• OMX Baltic−0,18%291,85
  • OMX Riga−0,24%910,37
  • OMX Tallinn−0,25%1 896,27
  • OMX Vilnius0,01%1 261,32
  • S&P 500−0,53%6 699,4
  • DOW 30−0,71%46 590,41
  • Nasdaq −0,93%22 740,4
  • FTSE 1000,63%9 574,95
  • Nikkei 225−1,35%48 641,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • OMX Baltic−0,18%291,85
  • OMX Riga−0,24%910,37
  • OMX Tallinn−0,25%1 896,27
  • OMX Vilnius0,01%1 261,32
  • S&P 500−0,53%6 699,4
  • DOW 30−0,71%46 590,41
  • Nasdaq −0,93%22 740,4
  • FTSE 1000,63%9 574,95
  • Nikkei 225−1,35%48 641,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • 06.10.24, 06:00

Laevaaktsiatega laineharjal püsimiseks tuleb osav olla

Suur hulk börsil noteeritud lääneriikide laevaehitajate aktsiatest näitavad äärmuslikku volatiilsust ja kipuvad vee alla vajuma. Investorina tasub aga otsida ettevõtteid, mis valmistavad sõjalaevu.
Milano börsil noteeritud Fincantieri dokkidest tulnud Discovery Princess kõrvuti soomlaste ehitatud Carnival Spiritiga.
  • Milano börsil noteeritud Fincantieri dokkidest tulnud Discovery Princess kõrvuti soomlaste ehitatud Carnival Spiritiga.
  • Foto: Shutterstock
Laevaehituse raskuskese nihkus juba eelmise sajandi lõpus Aasiasse. Kõigepealt hakkasid Euroopa ja USA laevatehastelt tööd ära võtma jaapanlased, seejärel korealased ja viimaks juba ka hiinlased.

Seotud lood

Investor Toomas
  • 23.09.24, 17:43
Norra autolaevafirmad mängivad ootamatult rakette
Oslo börsil kauplevad autoveolaevade reederite aktsiad on aastaga lennanud peadpööritavalt kõrgele.
Uudised
  • 12.08.24, 14:05
Hiina tunnistas, et Hongkongi laev lõhkus Balticconnectori
Eesti prokuratuur Hiina väiteid ei kinnita
Hiina tunnistas, et Hongkongi lipu all sõitev laev lõhkus kogemata olulise Balti gaasijuhtme ning edastas leiud Soomele ja Eestile.
Uudised
  • 28.09.24, 14:30
Fjodor Berman: BLRT jaoks käib kriis edasi
BLRT Grupi peamisel omanikul Fjodor Bermanil jagub valitsuse kohta häid sõnu: esimest korda on mereriigi loosungiga lehvitamise asemel laevaehituse vastu tegelikult huvi tuntud ja ka kasumimaksu peab ta paremaks kui teisi välja käidud variante.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.25, 11:00
Hansabi juht: efektiivsus ei ole enam konkurentsieelis, vaid ellujäämine
Tehnoloogia roll kaubanduses pole kunagi olnud olulisem, sest see aitab säästa tööjõukulu, vähendada kaubakadu ning kujundada kliendikogemust keset kiireid muutusi, rääkis Hansabi tegevjuht Kristo Timberg. Tema sõnul ei seisne eduka kaupmehe valem ainult seadmetes, vaid võimes kohandada protsesse ja mõtteviisi.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele