„Lavajuttude“ saate seekordsetel lavalaudadel astub üles Kaitseväe strateegilise kommunikatsiooni osakonna pressijaoskonna ülem Taavi Karotamm.
Vaatamata Karotamme erakordselt pikale ametinimetusele, seisab mees selle eest, et Kaitseväe sõnumid oleksid edastatud selgelt ja keerutamata.
Karotamm ütleb, et viimased poolteist aastat on Kaitseväe kommunikatsioon olnud kaalukam kui eales varem. Elanikkonna kaitsetahte hoidmiseks otsustas Kaitsevägi kommenteerida Ukraina sõda võimalikult lahtiste kaartidega ja jagada ka luureinfot.
Avameelse kommunikatsiooni teed on läinud ka Ukraina. Karotamm hindab, et näiteks lahingute näitamine on taganud Ukrainale liitlaste toe ja sellega ka parema relvastuse.
Major ütleb, et Eesti näitel on avameelsus suurendanud eestlaste kaitsetahet ja tööandjate tuge näiteks Kaitseliidu tegevustesse.
„Meil on sadu ettevõtteid, mis on deklareerinud, et nemad jätkavad õppekogunemiste ajaks töötasu maksmist samadel alustel või kompenseerivad vahe. See on ülikõva saavutus Eesti ettvõtete poolt,“ leiab Karotamm.
Ta lisab, et tänu sellistele sammudele on Eesti kaitsetahe väga palju tugevam.
Pärnu juhtimiskonverentsil peetud ettekandes arutab Karotamm ühtlasi, miks on kommunikatsioon kriisis sama oluline nagu sõjas kuulis, kuivad sokid või mitmikraketiheitjad?
Mida saaks Eesti era- ja avaliku sektori juhid teha, et eestlaste kaitsetahet suurendada? Ja kuidas märgata infolahinguid?
Ettekannet modereeris Marili Niidumaa.
Fotol Taavi Karotamm, autor Raul Mee.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.