Konkurents maanteetranspordi valdkonnas tiheneb üha ning Leedu, Poola ja Balkanimaade ettevõtted laienevad jõudsalt ka siinsel turul.
Transpordisektoris muutub olukord Eestis järjest keerulisemaks, kinnitab Erste Transport OÜ juhatuse liige Arvi Laht. “Euroopa Liidul on ühtne turg, aga transpordivaldkonnas tähendab see, et meie ettevõtteil tuleb konkureerida Poola, Läti ja Balkani ettevõtetega, kes veavad väga edukalt ka Eestis,” selgitab ta.
Töö saab see, kes teeb odavamalt – ja seetõttu kasutavad logistikud odavamaid vedajaid. “Meie siin tõesti ei oska ära arvata, kuidas saab Bulgaaria vedaja pakkuda veelgi odavamat hinda,” laiutab Laht käsi.
“Kui mõned aastad tagasi tegid meil hinnadumpingut ida poolt tulevad vedajad, kes said pakkuda odavat hinda tänu odavale kütusele, siis praegu tulevad soodsamat teenust pakkuvad ettevõtted pigem Lätist ja Poolast,” räägib ta. Selle tõttu kannatavad Lahe sõnutsi kohalikud veofirmad.
Sama kinnitas septembris Logistikale ka Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president, veofirma AS Lajos omanik Einar Vallbaum. “Mingi osa turust on ära võtnud ka lätlased-leedukad. Neil on kütus odavam, kindlustus odavam ja juhtide palgad väiksemad,” märkis ta toonases intervjuus.
2016. aasta sügisel ilmuvad Äripäeva TOPid on koostatud 2015. aasta majandusnäitajate põhjal. Koondedetabeli koostamise aluseks on kuus majandusnäitajat: käive 2015, ärikasum 2015, käibe ja kasumi kasv 2015. aastal, rentaablus ning varade tootlikkus.
Autor: Indrek Kald, kaasautor
Seotud lood
Kaubaveofirma Lajos suutis eelmisel aastal protsendi võrra langenud käibe juures teenida veidi rohkem kasumit kui aasta varem.
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.