Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autotranspordifirmade TOP 100: Välismaised vedajad tihendavad konkurentsi
Konkurents maanteetranspordi valdkonnas tiheneb üha ning Leedu, Poola ja Balkanimaade ettevõtted laienevad jõudsalt ka siinsel turul.
Transpordisektoris muutub olukord Eestis järjest keerulisemaks, kinnitab Erste Transport OÜ juhatuse liige Arvi Laht. “Euroopa Liidul on ühtne turg, aga transpordivaldkonnas tähendab see, et meie ettevõtteil tuleb konkureerida Poola, Läti ja Balkani ettevõtetega, kes veavad väga edukalt ka Eestis,” selgitab ta.
Töö saab see, kes teeb odavamalt – ja seetõttu kasutavad logistikud odavamaid vedajaid. “Meie siin tõesti ei oska ära arvata, kuidas saab Bulgaaria vedaja pakkuda veelgi odavamat hinda,” laiutab Laht käsi.
“Kui mõned aastad tagasi tegid meil hinnadumpingut ida poolt tulevad vedajad, kes said pakkuda odavat hinda tänu odavale kütusele, siis praegu tulevad soodsamat teenust pakkuvad ettevõtted pigem Lätist ja Poolast,” räägib ta. Selle tõttu kannatavad Lahe sõnutsi kohalikud veofirmad.
Sama kinnitas septembris Logistikale ka Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president, veofirma AS Lajos omanik Einar Vallbaum. “Mingi osa turust on ära võtnud ka lätlased-leedukad. Neil on kütus odavam, kindlustus odavam ja juhtide palgad väiksemad,” märkis ta toonases intervjuus.
2016. aasta sügisel ilmuvad Äripäeva TOPid on koostatud 2015. aasta majandusnäitajate põhjal. Koondedetabeli koostamise aluseks on kuus majandusnäitajat: käive 2015, ärikasum 2015, käibe ja kasumi kasv 2015. aastal, rentaablus ning varade tootlikkus.
Autor: Indrek Kald, kaasautor
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.