• OMX Baltic−0,4%294,97
  • OMX Riga0,79%908,59
  • OMX Tallinn−0,22%2 036,57
  • OMX Vilnius0,00%1 201,8
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,26%9 161
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,46
  • OMX Baltic−0,4%294,97
  • OMX Riga0,79%908,59
  • OMX Tallinn−0,22%2 036,57
  • OMX Vilnius0,00%1 201,8
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,26%9 161
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,46
  • 19.12.24, 15:28

Kadunud automargid. Maailma parimate autode tegija, kellest paljud pole kuulnudki

Kes valmistab maailma parimaid luksusautosid? Ligi sada aastat tagasi arvati, et USA ettevõte Duesenberg.
1935. aasta Duesenberg Model SJ LaGrande Dual-Cowl Phaeton.
  • 1935. aasta Duesenberg Model SJ LaGrande Dual-Cowl Phaeton.
  • Foto: Roman Boed/Flickr
Saksamaal sündinud vendade Fred ja August Duesenbergi (algselt Düsenberg) nime kandnud masinad maksid isegi teistest limusiinidest mitu korda rohkem. Miks? Sest need olid oma aja kohta vaevuusutavalt kaugelearenenud tehnikaga. 1928. aastal välja tulnud Duesenberg Model J-l oli näiteks isegi algeline pardaarvuti!
Lähemalt saab lühikeseks jäänud ajalooga ettevõtte ja selle autode kohta kuulata saatest „Autojutud“, kus saatejuht Karl-Eduard Salumäe võtab koos autoajakirjanik Tõnu Korroliga ette kuus hingusele läinud autotootjat ning räägivad lahti nende lood. Seekordne saade on järg eelmise aasta kevadel eetris kõlanud vestlusele, kus võeti arutlusele esimene ports olemast lakanud automarke eesotsas Saabiga.
Saates veel: Aasia autotootja, kes läks tohutu finantsskandaaliga põhja; Saksa autofirma, kes oli Volkswageni järel suuruselt teine, ent libises mõni aasta hiljem pankrotti; kõige esimene voolujooneliste autode valmistaja; idaplokis valminud BMWd; Prantsuse automark, kes tegi ükspäev üht, teine päev hoopis teist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kadunud automargid, osa 2. Maailma parimate autode tegija, kellest paljud pole kuulnudki
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 16 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele