Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohalik maks on õigustatud?

    kohalike maksude seaduse vastu, et anda omavalitsustele võimalus suurendada oma tulude baasi. Aga igasugune ümberjagamine ei ole mõistlik. Tallinn protestis juba siis, kui kohalike maksude seaduse eelnõu oli alles riigikogus, paraku ei võetud meie seisukohti arvesse. Linnavalitsusele on ette heidetud, et miks me ei kehtesta näiteks peamaksu (st isikumaksu -- toim) või müügimaksu, nii oleks väga lihtne raha saada. Linnavalitsus ei taha minna ettevõtja kallale. Kohalik ettevõtete tulumaks ja müügimaks, mis tõstaksid lihtsalt hindu, ning isikumaks on mõttetud.
    Kehtestatud reklaamimaksu puhul sellist probleemi ei tekkinud. Tundub, et kohta, kus reklaami eest ei tuleks maksta, ei olegi. Reklaami eest tahab raha saada nii televisioon, raadio kui ka Äripäev. Kui keegi kasutab linna tasandil mingit pinda reklaamiks ja pakub seeläbi rahvale mingit kaupa või teenust, siis on siiski loogiline, et selle pealt tuleb ka natuke raha maksta, mida kasutatakse linna huvides. Meil kõigil on parem, kui linn on valgustatud, heakorrastatud hoonetega jne. Tallinnas kehtib veel teede ja tänavate sulgemise maks ning tulekul on mootorsõidukimaks. Rohkem makse ei tahaks kehtestada. Mootorsõidukimaks on üks teede korrashoiu katteallikaid.
    Linna volikogu tahtis kehtestada ka loomapidamismaksu ja lõbustusmaksu, aga mille jaoks me kehtestame maksu vanainimestele, kellel see koer on võib-olla ainus rõõm. Tehtud otsuste üle võib muidugi vaielda, aga püüame Tallinna tasandil võimalikult konstruktiivset poliitikat ajada.
    Tartus on kehtestatud rek-laamimaks ning teede ja tänavate sulgemise maks. Mingeid vastuväiteid ei ole need tekitanud. Ülejäänud seadusega lubatud kohalikest maksudest valis Tartu linnavalitsus välja neli kõige reaalsemat ja praakis nendest kaks välja. Jäid ainult lõbustusmaks ja mootorsõidukite maks, volikogule esitasime ainult ühe -- mootorsõidukimaksu, mille kehtestamise kohta ei ole volikogu veel mingit otsust langetanud. Lõbustusmaksu puhul selgus, et organisatsioonilised kulud lähevad suuremaks kui maksust laekuv tulu, maksu kogumine läheb liiga kalliks. Puudutasime veel müügimaksu ja isikumaksu, aga jätsime need kui ebaotstarbekad hetkel kõrvale. Miks need maksud on üldse välja pakutud, tuleb küsida riigikogu käest. Kui meie kehtestame ettevõtetele kohaliku tulumaksu ja ükski teine omavalitsus seda ei kehtesta, siis oleme ettevõtlusvaenulikud, kaotame ilmselt kohe tulumaksus.
    Eesti on nii väike, et siin võiks kogu territooriumil olla ühesugused maksud, et mitte tekitada ebameeldivaid emotsioone. Kohalikke makse ei oleks, kõik maksud oleksid riigi kehtestatud. Maamaks on sisuliselt riigimaks, aga laekub kohalikku eelarvesse. Mujal on kehtestatud kapitalimaksud, näiteks kinnisvaramaks. Need laekuvad tavaliselt kohalikku eelarvesse. Sellised maksud võikski kehtestada üleriigilisena, mis laekuksid kohalikku eelarvesse, mitte keeta ühes katlas erisugust suppi. Omavalitsused võiksid mingisugustes piirides teha maksusoodustusi. Praegune seadus ei võimalda neid teha isegi kohalikku eelarvesse laekuvate riigimaksete puhul.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.