmustada käibe kasvu üle, mis tõusis eurodes arvestatuna 4,3 protsenti. Käive oli kolmandas kvartalis kokku 76 miljonit eurot (790 miljonit Rootsi krooni). Kasvanud on ka kasumimarginaal (35,7 protsendile) ning ärikasum oli kokku 27 miljonit eurot.

Telia emafirma kiidab börsile saadetud kvartaliaruandes, et Eestis kasvab kiirelt interneti- ja TV-äri, tõusu näitas ka mobiiliteenuste käive. Lisaks võisid nad rahul olla 5G-katsevõrgu püstitamisega Tallinna Tehnikaülikooli juures ning märgiti ära, et Telia pakub Baltikumis nüüd eksklusiivselt telekanalit HBO.

Ka Elisa kolmas kvartal Eestis näitas positiivseid tulemusi, käive kasvas 5,2 protsenti, 42 miljonile ja ärikasum kasvas 12 protsenti. Eesti äride positiivse tulemuse märkis emafirma ära ka kogu kontserni kvartalit kirjeldades. Elisa Eesti tegevjuhi Sami Seppäneni sõnul aitasid majandustulemuste kasvule aasta kolmandas kvartalis kaasa uued nutipaketid, kus pakutakse ühe kuutasu eest sideteenust, Mobiil-IDd ja reisikindlustust tervele perele.

Tele2 pidi seevastu ainsana suurtest telekomifirmadest tunnistama kaotusi nii klientide arvus kui ka ärikasumis. Börsiteate järgi jäi Eesti tütarfirma käive aastatagusele tasemele (18,5 miljonit eurot) ja ärikasum kukkus 11 protsenti, olles kolmandas kvartalis vastavalt vaid 4,4 miljonit eurot. Langes ka kasumimarginaal, jäädes pidama 24 protsendil.

Samuti tuli emafirmal tõdeda, et ärimudeli kohandamine kõrgemale kvaliteedile ning fokusseerimine jae- ja online-müügile telemarketingi asemel on siiani tähendanud vähenenud kliendibaasi. „Klientide arv vähenes, osaliselt oli selle põhjuseks Starmani ülevõtmine Elisa poolt,“ seisab ülevaates.

Lõppkasutajate arv vähenes 15 protsenti ja selle põhjuseks oli tugev, peamiselt telemarketingi abil teravaks aetud konkurentsiolukord eelnevates kvartalites. Käivet mõjutasid negatiivselt rändlusteenuse tõrked augustis, kui Tele2-l tuli klientidele välja maksta 300 000 eurot.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum