Luubi all: kuidas sassis suhetega omanikud viimaks diilini jõudsid
Uuriva ajakirjanduse saates “Luubi all” võtsid ajakirjanikud vaatluse alla tööstuskontserni BLRT aktsionäride tüli ajaloo ning kaitsetööstusfirma Semetroni nägeluse endise äripartneriga.
Valeri Kovalenko, paremal taustal BLRT laevaremonditehase territoorium.
Foto: Andras Kralla
15 aastat tagasi alanud BLRT aktsionäride vastasseis on nüüdseks saanud oma lõpplahenduse – enamusosaluse omanik perekond Berman ostis välja väikeosanikud ja neile kuulub 98,3% ettevõttest.
Ligi 15 aastat kestnud aktsionäride vastasseis Baltimaade suurimas tööstuskontsernis BLRT Grupp sai lõpu, kui nappi enamust omanud perekond Bermanid ostis viimaks dividendinõudjatelt nende aktsiad odavalt ära.
Kaks varem pikalt koostööd teinud nimekat kaitsetööstuse liitu kuuluvat ettevõtet on nii suures tülis, et kohtud ja advokaadid saavad tööd nii 150 miljoni eurose hanke kui leppetrahvi nõude vaidluses ning õhus on ka intellektuaalomandi kuritarvitamise kahtlus.
Ringkonnakohus tühistas nii riigihangete vaidlustuskomisjoni kui ka halduskohtu otsuse ning uue lahendiga sai Margus Linnamäe suurosalusega Semetron AS kätte Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse (RKIK) välihaiglate konteinerite hoolduse hanke.
Laevaehitusfirmale Baltic Workboats ja BLRT Grupile kuuluv Western Baltija Shipbuilding sõlmisid Belgia riigiettevõttega Vloot DAB lepingu 80meetrise lootsi baaslaeva kere ehitamiseks.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.