• OMX Baltic−0,3267,84
  • OMX Riga−2,87885,21
  • OMX Tallinn−0,121 742,24
  • OMX Vilnius0,07995,36
  • S&P 5000,005 427,13
  • DOW 300,0039 853,87
  • Nasdaq −3,6417 342,41
  • FTSE 100−0,48 120,83
  • Nikkei 225−3,2837 869,51
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0092,32
  • OMX Baltic−0,3267,84
  • OMX Riga−2,87885,21
  • OMX Tallinn−0,121 742,24
  • OMX Vilnius0,07995,36
  • S&P 5000,005 427,13
  • DOW 300,0039 853,87
  • Nasdaq −3,6417 342,41
  • FTSE 100−0,48 120,83
  • Nikkei 225−3,2837 869,51
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0092,32
  • 27.11.95, 00:00

Eesti mööblifirmade käive on sel aastal kasvanud

Üle saja miljoni krooni oli kümne kuu käive ka ASil Marlekor (150 mln krooni), ASil Tarmeko (137) ja ASil Viisnurk (107). Tarmeko finantsdirektori Toivo Ottmaa sõnul on firma käive kasvanud tänu tootmisvõimsuse kasvule ja uute turustusvõimaluste leidmisele. Tarmeko ekspordib 75% oma toodangust. Ottmaa lisas, et ka järgmisel aastal peaks Tarmeko käive kasvama umbes samapalju. «Üks võimalus kulutusi kokku hoida on suurendada tootmismahtu,» rääkis Ottmaa.
Viisnurga arendusdirektori Toivo Kuldmäe sõnade kohaselt on puutööliidu andmetes kajastatud Viisnurga kogukäive, millest mööblitootmine moodustab sel aastal 20--25%. Umbes sama suure käibega on ka kiudplaadi tootmine Viisnurgas. «Praegune mööblivabriku käive ja maht meid ei rahulda ja Viisnurgal on kindel plaan mööblitootmise käivet suurendada,» teatas Kuldmäe.
Kuldmäe on seisukohal, et lähiajal toimub Eesti mööblitööstuses spetsialiseerumine kitsamatele valdkondadele. «Viisnurga märgusõna oleks edaspidi elukondlik mööbel ja kindlasti soovime tulevikus pürgida kõrge klassiga mööbli tootmise poole,» lausus Kuldmäe.
Toivo Ottmaa prognoosis, et tulevikus löövad Eesti turul läbi ainult need ettevõtted, mis on võimelised tootma mööblit sellisel tasemel, et toodang oleks läänes konkurentsivõimeline.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele