Kuna hoiustel ja laenudel on erinevad intressid, siis Euroopa Keskpank võib otsustada ka 0,5 protsendipunkti alandamise kasuks, rääkis Luminori peaökonomist Lenno Uusküla.
- Luminori peaökonomist Lenno Uusküla. Foto: Liis Treimann
Uusküla rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis kahest põhjusest, miks võiks panna Euroopa Keskpanga intressimäärasid senisest rohkem langetama.
Esiteks leidis ökonomist, et keskpangal ei ole praegu väga suurt kontrolli rahaturul toimuva üle.
"Keskpanga intress ja rahaturu intress erinevad teineteisest väga palju ‒ hoiuseintress 3,25, laenuintress 3,46, kuue kuu euribor 2,65%,“ ütles Uusküla. ”Keskpanga jaoks on see ebamugav olukord. See näitab välja, et nad ei kontrolli rahapoliitikat.“
Teiseks peaks majanduses ilmuma mõni väga halb uudis, et intresse langetada lausa 0,5 protsendipunkti võrra, rääkis Uusküla. Neid pole aga olnud ja pigem ilmub positiivsemaid uudiseid.
Küll aga leiab ta, et keskpank langetab täna intresse vaid 0,25 protsendipunkti võrra.
Lisaks tegi ökonomist juttu ka USA inflatsiooni statistikast, milline seis on USA majanduses ja mida oodata Föderaalreservilt järgmisel nädalal.
Küsis Jaan Martin Raik.
Kaks põhjust paneks Euroopa Keskpanga järsemalt intresse alandama
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ajalooliselt kõrgete intresside püsivat ja kiiret langemist ootavad praeguseks kõik, kui kaugele nende langetustega uuel aastal minnakse?
USA inflatsioon kiirenes novembris grammi võrra 2,7 protsendini, kirjutab Financial Times.
Mina panustan sellele, et poole aasta pärast on meie laenude aluseks olev kuue kuu euribor tänasest väiksem, kirjutab Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel.
Foorumites ironiseerivad investorid, et LHV Rohelise fondi nimi peaks olema LHV Punane, sest aasta kestnud pulliturust hoolimata see fond kaotab raha. LHV roheliste fondide portfellihaldur annab oma hinnangu tehtule ja väljavaate edasiseks.
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.