• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.12.24, 14:00

Looduskosmeetika gasell vallutab üha uusi tippe: teadsime kohe, et ei tee köögikosmeetikat

“Meil on iga hommik kohvitassi taga juhatuse koosolek,” naerab Jüri Paltser, kes juhib elukaaslase ja äripartneri Marju Sepaga looduskosmeetika ettevõtet Luuv.
Luuvi kaasasutaja ja -juhi Marju Sepa sõnul oli ekspordiga raske alustada, sest esimesed potentsiaalsed eksportriigid andsid väga konkreetset tagasisidet pakendite kohta.
  • Luuvi kaasasutaja ja -juhi Marju Sepa sõnul oli ekspordiga raske alustada, sest esimesed potentsiaalsed eksportriigid andsid väga konkreetset tagasisidet pakendite kohta.
  • Foto: Liis Treimann
Kuigi elukaaslastest tandemil on töö- ja eraelu paratamatult segunenud, on mõlemil ettevõttes vastutusalad, millega kumbki pool valdavalt ise tegeleb.
Marju Sepp ja Jüri Paltser soovisid algusest peale luua oma tootmiskompleksi, kus kombineerida omavahel looduslikud koostisosad ja kõrgtehnoloogia. "Me ei taha olla n-ö köögiettevõte, vaid ikkagi päris ettevõte, millel on oma tehas ja masinad. See sai juba kohe alguses selgeks," selgitab Paltser, et kodustes tingimustes katsetamine ei tulnud Luuvi puhul kõne alla.
Õppetunde ja takistusi on edukas looduskosmeetikabränd pidanud siiski kogema. Väikeettevõtjad end sellest aga heidutada ei lase. "Palju on seda, mida muuta ei saa ja nende üle põdeda ka ei maksa," on Sepp kindel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ekspordiga oli Luuvil raske alustada, sest esimesed potentsiaalsed partnerid andsid väga konkreetset tagasisidet pakendite kohta. "Võtsime seda konstruktiivse tagasisidena ja muutsime disaini selliselt, et tooted räägiksid nii seest kui väljast ühte keelt," meenutab Sepp.
Lisaks tuleb saates juttu jätkusuutlikkusest ja sellega seonduvatest rangetest reeglitest. Saame teada, milliseid turge plaanitakse veel vallutada, millised on olnud Luuvi suurimad õppetunnid ja kas looduskosmeetikabränd peab end teistest kosmeetikatootjatest rohkem tõestama.
Saadet juhib Julia Laidvee.
Looduskosmeetika gasell vallutab üha uusi tippe: teadsime kohe, et ei tee köögikosmeetikat
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele