Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Restoranide TOPi võitja ei tegutse Eestimaa pinnal
Restoranide edetabelis kõrgeimale kohale jõudnud Tallinki tütarettevõte Mare Catering, mis opereerib alates 2016. aastast Burger Kingi frantsiisi Tallinki laevadel, tegi möödunud aruandeperioodil arvestatava käibe ja kasumi hüppe.
Burger King Tallink laeval Star.Foto: SANDER ILVEST/POSTIMEES/Scanpix
Oma teisel tegutsemisaastal kasvas ettevõtte käive 1,8 miljonilt 4 miljonini ning kasumit teeniti 1,25 miljonit. “Me ei osanud seda prognoosida, et turg Burger Kingi nii positiivselt vastu võtab,” rääkis Mare Cateringi juht Jaak Veskimeister. Ta lisas, et nad on enda tööd korralikult teinud. 2017. aasta müügitulu ja kasumi kasv tuli Veskimeistri sõnul peamiselt sellest, et avati restoran ka teisel Tallinki laeval.
Veskimeister ei usu, et kliendid alguses burgerirestorani järgi reisiplaane tegid, kuid klientide huvi antud söögikoha vastu oli väga suur. “Eraldi turundust me Burger Kingile ei teinud. Kuna võtame frantsiisi Soome ettevõttelt, siis turunduslik tugi on nende õlul,” ütles ta ning lisas, et Eesti kliendile oli see kindlasti lisaväärtus, kuna seda Eestis ei olnud.
Peagi tulevad iseteeninduskioskid
Veskimeisteri sõnul neil praegu plaani laieneda teistele liinidele ei ole. “Soovime muuta olemasolevate teeninduspunktides teenindusvõimalusi kaasaegsemaks ning seetõttu kaalume laevade Burger Kingi restoranidesse iseteeninduskioskite paigaldamist, et klientidele toodete tellimist lihtsamaks teha,” rääkis ta ning lisades, et see on neil plaanis lähitulevikus.
Soome Burger King restoranides tulid esimesed iseteeninduskioskid kasutusele 2017. aastal ning nad soovisid näha, kuidas need tööle hakkavad ja millised on tulemused. “Nüüd on neil aga juba üle maailma uute restoranide ehitamise puhul nõue, et neis oleksid kohe algusest ka iseteeninduskioskid.”
“Praegu kasvab peale põlvkond, kes kasutab tehnoloogiat igapäevaselt ning seetõttu on tarvis iseteeninduskioskid ka laeva tuua. Restoranides jääb aga kindlasti alles ka personaalne teenindus.” Veskimeisteri sõnul on iseteeninduskioski puhul suureks plussiks see, et ta ei jäta kunagi lisamüüki tegemast. “Teenindajatele on tarvis seda aeg-ajalt meelde tuletada.”
Mare Cateringile on frantsiisiandja poolt ette antud standardid, mida tuleb täita. Veskimeistri sõnul neil järjekorra pikkuse mõõdikut ei ole, kuid on määratud ära aeg, kui kiiresti peab klient toidu kätte saama, kui ta jõuab teenindajani.