Artikkel
  • Reaalprojekt: meie juures saavad noored teha algusest peale „pärisasju”

    Teedeprojekteerimisettevõttena tegevust alustanud Reaalprojekt OÜ on tänaseks laiemas mõistes infrastruktuuride projekteerija, mille insenerid on kaasa löönud väga paljude Eesti suuremate trasside kujunemisel. Seejuures teostatakse kohalikul turul ainsana majasiseselt ka kõik projekteerimiseks vajaminevad uuringud. Ettevõtte põhimõte uusi inimesi palgates on anda neile võimalus osaleda projektides esimesest tööpäevast peale ja teha nii-öelda päristööd.

    „Tegeleme kõikide väljaspool hoonet asuvate trasside projekteerimisega: elekter, side, kanalisatsioon, vesiehitued ja raudteed ning muuhulgas osaleme näiteks Rail Balticu projektis. Mis meid aga konkurentidest eristab, on kindlasti meie uuringute pool – oleme võimelised teostama kõiki infrastruktuuri projekteerimiseks vajalikke uuringuid nagu geodeetilised- ja geoloogilised uuringud ning veealuste konstruktsioonide inspekteerimine, samuti kaasaegsel tehnoloogial põhinevad laserskaneerimine ning droonimõõdistused,” tutvustab ettevõtte tegevjuht Mikk Reier.
    Koduturul hästi tuntud Reaalprojekti grupis töötab hetkel 130 inimest, neist 60 Eestis. Tütarettevõtted asuvad Eestis, Lätis ja Leedus. Reaalprojekti kontorid Eestis on Tallinnas, Viljandis ja Tartus. Läti tütarettevõte on loodud riikliku maamõõdufirma erastamise tulemusel ning seda on koos kohalike juhtidega tugevalt reorganiseeritud. Leedus ehitas Reaalprojekt uue projekteerimisettevõtte üles nullist. Grupi käive on viimased 3-4 aastat olnud stabiilselt üle viie miljoni euro.
    Laserskaneerimine - Tallinna D-Terminali BIM mudel
    Tallinna Lennujaama lennuradade InfraBIM mudel

    Eesti koolid koolitavad häid insenere

    Reaalprojekti iseloomustavad sõnad on uuenduslikkus, innovatsioon ja avatus. „Teeme koostööd Eesti digitaalehituse klastriga, toetame meelsasti meie noori, näiteks läbi Peep Sürje Fondi, mis pakub stipendiumi teedeehituse ja sildade insenerikutse omandajatele, samuti oleme toetanud meie noorte osalemist rahvusvahelisel sillainseneride võistlustel. Oleme alati valmis praktikante võtma, et panustada inseneride ala arengusse ja võtame meelsasti vastu noori, kes on huvitatud inseneri elukutsest,” ütleb Mikk Reier.

    Toetame meelsasti meie noori, näiteks läbi Peep Sürje Fondi, mis pakub stipendiumi teedeehituse ja sildade insenerikutse omandajatele.

    Mikk Reier
    Reaalprojekt OÜ tegevjuht
    Reaalprojekti arendusjuht Jüri Pärtna lisab, et paraku juhtub täna sageli, et töötajate põuas ehitusturg napsab noored juba koolipingist, inseneriõpingud jäävad pooleli ning kahetsus katkestatud kooli pärast tekib alles vanuses 35-40. „Samuti on liiga vähe inseneriks õppijaid, sest noored ei teadvusta, millise põneva alaga on tegu. Tänane ehitusvaldkond on üha tihedamalt seotud infotehnoloogiaga, märksõnadeks BIM, virtuaalreaalsus, 3D mudelid, laserskaneerimine, droonide kasutamine jne. Oluline on seejuures, et ettevõttes oleks kasutusel kaasaegsed litsentseeritud tarkvarapaketid, mida pidevalt uuendatakse. Parimate töövahendite kasutamine toob klientidele kaasa parimad lahendused.”

    Tänane ehitusvaldkond on üha tihedamalt seotud infotehnoloogiaga, märksõnadeks BIM, virtuaalreaalsus, 3D mudelid, laserskaneerimine, droonide kasutamine jne.

    Jüri Pärtna
    Reaalprojekti arendusjuht
    Lisaks võib inseneri elukutse kasuks öelda, et tegemist on erialaga, mida on alati vaja ja tulevikus järjest enam. Muide, Reaalprojekti juhtide hinnangul on Eestis ülikoolidest tulnud insenerid saanud väga hea baasi, sest meie koolid on moodsad, õppevahendid tänapäevased ja tasemel. „See omakorda tähendab, et saame tööle võetud noori insenere kohe panna päriselt reaalset tööd tegema, mitte lahendama väljamõeldud ebavajalikke pseudoprobleeme. Kõige paremini õpivad inimesed ujuma ikkagi vette visates ning hea treeneri näpunäiteid saades,” tõdeb Pärtna.
    Teostatud projekt - Viitna liiklussõlm

    Miks on projekteerijatel vaja aeromõõdistusi ja veealuseid uuringuid?

