Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtja: doteerime Estonian Airi

    Krimelte juht Jaan Puusaag teeb Äripäeva veergudel ettepaneku, et sarnaselt praami-, rongi- ja bussiliiklusele võiks ääremaastumise vältimiseks doteerida ka lennuliiklust.

    Oluline oleks olla aus ja tunnistada, et Eesti riigi arengu ja konkurentsivõime pärast on rahvuslik lennufirma meile nüüd ja edaspidi vajalik, me oleme selle eest nõus maksma, sest see investeering on tasuv. See tuleb meile tagasi võimaluse kaudu pidada ühendust muu maailmaga ja neid võimalusi ise suunata ja valida. Tulevad investorid ja turistid, lendavad meie ettevõtjad, töötajad, õppurid omandama kogemusi, sidemeid ja, see pole vähem tähtis, puhkama.
    Toetused ääremaale. Käimasoleva 2012. aasta eelarves on ühistranspordi toetuseks eraldatud 58,9 miljonit eurot. Sellest 21,3 kohalikud bussiliinid, 18,3 reisirongi- ja 15,1 parvlaevaliiklus, 3,6 vee- ja õhutransport väikesaartele ja 0,6 miljonit eurot reservi. Kümne aastaga on summa kasvanud üle kahe korra. Tundub justkui elu loomulik osa. Oleme nõus, et regionaalpoliitika vajabki selliseid toetusi, et elu Eestimaa vähem asustatud piirkondades välja ei sureks.
    Vaadates Euroopa kaarti, on Eesti samasugune väheasustatud regioon, kus tuleks elu ja arengut toetada. Siit välja pääsemine on oluliselt kallim ja keerulisem kui tihedalt asustatud jõukamates piirkondades. Kui vanad eurooplased maanduvad kodus, peame meie alles alustama seiklust koju.
    Selleks, et planeerida paaritunnist kohtumist äripartneriga kuskil Euroopa linnas, peab varuma mitu päeva, lendama ja ööbima kallilt. Selleks, et äripartnerid saaks meid külastada, peavad nad varuma mitu päeva ja taluma ebamugavaid ümberistumisi. Lennuühenduste olemasolu, nende paindlikkus ja hind on Eesti riigile kriitiline ressurss. Riik tegi ­õigesti, kui ostis lennufirma tagasi.
    Samas vaadates reisijate veole kulutatavat toetust riigi sees, ei tohiks olla midagi imelikku, kui ka see valdkond vajab toetust. Mõni aeg tagasi hakkaski tunduma, et valikuvõimalus lendamisel on juba päris hea ja soodne, tühja sest Eesti Õhust, kuni Ryanair otsustas ootamatult rea vastavatud liine sulgeda.
    Reegleid saab muuta. Kas lätlased on teinud valesti, et on panustanud suure hulga riigi raha airBalticusse? Vaadates nende lennuühenduste arvu ja et Riiat peetakse Batlikumi pealinnaks, siis ma nii ei arvaks. See ongi dotatsioon ja seda tuleks ka niimoodi nimetada. Probleem on ainult selles, et ELi regulatsiooni järgi on selline riigi toetus keelatud, sest ohustab vaba konkurentsi.
    Kas selline reegel on aga ­õigustatud, kui alternatiiviks on ääremaade rahvuslike lennufirmade sulgemine ja ääreriikide regionaalne mahajäämus, konkurentsivõimetus ja kolkaks jäämine? Reeglid on kehtestanud inimesed inimestele ja loodetavasti on neid võimalik vajadusel ka muuta.
    Meie enda transpordivolinik peaks olema täiesti pädev seda ka algatama. Loodetavasti. Loomulikult peaks ühe ettevõtte eesmärk olema teenida kasumit, aga kas see meie tingimustes üldse võimalik on ja kas me selle käigus ainult tulemusele orienteerudes ei viska last koos pesuveega välja?
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.