Artikkel

    Kuus autot, mille hind hakkab tõusma. Vist

    Mini Cooper SFoto: Martin de Witte, Flickr

    Äripäeva raadio uue autoteemalise saatesarja „Autojutud“ avaosa räägib autost kui investeeringust. Külaline, ajakirja Autoleht tegevtoimetaja Tõnu Korrol ning saatejuht Karl-Eduard Salumäe pakuvad seal välja kuus neljarattalist kolmest hinnaklassist, mille turuväärtus nende ennustusel tõusule pöörab.

    Tuleb küll märkida, et mida odavam on auto, mille väärtus kerkib, seda vähem võib seda tegelikult pidada investeeringuks. Pigem aitab hinnatõus masina pidamiskulusid (osaliselt) katta.
    Klassikaliste autode turg on juba aastaid buuminud. Saates räägitakse, millal ja miks need ühtäkki ihaldatumaks muutusid ning kui heaks investeeringuks neid võib pidada.

    Kuni 3000 eurot

    Mini Cooper S (R53)
    R53-generatsiooni Mini Cooper SFoto: Camelboy (Wikipedia)
    Karl-Eduard Salumäe: 3000 euro eest on korralikku eksemplari küll üsna keeruline leida, aga niinimetatud esimene uus Mini on mõnusalt väike ja sõidab nagu kart ning sel on kihvti häält tegev kompressoriga mootor. See on eripärasem kui hilisemad Mini Cooperi generatsioonid.
    Tõnu Korrol: Olen täiesti nõus. Vana originaal-Mini hinnad on läinud ammu üles läinud ning nende jaoks, kes sellist osta ei jaksa, on esimene BMW toodetud Mini paremuselt teine variant.
    Škoda Octavia RS (esimene ja teine põlvkond)
    Esimese põlvkonna Škoda Octavia RSFoto: Vauxford (Wikipedia)
    Tõnu Korrol: Mõtlesin, kas eestlaste lemmikmargilt kah midagi leiaks ja jõudsin sellise autoni. Octavia RS-id tehti Volkswagen Golf GTI tehnikale ja need autod on reeglina läinud hinda, ainult et Octavia on palju ruumikam ja praktilisem. Lisaks suurele tarbimisväärtusele on see aga ka päris muhe ja tänaseski mõttes üsna kiire auto.

    Kuni 10 000 eurot

    BMW Z4 Coupe (E86)
    Kupeekerega BMW Z4Foto: M 93 (Wikipedia)
    Tõnu Korrol: Z4 kupee nägi paljude hinnangul väga veider välja, aga näiteks mulle meeldib. Reeglina on kupee suure mootoriga ja seda tehti palju vähem kui Z4 rotsterit ehk lahtist versiooni. 10 000 euro eest seda täitsa saab ning ma ei usu, et selle hind enam eriti odavamaks läheb. Järgmine Z4 tuli juba kupee-rotsterina ehk alla käiva plekist katusega.
    Karl-Eduard Salumäe: Üks vastuolulise Chris Bangle’i disainitud BMWdest. Eriti lahedad on selle M-seeria versioonid, aga need on muidugi palju kallimad.
    Mercedes-Benz SL (R129)
    R129 tehasekoodiga Mercedes-Benz SLFoto: Brett Weinstein (Wikipedia)
    Karl-Eduard Salumäe: Üheksakümnendate üks imposantsema välimusega autosid, mis võiks tekitada meeldivaid tundeid neis autohuvilistes, kes sel ajal üles kasvasid. Minu üllatuseks saab 8000-9000 euro eest isegi viieliitrise mootoriga eksemplare. See tundub kabriolett-mersu kohta ikka väga hea hind.
    Tõnu Korrol: Selle mudeli hinnatõusu on oodatud oma kümme aastat. Ja ega need polegi odavamaks läinud, pigem on hinnad vaikselt tõusnud. Aga selle auto kahjuks räägib see, et ta oli liiga hea ja seetõttu tehti neid väga palju – üle 200 000 –, mistap see pole Eestiski väga haruldane. Samuti on pidamiskulud väga kallid.

