• OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 5000,00%6 362,9
  • DOW 300,00%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,16%9 151,79
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,39
  • OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 5000,00%6 362,9
  • DOW 300,00%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,16%9 151,79
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,39
  • 31.07.25, 14:13

Eesti sai kiireima autoajakirjaniku tänu tšehhikeelsele ajakirjale

Toomas Vabamäe oli nullindate Eestis ilmselt kõige paremini tuntud autoajakirjanik. Sellele aitas kindlasti kaasa televisioonis vormel 1 ülekannete kommenteerimine, aga kahjuks ei tulnud ka võidusõidu kogemus, mistõttu pakuti kõige kiiremaid autosid esmajoones just talle sõita.
Toomas Vabamäe aastal 2008, kui autodest kirjutamine oli tema igapäevatöö. Sportrool tema käes pole sugugi meelevaldne, Vabamäel on arvestatav võidusõidu kogemus.
  • Toomas Vabamäe aastal 2008, kui autodest kirjutamine oli tema igapäevatöö. Sportrool tema käes pole sugugi meelevaldne, Vabamäel on arvestatav võidusõidu kogemus.
  • Foto: Vallo Kruuser/Delfi Meedia/Scanpix
Seda kõike silmas pidades on üllatav teada, et juhiloa sai Vabamäe alles veidi enne oma 29. sünnipäeva ning pärast ülikooli töötas ta Vanemuise teatris. Enne täiskohaga autoajakirjanikuks hakkamist jõudis ta ka aastaid Ericssoni mobiiltelefone ja telefonijaamasid müüa.
Autod on köitnud Vabamäed siiski nii kaua, kui ta ennast mäletab. Kui ta oli 14, tellis isa talle toonase Tšehhoslovakkia autoajakirja Svět motorů, sest seal kirjutati muu hulgas Lääne automaailmast. Keelte peale andekas noormees õppis tšehhi keeles lugema ja rääkimagi. Nagu praegu 62aastane Vabamäe „Autojuttude“ saates nendib, siis see väljaanne muutis tema elu.
Autosporti kommenteerib Toomas Vabamäe tänaseni, ent tänavasõiduautodest kirjutamise lõpetas kuus aastat tagasi otsustavalt ära. Miks, seda kuuleb saatest. Lisaks meenutab Vabamäe sõiduelamust F1 autoga ja teisi eredamaid kogemusi, räägib oma suurematest äpardustest ning selgitab sedagi, miks ta teadaolevalt esimese Eesti autosportlasena varjunime all võistles.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saatejuht on Karl-Eduard Salumäe.
Kuidas tšehhikeelne ajakiri andis Eesti kiireima autoajakirjaniku
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 16 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele