Ärianalüütika – kiirtee andmetest tegudeni

24. oktoober 2017, 13:00
Columbus Eesti ärianalüütika peakonsultant Kristen Pugi.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171024/CM/171029892/AR/0/AR-171029892.jpg

Ja pealkirja lõpus ei olegi küsimärki. See turul hästi hoitud saladus on reaalsus – tänapäevased ärianalüütika võimalused annavad ettevõtetele võimaluse väga kiirelt jõuda andmetest tegudeni. Reeglina ei ole majandustarkvara disainitud äri analüüsimiseks, vaid on mõeldud tehingute tegemiseks. Selleks, et saada aimu ärianalüütika tõelisest võimekusest, on vaja astuda samm edasi, kirjutab Columbus Eesti ärianalüütika peakonsultant Kristen Pugi.

Milles peitub ärianalüütika võimekus?

Ärianalüütika toimimiseks tuleb majandustarkvarale appi tuua Power BI (Business Intelligence) lahendus. Power BI annab ettevõtetele võimaluse näha täpsemalt, näha suuremalt, näha detailsemalt. Ainult tulemuste kajastamisest on tihtipeale vähe kasu, tuleb vaadata ka asjade sisse. Power BI lahenduses on võimalik ühe klikiga näha ka seda, mis on iga numbri taga. Ka vastupidi, üksiku poole pealt üldisele vaadates saab näha asjade taha ning neid konteksti panna – ka see on üks analüütika olemus. Põhjalikumalt lähenedes on ärianalüütika paljuski mustrite tuvastamine ja tulemuste analüüsimine.

Andmete põhjal üles ehitatud ettevõtte tulemuskaarti võib võrrelda tervisekaardiga, kus on kirjas kõik eluliselt olulised näitajad ja nende staatused: nt teenuste käive, kasumlikkus, töötajate rahuolu jne. Kõik andmed on veebikeskkonnas reaalajas kättesaadavad ja arusaadavalt visualiseeritud. Tänapäevastele lahendustele kohaselt saab neile ligi nii arvutist kui ka kõikidest nutiseadmetest.

Erilahendustes peitub tõeline võimekus

Võimalus visuaalselt planeerida on näiteks tootmisettevõtte jaoks kindlasti ärianalüütika suurim kasutegur. 24 h on olemas reaalajas jooksev info ressursside kasutuse ja projekti staatuse kohta, kõige väiksemgi muutus on näha. Kõik andmed, tegurid ja aspektid on ühte kohta kokku toodud, et otsuste tegemine võimalikult operatiivselt käiks.

Näitena võib tuua tootmisettevõtte, kus tööplaanide tegemiseks vajalikud andmed prinditi igal hommikul välja ja riputati infotahvlile. Tegime neile lahenduse interaktiivse ekraani näol, kus kõik andmed on reaalajas korraga näha ning tootmisnõupidamised toimusid edaspidi selle ekraani ees. Meister ei pea enam info kogumiseks mööda tsehhi ringi käima või vahetuse vanemat küsitlema, vaid tal on võimalus oma toast ekraanilt näha, mis kogu tootmises parasjagu toimub. Ka see on ärianalüütika üks rakendusvõimalusi.

Kaasaegne laokaart on nagu Google Maps

Laomajanduses on oluline, kui suur osa laost ja kui efektiivselt kasutuses on. Kas kaubad on paigutatud noppimissageduse järgi ja kõige tihedamini komplekteeritavate tellimuste järgi? Millises lao osas asuvad seisvad kaubad ja kui kaua need juba seisnud on? Meie lahenduses on laokaart nagu Google Maps, mis näitab täpselt ära, kus miski laos asub – kus kaubad seisavad, kus liiguvad. Lisaks võib laokaart olla abivahendiks, soovitades tellimuse tarbeks kaupade noppimiseks kõige optimaalsema teekonna. Laomees saab mugavalt, tahvelarvuti pihus, ringi käia ja tellimuse ära noppida.

Ladude väljastusluukide juures saab kasutada ka uudseid infotahvleid. Iga luugi juures on tahvel, kus on näha, mitme minuti pärast auto väljub, kui palju kaubaaluseid on vaja veel peale laadida, palju neist juba valmis on ning kui kaua selleks veel aega kulub. Selle info alusel saab töökorralduses vajadusel operatiivselt muudatusi teha. 

Kliendipõhised lahendused

Ärianalüütika lahendusi pakkudes võtame me igat klienti kui eraldi juhtumit. Ärianalüüs toob välja ettevõtte probleemid, mille lahendamisel saame oma kliente aidata – luues nii süsteemi, nõustades ärikonsultatsioonidega kui ka ehitades neile konkreetse lahenduse. Murekohtade likvideerimisega võib mõne ettevõtte aastane kokkuhoid ulatuda miljonitesse eurodesse.

Kokkuvõtteks – ärianalüütika on ühelt poolt pikemal ajateljel näidatavad mahukad analüüsid, teisalt aga operatiivne info igapäevase töö jooksvaks korraldamiseks. Pannes ärianalüütika enda kasuks tööle, võib oma ettevõttes positiivseid tulemusi näha üsna kiirelt.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. October 2017, 12:35
Otsi:

Ava täpsem otsing