Artikkel
  • Kuula

    Sitke südamega ronija

    Eelkäijast lühemad ülendid – eriti esirataste ees – aitavad maastikul hästi edeneda. Foto: Pille Russi

    Horoskoope koostades ennustaksin Volkswagen Amaroki teisele põlvkonnale helget tulevikku, sest nn eurokastikate seas on tegu teistest luksuslikuma tükiga, mis pole minetanud oma ronimisoskusi ja millel on vähemalt üks oluline konkurentsieelis.

    Saage tuttavaks teise põlvkonna Volkswagen Amarokiga, mis on välja töötatud Saksamaal ja Austraalias ning jõuab meieni Lõuna-Aafrikast. See on eelkäijast suurem ja nutikam ja meil pakutakse neist ainult kõige ägedamat versiooni - kolmeliitrise turbodiisli ning nn topeltkabiiniga varustatud mudelit. See on luksuslik tööriist, millele on saadaval enam kui kolmkümmend juhiabisüsteemi, mis saavutas Euro NCAP ohutuskatsetes maksimaalsed viis tärni ja millest võistlejasse ümber istudes tunnete end kui lumehange visatud orb. Sest suuremate koormuste korral ei saa kuuesilindrilise jõujaama elastsusele ja paindlikkusele vastu ükskõik milline „nelja pütiga pada“, olgu need paberil kui tahes tegusad. Kehtiv Amarok on kogunisti sedavõrd rafineeritud, et Volkswageni maaletooja oli sunnitud mai keskpaigas korraldama eraldi ürituse, kinnitamaks, et peene tööriistaga kõlbab jätkuvasti metsaski mürada.
    Osaliselt hõbedaseks maalitud esiosa on varustuse Aventura eritunnuseks. Foto: Pille Russi

    Venitustega alga

    Noorem vend on vanemast pea 10 cm pikem, mistõttu jätab uuem auto oluliselt sihvakama mulje. Viimast toetavad ka senisest lühemad ülendid esirataste ees ja tagarataste taga, mis lubavad lähenemisnurgaks 30 ning lahkumisnurgaks 26 kraadi. Lisaks annab oma panuse saledamasse siluetti endisest pikem kabiin (boonuseks lisandunud jalaruum teises reas) ja eelkäijast 173 mm pikem telgede vahe, ent seda pole tehtud veokasti arvelt, mis mahutab endiselt ühe euroaluse. Ja kui teil tuleb sõita üle palginottide või mullika alla neelanud püütoni, annab lisakindlust teadmine, et hoolimata veninud telgede vahest on loo peategelase rambiületusnurk 21 kraadi. Topeltkabiiniga versiooni korral lubatakse kliirensiks 230 mm ja uus Amarok võib sõita kuni 800 mm sügavuses vees, mida on oluline teada, sest meie teed ei saa juba-ei-tea-mitmendat-aastat piisavalt rahastust, et nende taastamine oleks võrreldav lagunemisega.
    Niinimetatud topeltkabiiniga isendite korral on kliirens telgede vahel 230 mm ja uuem mudel võib sõita vanemast 300 mm sügavamas vees (800 mm).Foto: Pille Russi

    Esimese lõigu lõppu tagasi

    Mai keskpaigas kutsus Volkswageni maaletooja pundi lehemehi Kohtla-Nõmme kaevandusmuuseumi veerde, mille ümber oleva Aidu karjääri maadele oli ADRENAATORI nimeline ühendus maha märkinud 11 kilomeetrit pika off-road raja, mis peo peremeeste kinnitusel „Baltimaade nõudlikuim.“ Minul süvenes aga kitsal kiviklibusel rajal edenedes aina enam deja vu tunne, nagu „Seda kohta olen ma juba näinud ja seda ka siin“ kuniks ajunatuke halastas ja sedastas, et olen tont-teab-kui-ammu mõnda lõiku juba läbinud, aga kaasreisijana maasturite safari de korraldaja sõidukis, kes ei usaldanud NEIS kohtades lehemehi veel omapäi rooli lubada. Igatahes on umbes 10-15 aastat hiljem letikaubana pakutav kastikas sedavõrd suutlik, et nõudliku raja sõidavad läbi kõik üritusele kutsutud ja hoomatavalt kiiremini, kui selleks ette nähtud poolteist tundi. Kas see tähendab siis, et uus Amarok teeb maastikusõidu … igavaks?!
    Maastikul on abiks 360° kaamerad, mille pilt aitab vältida takistusi, mida rooli tagant ei pruugi näha.Foto: Pille Russi

    Kuidas palun?

    Just nii, sest kolmeliitrine V6 (184 kW/250 hj & 600 Nm) ja sellega laulatatud 10-käiguline automaatkäigukast hoolitsevad selle eest, et veojõud ei saa otsa üheski olukorras. Nelikvedu leiab piisavalt pidamist isegi lahtisel kiviklibul ja sohvri osaks jääb vaid auto mõõtude hindamine ning mõistliku inertsi säilitamine, et raske tõusu alistamist ei tehtaks auto jaoks raskemaks, kui seda poole mäe peal uuesti alustama peaks. Jõuülekande töörežiime on neli – tagavedu, vajadusel rakenduv nelikvedu, fikseeritud momendijaotusega nelikvedu ja aeglusti – ning ainult aeglusti sisse- või välja lülitamiseks tuleb enne režiimilüliti pööramist seisma jääda ja panna käigukang neutraalasendisse. Oma aruga kõigisse trassil nähtud kohtadesse ei roniks, kasvõi seepärast, et 20-kraadise külgkaldega kallakul on turvavöös rippuv kaaslane sulle piisavalt lähedal, et kitsikusse juhatamise eest vastu kõrvu anda.
    Esitluse käigus sai ära proovida umbes 20-kraadise külgkalde. Maastikul võivad sellise nurga korral muutuda kaasreisijate hääled kriiskavaks (ei, mitte vaimustusest), eriti olukorras, kus madalamal poolel on … tühjus. Foto: Pille Russi

    Kas midagi veel?

    Värskema Amaroki kandejõud on 1,19 tonni ja piduritega järelhaagist tõmmates võib see kaaluda 3,5 tonni. Te võite proovida ka oma maja nihutada - tootja lubab Amarokil sikutada kuni 6,5-tonni kaaluvat koormust - aga ärge seda avalikule teele tõmmake. Loo peategelast pakutakse viies varustuses – Style 1, Style 2, Style 3, PanAmericana ja Aventura – ning mudeli baashinnaks on meil koos käibemaksuga 52 308 eurot. Tippvarustuses võib saada autole 21-tollised veljed, nn mudarehvi korral on suurimaks veljemõõduks 18-tolli. Veokasti põranda pikkus on 1624 mm ja põhja laius rattakoobaste vahel 1224 mm. Ekraanisõltlasi rõõmustatakse kahe tükiga, mille diagonaaliks on vastavalt 12,3 ja 12,0 tolli – esimene on näidikupaneel ning teine keskkonsoolis olev infolusti juhtimiskeskus – ja autode garantiiks on 4 aastat või 120 000 km.
    PS: kaalun tõsiselt horoskoopide koostamise alustamist, sest maaletooja kinnitusel on uus Amarok teinud esimese aastaga Baltimaades müügitulemuse, mis jääb napilt alla eelkäija elutsükli näidule.

    Volkswagen Amarok (Double Cab)

    Baashind: 52 308 eurot

    Mootor: V6, diisel

    Võimsus: 177 kW/250 hj @ 3250 p/min

    Pöördemoment: 600 Nm @ 1750-2250 p/min

    Keskmine kütusekulu: 9,6 l/100 km (WLTP)

    CO 2 pääst: 254 g/km (WLTP)

    Pikkus/laius/kõrgus: 5350-5362/1910-1917/1871-1884 mm

    Telgede vahe: 3270 mm

    Kliirens: 230 mm

    Kandevõime: 1,19 tonni

    Tühimass: 2383-2396 kg

    Maksimaalne treileri kaal (piduritega): 3500 kg

    Hea et küüned olid lõigatud, muidu oleks värvi ära rikkunud. Sõidu käigus sai mõned korrad seisma jääda kohtades, kus autost väljudes pidi viimasest kinni krabama, et lahtisel klibul püsti püsida.Foto: Pille Russi
  • Hetkel kuum
Märt Meesak: majutusasutuste käibemaksu tõus tuleb ära jätta
Eestis ei olda 30 aastat turismisektorit vääriliselt hinnatud. Praegusel keerulisel ajal saab seda teha, jättes kavandatud maksutõusu ära, kirjutab ettevõtja ja Vabaerakonna esimees Märt Meesak.
Eestis ei olda 30 aastat turismisektorit vääriliselt hinnatud. Praegusel keerulisel ajal saab seda teha, jättes kavandatud maksutõusu ära, kirjutab ettevõtja ja Vabaerakonna esimees Märt Meesak.
Balti börsidel tegi suurima päevakäibe Tallinki aktsia
Nädala esimene kauplemispäev Balti börsidel lõppes Tallinki jaoks nii suurima languse kui suurima käibega.
Nädala esimene kauplemispäev Balti börsidel lõppes Tallinki jaoks nii suurima languse kui suurima käibega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Konkurentsiameti juht räägib ebapopulaarsete otsuste langetamisest ja inimeste pahameelest
Pärnu juhtimiskonverentsil rääkis konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee sellest, kuidas langetada ebapopulaarseid otsuseid ja millega seejuures arvestada tuleb.
Pärnu juhtimiskonverentsil rääkis konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee sellest, kuidas langetada ebapopulaarseid otsuseid ja millega seejuures arvestada tuleb.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesinikutaksod
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesinikutaksod
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Kõhnunud EKRE valis esimeest ja rühib edasi. “Ehk on abiks ka kindla käega juht” Mart Helme ajakirjanikule: korrigeerige oma suhtumist!
“Mina näen, et meie erakond on üks demokraatlikumaid Eestis. Kõik on selge ja läbinähtav!” ütleb EKRE Lääne-Virumaa ringkonna juhatuse liige Andero Põllu, partei lipp õlal uhkelt lehvimas. Tema hõbedase läikega päikeseprillidelt on näha, kuidas keegi ajakirjaniku ja parteilase vestlust filmib.
“Mina näen, et meie erakond on üks demokraatlikumaid Eestis. Kõik on selge ja läbinähtav!” ütleb EKRE Lääne-Virumaa ringkonna juhatuse liige Andero Põllu, partei lipp õlal uhkelt lehvimas. Tema hõbedase läikega päikeseprillidelt on näha, kuidas keegi ajakirjaniku ja parteilase vestlust filmib.
Tippjuht avameelselt: just see on töötajate puhul kindel punane lipp
Amazonile kuuluva Whole Foodsi juht Jason Buechel avaldas väljaandele CNBC, mis on tema jaoks töötajaid värvates kindel punane lipp.
Amazonile kuuluva Whole Foodsi juht Jason Buechel avaldas väljaandele CNBC, mis on tema jaoks töötajaid värvates kindel punane lipp.