investor Toomas • 23. august 2018
Jaga lugu:
Investor
Ainult tellijale

Põrgu jäätuski

Mis juhtub, kui Ryanair peab ärimudelit muutma? See, mis sadadele töötajatele hea, paistab minusugustele investoritele vähemalt esialgu hingekella löömine.

Ryanairi juht Michael O´Leary
Ryanairi juht Michael O´Leary  Foto: Reuters/Scanpix

Milline vaatemäng! Investorid tiirlevad haidena Ryanairi ümber, mis on aastaga kaotanud oma turuväärtusest enam kui 4 miljardit eurot, ja nõuavad, et 30 aastat firmat juhtinud Michael O'Leary neile meelerahu tagasi annaks. Aga kus sa annad – alamakstud töötajatel on mõõt täis ja nad nõuavad rohkem raha. Enne, kui pole teada, kui palju nad suudavad Enne-Läheb-Põrgu-Jäässe-Kui-Ma-Ametiühinguid-Tunnistan-O´Leary käest välja väänata, on Iiri lennufirma kohta tulevikuprognoose raske teha. Kontserni esindajad on mokaotsast maininud, et kulud kasvavad 200 miljoni euro võrra aastas, aga kuidas tegelikult – ei tea mina ega ka terve analüütikute armee ega kardetavasti Ryanair isegi. Minule tähendab selline ebakindlus rahalist kaotust, aga püssi ma põõsasse visata ei tihka – seda nii Ryanairi enda kui ka tema konkurentide tõttu.

Teesid peavad veel

Vaatasin üle, kas mu kunagine investeerimistees veel pädeb: kas Ryanair on veel jõuline? Ta on Euroopa reisijate arvult suurim lennufirma, kes esikoha eest Lufthansaga võitleb. Igas kvartalis raporteerivad iirlased ca 6protsendisest reisijate kasvust. Lufthansal oli aga seljataga suurepärane aasta, kus reisijate arv kasvas ligi 20%. Ryanair on oma lipule kirjutanud, et igal aastal kasvatakse nii palju, et 2024. aastaks saavutataks eesmärk 200 miljonit reisijat aastas.

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt