Artikkel
  • Jätkusuutlikkus Bunker Partneri retsepti järgi

    Bunker Partner edukas meeskondFoto: Bunker Partner OÜ

    Eesti punkerdamisettevõte Bunker Partner OÜ on üks kiiremini kasvavaid ettevõtteid Euroopas: viie tegutsemisaasta jooksul on tema klientide arv üle kogu maailma kasvanud enam kui viis korda ja müügitulu on kasvanud 12 korda.

    „Bunker Partner ei ole punkerduse valdkonna suurim ega vanim mängija. Kliendi võitmiseks ja hoidmiseks peame paratamatult tegema täiendavaid jõupingutusi,“ ütleb ettevõtte juhatuse liige Ilja Krivošein.
    Kõige järgi otsustades, pole need pingutused asjata ja kannavad vilja: Suurbritannia mõjuka äriväljaande Financial Times nimetas Bunker Partner OÜ üheks kiiremini kasvavaks ettevõtteks Euroopas.
    Mandri edukate ja kiiresti kasvavate ettevõtete FT edetabelis 2020oli Bunker Partner nimekirja ülemisel poolel, olles 380. kohal 1000 seas.
    Financial Timesi ekspertide sõnul seisavad paljud Euroopa ettevõtted tänapäeval silmitsi mitmesuguste arengutakistustega: alates majanduslangusest mitmes riigis kuni koroonaviiruse ülemaailmse levikuga seotud riskideni.
    Sellegipoolest näitavad FT 1000 osalejate üha suuremad kasvumäärad, et kõige ettevõtlikumad ja innovaatilisemad ettevõtted nagu Bunker Partner jätkavad õitsengut.
    „Õiges kohas, õigel ajal, õige hinnaga. Punkerdamine on äri, kus aeg on kõik,“ seisab Eesti ettevõtte kodulehel, mille põhitegevusalaks on laevakütuse punkerdamine või hulgimüük mitte ainult Eestis, vaid ka paljudes teistes meresadamates üle maailma.

    Anda nõu ja soovitusi

    Äripäeva Eesti edukate hulgi ettevõtete edetabelis 2020 on Bunker Partner 4. kohal, eelmise aasta edukamate ettevõtete nimekirjas aga 110. kohal.
    „Väikesed laevaomanikud seilavad aastaid ühel marsruudil, näiteks Riia - Gdyn, ja tunnevad väga hästi kõiki kohalikke tarnijaid. Suuremad ettevõtted veavad kaupu, näiteks Hiinast Ust-Lugasse või vastupidi. Nad ei pruugi teada konkreetse piirkonna kütusetarnijaid. Me teame kohalikke olusid ja oleme ühenduslüliks laevaomanike ja tarnijate vahel,“ ütleb Ilja Krivošein.
    „Mõlemad usaldavad meid: meil on suur kogemus ja ulatuslik kliendibaas, meie rahaline seis on stabiilne ning reitingud erinevates spetsialiseeritud väljaannetes, näiteks Lloyd's List Intelligence, on üsna kõrged,“ ütleb ta.
    „Faktiliselt oleme potentsiaalse laevaomaniku esindajad, kelle laev sõidab konkreetsesse sadamasse, kuid samas arvestame ka tarnija huvidega. Meie fikseerime laevaomaniku punkerdamistellimuse soodsa hinnaga ja pakume kvaliteetset kütust. Meie tugevus seisneb selles, et oleme valmis klienti ööpäevaringselt aitama. Meie müügispetsialistid on valmis alati andma nõu ja selgitusi“ seletab Bunker Partneri juhatuse liige.

    BUNKER PARTNER OÜ

    Ettevõte tegutseb turul üle 5 aasta.

    Põhitegevusalaks on laevakütuse hulgimüük.

    2019. aasta müügitulu: 78 924 555 eurot.

    2019. aasta ärikasum: 2 589 049 eurot.

    Töötajate arv 2020. aasta III kvartalis: 5.

    Allikas: Äripäeva Infopank.

    Koostöö pankadega

    „Viis aastat tagasi sai meile täiesti selgeks, et laevad, mida punkerdasime Eestis kohaliku tarnija kaudu, saame punkerdada ka mujal - Ust-Lugas, Skagenis, Rotterdamis jne. Eesmargiga edasi areneda oleme loonud eraldi kaubandusettevõtte. Alguses kinnitasime kanda Läänemerel, seejärel Mustal merel, Vahemerel, Kaug-Idas, Aasias. Hakkasime järk-järgult kasvama, ”räägib Ilja Krivošein.
    Ettevõtte asutajate Ilja Krivošein ja Anton Voronkovi sõnul otsustati esialgselt asutada uus ettevõte Eestis, kuna siin on äärmiselt mugav töötada, valitseb läbipaistev ettevõtluskeskkond ning suhtumine ettevõtlusse on väga lojaalne - see oli enne rahvusvahelisi rahapesusüüdistusega seotud skandaale pankadega Danske Bank ja Swedbank.
    „Mõni aeg pärast neid skandaale hakkas maailm Eesti jurisdiktsiooni suhtes viltu vaatama. Kuid põhiprobleem on teine: paljud Eestis tegutsevad pangad hakkasid ootamatult vältima koostööd edukate kaubandusettevõtetega. Tundub, et kogu meie valdkond sattus ebasoosingusse,“ märgib Krivošein.
    „Meist said isegi Kaubanduskoja liikmed, et osaleda probleemide arutelul ja lahendamisel. Loodame, et olukord normaliseerub ja terve mõistus võidab. Meie tegevus on endiselt täiesti läbipaistev, oleme nagu varemgi avatud koostööks kõigi kohalike pankadega,” lisab tema.

    Kogemus ja usaldus

    Viie tegutsemisaasta jooksul on Bunker Partner asutanud tütarettevõtted Limassolis ja Kopenhaagenis, kus töötab praegu 16 töötajat, kellel on laialdased kogemused rahvusvahelise merelaevanduse valdkonnas. Eelmisel aastal müüsid Bunker Partneri kontorid üle maailma umbes 250 000 tonni mitmesuguseid naftasaadusi.
    Konteinerlaeva ankurdamine puksiiridega sadamasseFoto: Bunker Partner OÜ
    „Oluline on olla esindatud Vahemeres ja olla selles piirkonnas aktiivne mängija. Seal tegeleme mitte ainult punkerdamisega, vaid ka kaubaveo korraldamisega, kattes turgu lõuna ja Aasia suunal. Avasime kontori Taanis, sest meil on palju kohalikke kliente, tõsiseid Taani laevaomanikke. Vladivostokis on meil mitu müügimeest, kes hõlmavad kogu Kaug-Ida, sealhulgas Koread ja Singapuri,“ ütleb Ilja Krivošein.

    Bunker Partneri püsiklientideks on umbes sada laevaomanikku üle kogu maailma, sealhulgas A-klassi reedereid. Ettevõtte tegutsemisaastate jooksul on klientide arv kasvanud enam kui 5 korda.

    Mis puutub Bunker Partneri arenguväljavaadetesse, siis isegi koroonaviiruse kriisi tingimustes näib, et nad seisavad üsna kindlalt jalgadel: praeguses pandeemias ei ole punkerdamise maht maailmas märkimisväärselt kannatanud.
    Ilja Krivošeini sõnul plaanib Bunker Partneri juhtkond nüüd väljuda Ameerika turule. See võib olla keeruline, kuna konkurents on kõikjal tihe. Suure tõenäosusega avab ettevõte lähiajal ka uue kontori Londonis.
    „Oleme tuleviku suhtes optimistlikud, hoolimata sellest, et turg on muutunud ettearvamatumaks ja kõikuvamaks. Hiljuti ilmunud vaktsiini kohta on häid uudiseid. Arvan, et pärast majanduslangust tuleb kasv ja me ootame seda pikisilmi,“ ütleb Bunker Partner OÜ juhatuse liige.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.