Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtja: doteerime Estonian Airi

    Krimelte juht Jaan Puusaag teeb Äripäeva veergudel ettepaneku, et sarnaselt praami-, rongi- ja bussiliiklusele võiks ääremaastumise vältimiseks doteerida ka lennuliiklust.

    Oluline oleks olla aus ja tunnistada, et Eesti riigi arengu ja konkurentsivõime pärast on rahvuslik lennufirma meile nüüd ja edaspidi vajalik, me oleme selle eest nõus maksma, sest see investeering on tasuv. See tuleb meile tagasi võimaluse kaudu pidada ühendust muu maailmaga ja neid võimalusi ise suunata ja valida. Tulevad investorid ja turistid, lendavad meie ettevõtjad, töötajad, õppurid omandama kogemusi, sidemeid ja, see pole vähem tähtis, puhkama.
    Toetused ääremaale. Käimasoleva 2012. aasta eelarves on ühistranspordi toetuseks eraldatud 58,9 miljonit eurot. Sellest 21,3 kohalikud bussiliinid, 18,3 reisirongi- ja 15,1 parvlaevaliiklus, 3,6 vee- ja õhutransport väikesaartele ja 0,6 miljonit eurot reservi. Kümne aastaga on summa kasvanud üle kahe korra. Tundub justkui elu loomulik osa. Oleme nõus, et regionaalpoliitika vajabki selliseid toetusi, et elu Eestimaa vähem asustatud piirkondades välja ei sureks.
    Vaadates Euroopa kaarti, on Eesti samasugune väheasustatud regioon, kus tuleks elu ja arengut toetada. Siit välja pääsemine on oluliselt kallim ja keerulisem kui tihedalt asustatud jõukamates piirkondades. Kui vanad eurooplased maanduvad kodus, peame meie alles alustama seiklust koju.
    Selleks, et planeerida paaritunnist kohtumist äripartneriga kuskil Euroopa linnas, peab varuma mitu päeva, lendama ja ööbima kallilt. Selleks, et äripartnerid saaks meid külastada, peavad nad varuma mitu päeva ja taluma ebamugavaid ümberistumisi. Lennuühenduste olemasolu, nende paindlikkus ja hind on Eesti riigile kriitiline ressurss. Riik tegi ­õigesti, kui ostis lennufirma tagasi.
    Samas vaadates reisijate veole kulutatavat toetust riigi sees, ei tohiks olla midagi imelikku, kui ka see valdkond vajab toetust. Mõni aeg tagasi hakkaski tunduma, et valikuvõimalus lendamisel on juba päris hea ja soodne, tühja sest Eesti Õhust, kuni Ryanair otsustas ootamatult rea vastavatud liine sulgeda.
    Reegleid saab muuta. Kas lätlased on teinud valesti, et on panustanud suure hulga riigi raha airBalticusse? Vaadates nende lennuühenduste arvu ja et Riiat peetakse Batlikumi pealinnaks, siis ma nii ei arvaks. See ongi dotatsioon ja seda tuleks ka niimoodi nimetada. Probleem on ainult selles, et ELi regulatsiooni järgi on selline riigi toetus keelatud, sest ohustab vaba konkurentsi.
    Kas selline reegel on aga ­õigustatud, kui alternatiiviks on ääremaade rahvuslike lennufirmade sulgemine ja ääreriikide regionaalne mahajäämus, konkurentsivõimetus ja kolkaks jäämine? Reeglid on kehtestanud inimesed inimestele ja loodetavasti on neid võimalik vajadusel ka muuta.
    Meie enda transpordivolinik peaks olema täiesti pädev seda ka algatama. Loodetavasti. Loomulikult peaks ühe ettevõtte eesmärk olema teenida kasumit, aga kas see meie tingimustes üldse võimalik on ja kas me selle käigus ainult tulemusele orienteerudes ei viska last koos pesuveega välja?
  • Hetkel kuum
Kai Realo: riigi konkurentsivõime ei teki üleöö, ka majandust tuleb juhtida
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Jaapani jeen langes dollari suhtes kriitiliselt madalale tasemele
Jaapani jeen nõrgenes dollari suhtes kümnendat päeva järjest ja üks dollar maksab nüüd 158 jeeni, mis on Jaapani valuuta jaoks madalaim tase 34 aasta jooksul.
Jaapani jeen nõrgenes dollari suhtes kümnendat päeva järjest ja üks dollar maksab nüüd 158 jeeni, mis on Jaapani valuuta jaoks madalaim tase 34 aasta jooksul.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Plaan küps: väikefirmadele terendavad soodsamad laenud
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Panga personalijuht: kõigile sama palga maksmine on märk nõrgast juhtimisest
Ettevõtte töötajatele sama palga maksmine on märk nõrgast juhtimisest, ütles SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Ettevõtte töötajatele sama palga maksmine on märk nõrgast juhtimisest, ütles SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Maailma autohiidudele tootev firma tegi käiberekordi. „Mis siin öelda, eks ikka tuleb rahul olla“
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Tööturu kiirstatistika näitab aasta väikseimat koondamiste arvu
Mais sõlmiti uusi töölepinguid rohkem, kui neid lõpetati, ja koondamisi oli kõigist lõppenud töösuhetest 3,5%, mis on selle aasta madalaim tulemus, näitab statistikaameti tööturu kiirstatistika.
Mais sõlmiti uusi töölepinguid rohkem, kui neid lõpetati, ja koondamisi oli kõigist lõppenud töösuhetest 3,5%, mis on selle aasta madalaim tulemus, näitab statistikaameti tööturu kiirstatistika.
Heiti Hääle uus firma läheb jäätmete kallale
Ärimees Heiti Hääl asutas koos partneritega firma, mille plaan on ehitada 2026. aastaks Sillamäele tehas, kus tekstiilijäätmed ehitusmaterjaliks töödelda.
Ärimees Heiti Hääl asutas koos partneritega firma, mille plaan on ehitada 2026. aastaks Sillamäele tehas, kus tekstiilijäätmed ehitusmaterjaliks töödelda.