• OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5000,84%6 426,77
  • DOW 301,03%44 429,51
  • Nasdaq 0,97%21 592,72
  • FTSE 1000,19%9 147,41
  • Nikkei 2252,15%42 718,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5000,84%6 426,77
  • DOW 301,03%44 429,51
  • Nasdaq 0,97%21 592,72
  • FTSE 1000,19%9 147,41
  • Nikkei 2252,15%42 718,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • 11.08.25, 13:54

Priit Sauk liiklusõnnetuste vähendamisest: võib-olla autojuhid peaksid tegema iga 20 aasta järel korduseksami

Transpordiameti peadirektor Priit Sauk tegi Eesti liikluskultuuri ohutuse suurendamiseks ettepaneku kaaluda autojuhtidele perioodilise korduseksami kohustust.
Priit Sauk liiklusõnnetuste vähendamisest: võib-olla autojuhid peaksid tegema iga 20 aasta järel korduseksami
  • Foto: Andras Kralla
Ta tõi näite, et mõni juht sai oma juhtimisõiguse näiteks 1980. aastatel, aga praeguseks on muutusi olnud väga palju.
Lisaks rääkis Sauk, et ta loodab tulevikus Eestis näha nii keskmise kiiruse kaameraid kui ka eravärvides patrullautosid, mis kontrollivad vastu sõitvate autode kiirust ning kindlustuse ja ülevaatuse kehtivust nõnda, et trahviteade jõuab enne kohale kui patustanud juht, aga näiteks kiiruskaamera ees põhjendamatult pidurdajatega vahetult tegelemist ta otstarbekaks ei pea.
Äripäeva raadio saates “Kuum tool”, kus Priit Sauk külalise toolil istus, tekkis arutelu selle üle, kas ajal, mil kiiruseületajatega tegeletakse üha laialdasemalt ja karmimalt, pole mitte vajalik pöörata tähelepanu ka näiteks neile juhtidele, kes kiiruskaamera ees aeglustavad hoo märgatavalt alla lubatu. Saatejuht esitas väite, et sellised juhid on juba aastaid olnud peamine põhjus, miks Tallinna–Tartu maanteel saab ühtlane liiklusvoog lõhutud ning tekivad kolonnid ja möödasõidud.
“Ma olen 200% nõus, et teatud liiklejad ehmatavad või püüavad olla nendes kohtades rohkem kui korralikud,” ütles Sauk, kuid märkis siiski, et ta ei tähtsustaks seda üle. Ta soovitas olla niisuguste liiklejate suhtes andestav ja vajadusel muuta oma hoiakuid.
Transpordiameti juht leiab, et põhjendamatult pidurdajate muret võiks aidata lahendada see, kui asendada nn kohtkaamerad järk-järgult moodsamate meetoditega.
“Võib-olla tänane lahendus peaks olema hoopis selline, et iga liikleja teab, et iga vastutulev auto võib olla politseisõiduk, mille kaamera mõõdab sinu kiirust ning hindab ära, kas sul on kindlustus ja tehnoülevaatus olemas. Ja enne, kui koju jõuad, on tšekk juba arve peal. Ma arvan, et see parandaks oluliselt sellist tõmblemist ja ka kiiruskäitumist,” rääkis Sauk.

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.25, 18:45
Helsingis pole terve aasta jooksul juhtunud ühtegi liiklussurma
Soome pealinnas Helsingi ei ole registreeritud aastal jooksul ühtegi liiklussurmaga lõppenud õnnetust, linn peab peamiseks teguriks vähendatud kiiruspiiranguid.
Uudised
  • 23.07.25, 12:11
Viadukti piirang valmistas firmale ebameeldiva üllatuse: kaotame iga sõiduga 20 minutit
Tallinn kehtestas Lasnamäel remonti vajavale Vesse viaduktile 30tonnise massipiirangu, mis on pannud silla läheduses tegutseva rasketehnika vedaja kolimise peale mõtlema.
Saated
  • 11.07.25, 13:18
Äripäev eetris: kas autojuht on loom või on süüdi politsei?
Laulupeo nädalavahetusel lõi kireleegid lõkkele politsei kampaania, kus ajutise kiiruspiirangu rikkumist fikseeris kaamera ja määras lõpuks trahvi rohkem kui poolele lauluväljakust möödunud autojuhtidest. Äripäeva ajakirjanikud vaidlesid selle üle, kes on süüdi.
Arvamused
  • 12.05.25, 13:42
Karl-Eduard Salumäe: neljarajalisele teele jõudes ei tohi aju välja lülitada
Jah, neljarajaline maantee on turvaline, kuid sellele jõudes ei maksa aju välja lülitada, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 10:33
Kuidas Eesti investorid muudavad 550 000 Dubai kinnisvara abil 1 000 000 euroks
Raha kaotab väärtust ja maksud tõusevad. Paljud Eesti investorid seisavad silmitsi sarnaste küsimustega: kuidas säilitada kapitali ja kaitsta seda Euroopa majanduse stagnatsiooni eest, kuidas investeerida sularaha või krüptovaluutat legaalselt ja konfidentsiaalselt, kuidas liikuda edasi kohalikelt turgudelt, mille tootlus on 3–4%, kui maksukoormus kasvab ning kinnisvara hinnad lähiaastatel ei tõuse? Kinnisvara tootlus Eestis või Saksamaal on maksimaalselt 3–4% aastas. Sellised investeeringud ei toimi – eriti juhul, kui eesmärgiks ei ole pelgalt raha säilitamine, vaid selle kasvatamine.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 4 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele