Kuivlastilaeva Sakala maksumus oli 14,7 miljonit dollarit. EMLi suhtekorralduse osakonna juhataja Tiit Roosilehe sõnul hilines Kaliningradi tehas laeva üleandmisega, millest tuleneva trahvi tõttu vähenes laeva maksumus 20% võrra. «Laev hakkas tagasi teenima juba enne valmimist,» nentis ta. Roosileht lisas, et kuigi järgmise laeva üleandmistähtaeg ei ole veel käes, pidi ka selle valmimisega olema Kaliningradi tehasel raskusi.
EMLi peadirektori asetäitja Jaan Kalmuse sõnade kohaselt pole võimalik uusi laevu soetada omavahenditest, mistõttu on laenu saamiseks pöördutud välispankade poole. Sakala ostu finantseerisid Inglise päritolu Hill Samuel Bank ja üks Saksa pank.
Järgmised kaks kuivlastilaeva peab lepingu järgi EMLile üle antama tuleval aastal.
EML uuendab laevastikku 1993. aastal valitsuses vastu võetud EMLi saneerimisprogrammi alusel. Sellest lähtuvalt on EML müünud praeguseks 31 vana laeva ja plaanib osta kokku 12 uut laeva. Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Nathan Tõnnissoni kinnitusel pole EML laevade ostmiseks võetavatele laenudele riigi garantiid küsinud ja kasutab garantiina olemasolevat laevastikku.
Selle aasta lõpus jõuab Eestisse uutest alustest veel konteinerlaev Virtsu.
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.