Globaalsed tariifid toovad BMW-le sel aastal ühe miljardi euro suuruse kahju. Ettevõtte 2024. aasta kasum kukkus 36% ning 2025. aastal paranemist ei oodata.

- Tariifid kaubandusele USA ja Hiina vahel on ettevõttele maksma läinud sadu miljoneid eurosid.
- Foto: Reuters/Scanpix
BMW prognoosib täna avaldatud majandusaruandes, et 2025. aastal jääb nende autotööstuse marginaal 5-7% vahemikku, võrreldes eelmise aasta 6,3%ga. Tariifid, mis mõjutavad Hiina elektriautode importi EL-i, Mehhiko importi USA-sse ning lisaks tariifid alumiiniumile, vähendavad marginaali ühe protsendipunkti võrra. Näiteks elektriline Mini Cooper, mida toodetakse Hiinas, kannab EL-is 20,7% suurust imporditollimaksu. USA tariifid alumiiniumile on ettevõttele maksma läinud kümneid miljoneid eurosid. Tariifid kaubandusele USA ja Hiina vahel on ettevõttele maksma läinud sadu miljoneid eurosid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pealinnas Suur-Sõjamäel käib tihe ettevalmistus uute punaste värvi pisimopeedide tänavatele laskmiseks. Järk-järgult tulevad Tallinna tänavatele tuhat Hiinas toodetud kergliikurit.
Aktsiariski tasub hoida madalal
Ehkki pikem strateegiline vaade USA majandusele püsib jätkuvalt optimistlik, võib lähiajal puhuda vastutuul, mis seab aktsiad surve alla, kirjutab SEB privaatpanganduse strateeg Sander Danil.
USA aktsiaturg võib Trumpi taltuma panna, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Vähemalt 13 korda on sõja ajal kütust toodud Venemaalt
„Alates Venemaa täiemahulisest sissetungist Ukrainasse ja vastavate ELi sanktsioonide jõustumisest kütuse impordi suhtes ei tee Air Baltic koostööd ega oma lepingulisi suhteid Venemaa kütusetarnijatega,“ teatas lennufirma vastuseks Läti ringhäälingule, kes küsis kommentaari meedias ilmunud kahtlustele, et lennufirma võis korduvalt Venemaalt kütust osta.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.