• OMX Baltic−0,12%300,03
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,12%2 063,04
  • OMX Vilnius−0,2%1 204,96
  • S&P 5000,00%6 268,56
  • DOW 300,00%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,01%8 998,63
  • Nikkei 2250,55%39 678,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,14
  • OMX Baltic−0,12%300,03
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,12%2 063,04
  • OMX Vilnius−0,2%1 204,96
  • S&P 5000,00%6 268,56
  • DOW 300,00%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,01%8 998,63
  • Nikkei 2250,55%39 678,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,14
  • 15.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiketid loovad Eestis ühise meediafirma

Reklaamifirma Artmiks direktor Ülle Kink ütles, et tegemist on rahvusvaheliste reklaamikettide ühisfirmaga, mis tegeleb meediavahenduse, -uuringute ja -planeerimisega. «Eestis tegutsevad üksikud meediafirmad pole veel piisavalt küpsed,» sõnas Kink, kelle firma kuulub reklaamiketti Ogilvy & Mather. «Praegu on sunnitud reklaamifirmad «võimlema» ka meediavallas, kuigi tegelikult peaksid sellega tegelema meediale spetsialiseerunud firmad,» märkis ta.
Kink ütles, et kuna loodava firma taga seisavad suured rahvusvahelised reklaamiketid, siis suudab firma osta reklaamiaega ja -pinda suures koguses soodsa protsendiga ja müüa seda edasi madalama hinnaga. Ta märkis, et tõenäoliselt on meediafirmast kasu ka kohalikel reklaamiagentuuridel.
Kink sõnas, et tal puuduvad volitused rääkida loodava meediafirma aktsiakapitalist ja firmade osaluse jagunemisest. Samuti ei nõustunud ta ütlema neljanda osaleja nime.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kuna läbirääkimised alles käivad, ei saa Tallinnas loodava meediafirmaga seonduvat veel lähemalt kommenteerida,» ütles Brand Sellers DDB Needhami Eesti direktor Peeter Roose.
DDB Needhami Helsingi agentuuri tegevdirektor Kalevi Sihvonen kinnitas, et rahvusvahelised ketid on uurinud meediafirma loomise võimalust Eestis. «Firmat pole tänaseks veel loodud, otsime alles reklaamiala spetsialisti, kes tunneks Baltimaade turgu ja aitaks projekti lõpuni viia,» märkis ta. Sihvoneni sõnutsi kompavad lääne reklaamiketid praegu turgu, tema sõnul pole välistatud võimalus, et ketid loovad igaüks eraldi meediafirma.
IP Multimeedia tegevdirektor Monika Salu ütles, et suhtub loodavasse ühisfirmasse positiivselt. «Eesti turule mõjub see kindlasti tervendavalt ja korrastavalt,» ütles ta.
«Loodetavasti pärsib see mõnevõrra klientide tihedat närvilist liikumist agentuuride vahel. Samuti stabiliseerib see tõenäoliselt ka telereklaami hinda, mis on seni hüppeliselt kõikunud.»
AB Muldia omanik Sulo Muldia, kelle firma on seotud ketiga J. W. Thompson, ütles, et kuna AB Muldia on sattunud majanduslikesse raskustesse, ei ole ta volitatud rääkima reklaamiketi plaanidest Eestis.
«Kui võtta Baltimaid ühtse tervikuna, siis on meediafirma loomine kasulik eelkõige kettide klientidele,» sõnas Sulo Muldia. «Samas toob see kindlasti igas ketis kaasa siseprobleemi meediafirma ja reklaamiagentuuri tööjaotuse vahel. Eesti turgu ühisfirma loomine eriti ei mõjuta, suurte firmade seisukohast on ühisrinne isegi positiivne, sest see korrigeerib turgu.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 1 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele