Maks pani automüüja juba koondama, aga mõni sai palgatõusu
Volkswagenite edasimüüja Aasta Auto Pluss lõpetas eelmise aasta rekordilise müügituluga, kuid alates 1. jaanuarist on valitsenud vaikus, mis on pannud juba väljapääsu otsima.
Tartu ettevõtjal Tarmo Uffertil on mitu automüügiettevõtet ning vanade autode kollektsioon. Äripäevale kommenteeris ta Aasta Auto Pluss viimaseid tulemusi.
Foto: Sille Annuk/Tartu Postimees/Scanpix
„Riik tegi omale ise karuteene,“ ütles ettevõtte omanik Tarmo Uffert sellest aastast jõustunud automaksu kohta. Tema sõnul langes aasta esimestel kuudel Eestis uute autode müük keskmiselt 60 protsenti.
Eesti majandus taastub aegamisi, kuid kasvust ähvardab tüki hammustada tollisõda ja kõrgemad kaitsekulud suurendavad kiiresti võlakoormust, prognoosib rahandusministeerium.
Kaks asja, millele võib Eestis kindel olla: töösturid on alati negatiivsemalt meelestatud, kui majanduskeskkond alust annab. Ja mingi komponent tarbijakorvis ajab ikka kogu inflatsiooni arvutamise täiesti sassi.
Riik kogus esimeses kvartalis uute autode müügilt 5 miljonit eurot registreerimismaksu, kuid see ei ületa ilmselt kaotatud käibemaksutulu, mis jääb autode müügi vähenemise tõttu riigieelarvesse laekumata, rääkis ettevõtja Viktor Siilats.
Ülemaailmne investeerimismaastik on üha muutlikum. Kasvav protektsionism USA-s, uute tollitariifide oht, mured võimaliku majanduslanguse pärast ja püsivalt kõrged intressimäärad muudavad turutingimused keeruliseks. Selle taustal toovad Eesti investoreid maailma juhtivate börsidega ühendava investeerimisplatvormi Freedom24 analüütikud välja viis strateegiat, mis aitavad investoritel oma kapitali kaitsta ja uusi võimalusi avastada.