    Kuni 30 000 eurot

    BMW M5 (E39)
    E39-generatsiooni BMW M5Foto: Morten Alleröd (Flickr)
    Karl-Eduard Salumäe: Viieliitrise V8-mootori ja manuaalkäigukastiga supersedaan BMW nii-öelda heast perioodist ehk nullindate algusest. Praegu võib sellise osta umbes 23 000 euro eest, aga olen kindel, et mõne aasta pärast seda enam 30 000ga ei müüda.
    Tõnu Korrol: Selline M5 on minu ükssarv, olen proovinud seda vahelduva eduga osta kümme aastat, aga on jäänud senimaani ostmata. Selle auto hinnatõus on juba alanud, mäletan, et vahepeal sai neid isegi 10 000–15 000 euro eest. Kiire, kuulus ning suhteliselt haruldane auto. Kui praegu on võimalus vähem kui 30 000 eest korralik osta, tasub seda kindlasti teha.
    Bentley Continental R
    Bentley Continental RFoto: Ed Callow (Wikipedia)
    Tõnu Korrol: Olgu, 30 000 euro eest saab selle auto hea õnne ja pika otsimise peale, väikse läbisõiduga ekseplare võidakse juba praegu ka 60 000ga müüa. See on Bentley kupee üheksakümnendatest, mis on pirakam kui S-klassi Mercedes. Puhas briti käsitöö, mis on investeerimise mõttes muidugi väga riskantne. Ent ma julgen väita, et sellel autol on potentsiaali saavutada kuuekohaline hind. Asi on selles, et Bentley’d ja Rolls Royce’id olid aastakümneid ühedsamad autod, ainult märk oli erinev. Kuid Continental R eksisteeris ainult Bentley’na. Pealegi on vanemad Bentley’d samasuguse hinnahüppe teinud ning pärast seda mudelit tulid juba Volkswageni arendatud Bentley kupeed, mis pole enam päris see.
    „Autojutud“ on eetris kord kuus neljapäeviti.
  • Hetkel kuum
Kristina Judina: mida teha, kui tubli inimese karjäär „jääb kinni“?
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Luksusvilla Hispaanias, kahtlane Excel ja kadunud arved: need on idufirmade punased lipud
Investorina idufirmasse raha paigutades on ülioluline teha selgeks, kuidas ettevõttes finantsjuhtimist korraldatakse ja raamatupidamist korras hoitakse. Spetsialistide sõnul esineb siin sageli ohtralt punaseid lippe, mis hilisema läbikukkumise eest hoiatavad.
Investorina idufirmasse raha paigutades on ülioluline teha selgeks, kuidas ettevõttes finantsjuhtimist korraldatakse ja raamatupidamist korras hoitakse. Spetsialistide sõnul esineb siin sageli ohtralt punaseid lippe, mis hilisema läbikukkumise eest hoiatavad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kristina Judina: mida teha, kui tubli inimese karjäär „jääb kinni“?
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Veskimägi: aastal 2030 võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla miljard
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
FT: Euroopast ja USAst tõrjutud Hiina autotootjatel on uus eesmärk: kogu ülejäänud maailm
Sellal kui USA ja Euroopa soovivad kaitsetollidega Hiina autotootjad välja tõrjuda, on viimased võtnud sihikule hoopis suurema ala: kogu ülejäänud maailma.
Sellal kui USA ja Euroopa soovivad kaitsetollidega Hiina autotootjad välja tõrjuda, on viimased võtnud sihikule hoopis suurema ala: kogu ülejäänud maailma.
Tippjuht avameelselt: just see on töötajate puhul kindel punane lipp
Amazonile kuuluva Whole Foodsi juht Jason Buechel avaldas väljaandele CNBC, mis on tema jaoks töötajaid värvates kindel punane lipp.
Amazonile kuuluva Whole Foodsi juht Jason Buechel avaldas väljaandele CNBC, mis on tema jaoks töötajaid värvates kindel punane lipp.
Sõõrumaa sai rohelise tule gaasiärist väljumiseks
Konkurentsiamet andis loa tehingule, millega Austria kapitalile kuuluv Aravete Agro ostab ühisest biogaasi tootmisest välja Urmas Sõõrumaa.
Konkurentsiamet andis loa tehingule, millega Austria kapitalile kuuluv Aravete Agro ostab ühisest biogaasi tootmisest välja Urmas Sõõrumaa.