• OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,65
  • OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,65
  • 09.04.19, 12:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uber surub end börsile läbi skandaalide rägastiku

Järgnevatel nädalatel avalikustab Uber börsile minekuks vajalikud dokumendid, milles on infot ettevõtte paljude poolikute kohtuasjade kohta, kirjutab Financial Times.
Sõidujagamisfirmal Uber on tume minevik ja palju käimasolevaid kohtuprotsesse.
  • Sõidujagamisfirmal Uber on tume minevik ja palju käimasolevaid kohtuprotsesse.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Uber kavatseb börsilt korjata üle 10 miljardi dollari. Ettevõte on selleks esitanud dokumendid, kus on kõige muu seas pikk nimekiri kohtuasjadest ja valitsuse uurimistest. Nimekirjas on hulk siiani lahendamata vaidlusi, mis ulatuvad tagasi endise tegevjuhi Travis Kalanicki aegadesse.
Florida Ülikooli IPOde ekspert Jay Ritter ütles, et Uberil on endise juhi ja ajaloo tõttu palju rohkem riske kui teistel börsile minejatel.
Peamine probleem on Uberi ärimudel, mis põhineb autojuhtide tööjõul, kuid neid autojuhte ettevõte tööle ei võta, pääsedes nii töötasu ja hüvitiste regulatsioonide täitmisest. Seetõttu on Uberil madalad tööjõukulud, mis on pannud valdkonna reguleerijad kogu maailmas surve alla konkurentsiolukorda muuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Columbia ülikooli väärtpaberiteaduse eksperdi John Coffee sõnul on suurim oht Uberile see, et need inimesed tuleb võtta töötajateks. „Väärtpaberite ja börsikomisjoni võib nõuda lisateavet või teha hoiatusi. Uber peaks ütlema, millised oleksid neile kulud järgmisel aastal, kui kõik autojuhid liigitatakse töötajaks. See number võib olla ebameeldiv."
Töösuhte klassifitseerimise vaidlusi on Uberil pooleli mitmetes riikides, kuhu soovitakse siseneda.
Hiljutine näide oli juhtum Euroopas ja paljudes riikides keelatud rakendusega UberPOP, mis lubas sõita amatööridest juhtidel. Eelmisel kuul tasus Uber Hollandis UberPOPi probleemide lahendamiseks 2,3 miljonit eurot.
Uberil on õhus veel teistsuguseid rikkumisi, näiteks seksistlik ja mürgine töökeskkond, ärisaladuste varastamine, altkäemaks ja lepingute rikkumine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 6 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele