• OMX Baltic−0,61%307,48
  • OMX Riga−0,25%866,88
  • OMX Tallinn0,08%2 079,94
  • OMX Vilnius−0,51%1 203,83
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,06%8 777,67
  • Nikkei 225−1,3%37 470,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,23
  • OMX Baltic−0,61%307,48
  • OMX Riga−0,25%866,88
  • OMX Tallinn0,08%2 079,94
  • OMX Vilnius−0,51%1 203,83
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,06%8 777,67
  • Nikkei 225−1,3%37 470,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,23
  • 16.03.23, 14:35

Saab on kadunud markide maal kõike muud kui üksi

Ütled "kadunud automark" ja eestlane mõtleb – Saab. Ent kõige kaduviku teed läinud autotootjate nimekiri on tohutult pikk ja põnev.
Saabi embleem
  • Saabi embleem
  • Foto: Reuters/Scanpix
Näiteks: president Konstantin Pätsile osteti omal ajal esindusautoks Ameerika limusiin, mille kvaliteet oli Cadillaci ja Lincolni omast kaugelt üle, võrreldav brittide Rolls Royce'iga, kuid mille nimi tuleb tänapäeval vähestele tuttav ette. Üht "peaaegu kadunud" Euroopa marki mäletatakse legendaarsete ralliautode järgi. Palju halvemini teatakse, et kuni 1960ndateni valmistas see äärmiselt elegantseid ning innovaatilisi neljarattalisi.
Lähemalt saab kuulata seekordsest "Autojuttude" saatest. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe külaliseks on pikaaegne autoajakirjanik, praegu Laitse rallipargis töötav Tõnu Korrol.
Kas Saabist kah kuulda saab? Ikka saab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saab on kadunud markide maal kõike muud kui üksi
00:00

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele