• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 08.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merelaevandus investeerib laevastiku uuendamisse

Kuivlastilaeva Sakala maksumus oli 14,7 miljonit dollarit. EMLi suhtekorralduse osakonna juhataja Tiit Roosilehe sõnul hilines Kaliningradi tehas laeva üleandmisega, millest tuleneva trahvi tõttu vähenes laeva maksumus 20% võrra. «Laev hakkas tagasi teenima juba enne valmimist,» nentis ta. Roosileht lisas, et kuigi järgmise laeva üleandmistähtaeg ei ole veel käes, pidi ka selle valmimisega olema Kaliningradi tehasel raskusi.
EMLi peadirektori asetäitja Jaan Kalmuse sõnade kohaselt pole võimalik uusi laevu soetada omavahenditest, mistõttu on laenu saamiseks pöördutud välispankade poole. Sakala ostu finantseerisid Inglise päritolu Hill Samuel Bank ja üks Saksa pank.
Järgmised kaks kuivlastilaeva peab lepingu järgi EMLile üle antama tuleval aastal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EML uuendab laevastikku 1993. aastal valitsuses vastu võetud EMLi saneerimisprogrammi alusel. Sellest lähtuvalt on EML müünud praeguseks 31 vana laeva ja plaanib osta kokku 12 uut laeva. Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Nathan Tõnnissoni kinnitusel pole EML laevade ostmiseks võetavatele laenudele riigi garantiid küsinud ja kasutab garantiina olemasolevat laevastikku.
Selle aasta lõpus jõuab Eestisse uutest alustest veel konteinerlaev Virtsu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 27 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele