Artikkel
Kingi eri 2019
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlanna tööl kuninganna Elizabeth II auhinna pälvinud kingiäris

    ÜK kingiäris Wild & Wolf rahvusvaheliste klientide haldurina töötav Berit Rehtla rääkis Äripäeva Kingierile, et kuningriigi ajaloolisest linnast Bathist 2005. aastal alguse saanud ettevõttel on tänaseks kontorid New Yorgis, Hongkongis ja Melbourne’is.

    Disainkinkide ettevõtte Wild & Wolf partnerid on sellised ettevõtted nagu Ted Baker, Orla Kiely, Happy Jackson, Scrabble, Stanley, Petit Collage ja V & A. Samas toodab ettevõte ka oma  kaubamärgi alt Ridley’s lauamänge ning kaubamärkide Pretty Useful Tools, YES Studio ja Gentlemen’s Hardware alt võib leida kõike alates kirjatarvetest, kodutarvete, aksessuaaride, mänguasjade ja mängudeni välja. Eestis müüakse Wild & Wolfi kaubamärgi kinke Rahva Raamatu kingipoes.
    Eestlanna Berit Rehtla sõnul on Wild & Wolfi missioon luua läbimõeldud stiili ja sisuga disainkingitusi ja elustiilitooteid nii täiskasvanutele kui ka noortele ja lastele. Ettevõtte tooteid müüvad rohkem kui 5000 kauplust ja kaubamaja üle maailma ja nad on esindatud enam kui 60 riigis.
    Foto: Berit Rehtla, Wild & Wolf

    KES ON KES?

    Berit Rehtla

    Sündinud ja üles kasvanud Tallinnas.

    Elab alates 2004. aastast Inglismaal.

    Õppis Londonis Institute of Direct and Digital Marketing’is (IDM) turundust.

    Töötab ettevõttes Wild ja Wolf kliendihaldurina rahvusvahelistel turgudel.

    Kasvatab 14aastast tütart.

    Wild & Wolfis alustas Rehtla tööd neli aastat tagasi – väljakutseks huvitav ja vastutusrikas töö rahvusvaheliste klientidega eri kontinentidelt. “Mina hoolitsen kliendihaldurina rahvusvaheliste klientide eest. Minu kliendid on väga erinevad, näiteks on minu portfellis suured rahvusvahelised kaubamajaketid, edasimüüjad ja ka butiigid, mis asuvad nii Euroopas, Lähis-Idas, Aafrikas kui ka Aasias,” märkis ta, lisades, et firma on viimase nelja aasta jooksul väga kiiresti kasvanud.

    Silmast silma kohtumised klientidega üle maailma number üks

    Kuigi kliente on Rehtlal tõesti mitmest maailmajaost, on tema sõnul suhtlusviis nendega siiski väga individuaalne, sest iga klient vajab ikkagi isikupärast kohtlemist. “Rohketel messidel üle maailma kohtume klientidega ka silmast-silma, et vaadata üle uus hooaeg ja anda ülevaade, mida uut on meil tulekul. Õige kaubavalik klientidele on meie edu saladus,” tõdeb naine.
    Samas tunnistab ta, et nende firma valib ka oma koostööpartnereid väga hoolikalt ja igale poele lähenetakse individuaalselt. “Hoiame silma peal ka teistel brändidel ja kõrvutame oma tooteid nende omadega. Kuid me ei müü oma tooteid massturul, sest siis kaoks nende ainuõigus ja unikaalsus, samas saame pakkuda erinevaid lahendusi massturul,” märkis ta.
    Kuna Rehtla töötab kliendihaldurina Euroopa, Aasia, Aafrika, Austraalia, Põhja- ja Lõuna-Ameerika turgudel, on tal juba tekkinud vilumus püüda lennult erinevates maailmajagudes elavate inimeste erisoove. Teadmine, missugused elustiilitooted ja firmakingid on kõige popimad Aasias, Ameerikas, Euroopas ja mujal, on tekkinud töö käigus. “Meie tootevalikus on üle 1000 toote, nii et kingi leiab igale rahvusele, soole ja ka vanusele.”

    Disainerite firmakingid üha enam bambusest, savist ja metallidest

    Väga heaks firmakingiks on Rehtla tähelepanekute järgi ikkagi nii kirjatarbed, disainpastapliiatsid kui ka kruusid. Väga selge uus trend on erineva disainiga veepudelid, mille müüginumbrid suurenevad aastast aastasse üha enam ja see trend on rahvusvaheline.
    Samas on ettevõtte tootevalikus ka erilisi kingitusi viski armastajatele, golfimängijatele, aias nokitsejatele ja looduses olijatele. “Tore on teadmine, et mõtleme rohkem ja hoolikamalt keskkonnale. Praegu on kuum sõna väikesed multifunktsionaalsed tööriistad. Ka retrotooted, nagu lauamängud male ja kabe, ning tooted, mida on lihtne taaskasutada, nagu näiteks veepudelid, termosed, einekarbid,” rääkis ta.
    Tootearendus saab kõige rohkem inspiratsiooni inimeste järjest aktiivsemast eluviisist ning keskkonnahoiu tähtsuse teadvustamisest ja seetõttu peavad ka kingitooted olema rohkem multifunktsionaalsemad, pikaajalisemad ja maalähedased, kuid rafineeritud välimusega. “Meie ettevõte kasutab palju selliseid materjale nagu bambus, tina ja keraamika, mis on vastupidavad ja taastoodavad end pikema aja jooksul ise ning ei saasta loodust nii hullusti nagu plastmass,” kommenteeris Rehtla.
    Kui küsida, mis rolli mängib ärikingi tegemisel koostööpartneri rahvus ning kas eesti ja slaavi rahvusest koostööpartnerile tasub teha erinev kink, ütleb Rehtla: “Rahvusega tuleb kindlasti arvestada, kuid usun, et eestlastel ja venelastel on üsna sarnased elustiilid, mistõttu on ka eelistused samad.”

    Tosin aastat rahvusvahelist tööd tõi kuninganna auhinna

    Queen’s Awards on auhinnaprogramm Briti ettevõtetele ja muudele organisatsioonidele, millel on ette näidata suurepärased tulemused rahvusvahelises kaubanduses, innovatsioonis või säästvas arengus. Need on suurimad ametlikud Ühendkuningriigi auhinnad Briti ettevõtetele. Uurisime Rehtlalt, miks otsustas kuninganna sel aastal just Wild & Wolfile nii maineka auhinna anda.
    “Selle prestiižse auhinnaga tunnustati ettevõtte märkimisväärset kasvu ja äri rahvusvahelisel turul ning edu kinkide sektoris,” vastas Rehtla.
    Wild & WolfFoto: Wild & Wolfi töötajad kuninganna autasuga

    Inglismaa väikelinnas Bathis 2005. aastal asutatud disainkinkide ettevõte Wild & Wolf pälvis tänavu kuninganna Elizabeth II rahvusvahelise ettevõtluse auhinna.

    Kuninganna trofee anti ettevõttele üle nende peakorteris Bathis oktoobri lõpus. Ametlik teade, et ettevõte on auhinna pälvinud, sai küll aga avalikuks juba kevadel, 21. aprillil kuninganna Elizabethi 92. sünnipäeval.

    Kuninganna ettevõtluse auhind, mis inglise keeles kannab nimetust “The Queen’s Awards for Enterprise”, on juba 53 aastat olnud Suurbritannia kõige enam hinnatud ettevõtlusauhind. Kuninglik ettevõtlusauhind loodi 1965. aastal institutsiooni Royal Warrant eestvedamisel.

    Wild & Wolf pälvis tunnustuse eduka rahvusvahelise kaubandusettevõtluse arendamise eest omas valdkonnas. Wild & Wolfi tegevjuht Paul Taylor ütles Bathi kohalikule ajalehele auhinda vastu võttes, et see on tõesti suur au, et ettevõtte väga suuri pingutusi müüa rahvusvahelistel turgudel on tähele pandud ka kõrgeimal võimalikul tasemel.

    Inglismaa väikelinnale suur au
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.