    Innovaatilise ettevõttena teostab Reaalprojekt modernse tehnoloogia abil laserskaneerimist, aeromõõdistamist droonide abil ja veealuseid uuringuid. Laserskaneerimine võimaldab väga kiirelt ja täpselt saada detailset 3D informatsiooni objektide ja nende võimalike hälvete kohta, näiteks uurida muinsuskaitsealuste objektide, teede või sildade seisukorda. Droonide kasutamine aitab määrata karjääride ja suurte maa-alade mahtu ning seisukorda, samuti mõõdistada objekte, millistele puudub maapinnalt ligipääs. Veealused uuringud on vajalikud sadamate, sillakonstruktsioonide ja veealuste kommunikatsioonisüsteemide olukorra hindamiseks. Reaalprojekt esindab veealuste konstruktsioonide inspekteerimisele spetsialiseerunud Soome ettevõtet VRT Finland Oy.
    Geotehniliste uuringute juures kasutab ettevõte tehnika viimast sõna – puurmasinaid Geomachine GM 65 GT ja GM100GT. See suur investeering oli Reieri sõnul vajalik kvaliteetsete uuringutulemuste tagamiseks, mis omakorda on eelduseks kvaliteetsele projektile. Samuti on kaasaegse tehnoloogia kasutamine eelduseks ekspordivõimekuse arendamisele, sest tänasel päeval peavad kõik projekteerimisfirmad maailmatasemel konkurentsis püsimiseks kasutama uue põlvkonna tehnoloogiaid. Kuna Eesti turg on väike ja heitlik, on oluline suunata pilk ka mujale. Täna on ettevõttel juba rahvusvahelisi kogemusi näiteks Soome, Rootsi, Läti, Leedu, Saksamaa, Inglismaa, Belgia ja Taani turgudelt, mis riigihangete kõrval napsavad aina suurema osa ettevõtte tegevusest.
    Geotehniliste uuringute juures kasutab Reaalprojekt OÜ tehnika viimast sõna – puurmasinaid Geomachine GM 65 GT ja GM100GT

    Otsitakse nii insenere, projekteerijaid kui ka tehnilisi joonestajaid

    Ilma töötajateta aga poleks investeeringutest mingit kasu ja seetõttu on töötajate väärtustamine Reaalprojektis olulisel kohal. „Meie suurimad edasiviijad on meie töötajad, kelle panuse ja pühendumuseta praegust edu ei oleks olnud võimalik saavutada,“ ütleb Reier. „Investeeringud tehnoloogiatesse ja ajaga kaasas käimine tähendab ka töötajate pidevat koolitamist ning motiveeriva töökeskkonna loomist. Kõigil meie töötajatel on võimalik teha oma ettepanekuid ettevõtte ja oma töö paremaks muutmiseks ning kuna ametipositsioonide vahele piire ei tõmmata, on ka lihtne juhtidega kontakti saada. See on loonud ka pingevaba ja vahetuma töökeskkonna.“
    Täna otsib Reaalprojekt näiteks teede projekteerimise projektijuhti, sildade projekteerijat ja teede projekteerijat. „Meil toimub ka ettevõttesisest liikumist ühest osakonnast teise, mis ühelt poolt pakub töötajatele häid arenguvõimalusi ja ei lase tööl rutiiniks muutuda, teisalt annab inimestele laiema silmaringi ja võimaluse teha karjääri ettevõtte sees,” ütleb Pärtna. „Me oskame hoida häid inimesi ning tunnustame neid heal meelel ühiste sünnpäevapidude, suvepäevade, jõulupidude, ühiste rahvaspordiüritustel käimisega. Tänu ettevõtte rahvusvahelisusele peetakse näiteks suvepäevi üle aasta Lätis ja Eestis. Ühised tegevused on väga olulised terve ja sõbraliku sisekliima hoidmisel.”
    Noortele võiks tema sõnul sobida tööandja paindlikkus võimaldada inimestel töötada osaliselt kodukontoris. „Jah, vahetu kontakt on alati hea ja viljakam kui Skype’i, telefoni või e-kirja teel suhtlemine, ent kui meie hea töötaja elab töökohast eemal, on täiesti okei, et ta ei pea tulema iga päev kontorisse. Samuti soodustame töötajate õppimist kõrgkoolides ja täiendkoolitustel.”

    Täna otsib Reaalprojekt OÜ näiteks teede projekteerimise projektijuhti, sildade projekteerijat ja teede projekteerijat.

    Reaalprojekt on tegutsenud alates 2001. aastast ning selle ajaga jõudnud teede projekteerimise ja geodeetiliste uuringute valdkondades Eesti suurimate tegijate hulka. Ettevõte kuulub Eesti Asfaldiliidu, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Digitaalehituse Klastri liikmete hulka.
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Fordi tegevjuht: jätsime kaks miljardit kasumit lauale
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.