Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärijuhtimise õppetund saabus Tartusse

    Fakt, et McDonald's avab varsti Tartus restorani, tekitas esmalt pettumust Lõuna-Eesti läänestumise järgmise sammu üle. Mõned näevad fast-food'is ka ebatervislikku soola ja rasva kombinatsiooni. Samas puudutab McDonald'si Tartusse tulek nii sööjaid kui ka kohalikku majandust väga huvipakkuvalt.
    Miks on McDonald's maailmas populaarne juba 1950. aastatest? Seda külastatakse, sest inimesed saavad sealt hamburgerid kiirelt kätte, neid teenindatakse kenasti. 50ndate alguses oli Ameerika alustamas oma armumängu autodega. Sama juhtub praegu ka Tartus. Peaaegu iga perekond ostab auto, mõned ka teise. Inimesed hakkavad rohkem reisima ning olema rohkem auto seltsis. Kui on kuhugi kiire (auto hoiab küll aega kokku, kuid paneb meid üha enam kiirustama) ja kõht tühi, tahetakse kiireinet.
    Alates tegutsemise algusaastatest on McDonald'si moto olnud kvaliteet, teenindus, puhtus ning parim hinna ja kvaliteedi suhe. See tähendab, et iga töötaja on välja koolitatud nende nelja standardi põhjal, mis on nähtav sadades tööoperatsioonides kompanii juhendiraamatus, alates laudade puhastamisest kuni lõpp-produkti serveerimise temperatuurini. Kui krõbekartulid on üle küpsetatud või seisnud enne müümist rohkem kui seitse minutit (Big Mac kümme), tuleb nad ära visata. Kui hamburgeri kukkel on rebenenud või pole perfektselt värske, ei tunne ta kunagi liha lähedust.
    Nüüd võib küsida, mis on sellel kõigel pistmist Tartus rajatava McDonald'si restoraniga. Paljugi. McDonald's tõstab teeninduse kvaliteeti ja klientide ootusi. Tegemist on esimese tugeva lääne restoraniga, mis pakub otseteenindust Tartus. Varsti hakkavad kliendid võrdlema peaaegu iga äri Tartus, eriti restorane ja kohvipoode, standarditega, mille on sisse toonud McDonald's.
    Kompanii on fanaatiline puhtusearmastaja. Kui töötaja tõstab põrandalt sinna kukkunud paberitüki, peab ta oma muud tegemised sinnapaika jätma ja käed ära pesema. Restorani põrand ja köök peavad olema ilma ühegi mustuseplekita ja neid puhastatakse päevas korduvalt.
    Teenindades peab töötaja olema kliendiga silmsides. Ta peab liikuma kiirelt ning käituma, nagu oleks ta kliendi teenindamisest tõeliselt huvitatud. Seda võiksid tähele panna nende Tartu poodide ja kaubamajade juhid, kus müüja käitub tihti nii, nagu teeks kliendile teda teenindades suure teene.
    Enamik McDonald's Corporationi peakorteri tippjuhtkonnast on alustanud klienditeenindaja või hamburgeriküpsetajana. Iga töötaja, kes näitab huvi, julgustatakse manager'iks saama ja jätkama oma koolitust McDonald'si erikoolis, hamburgeriülikoolis USAs.
    McDonald'si tulek Tartusse sunnib kohalikke ärimehi endale raskeid küsimusi esitama. Näiteks -- kas minu firmal on kirjutatud reegleid, millest peaks fanaatiliselt kinni pidama? Kas mina kui juht kordan neid järjepidevalt oma manager'idele ja töötajatele? Kas me tasustame oma inimesi, kes on jõudnud kõrgete standarditeni? Kui me oleme tegevad toiduäris, kas meie töökohad on piinlikult puhtad, kaasa arvatud põrandad?
    Paljud maailma suuremad korporatsioonid on õppinud McDonald'si filosoofiat ja meetodeid ning üritanud neid rakendada.
    Kas sulle meeldib fast food või mitte, McDonald's pole alustanud mitte mõne üksiku väikese restoraniga kusagil tolmuses Californias, saades juhuslikult maailma suurimaks restoraniketiks ja üheks suurima kasumiga ettevõtteks. Turumajanduses vahetuvad kohad väga ruttu. Sa pead pakkuma paremaid tooteid ja teenindust kui konkurent ning pead seda tegema kiiremini. Kui sa ei hoolitse oma klientide ja töötajate eest, teevad seda teised.
    Kui tahad olla eduka firma omanik, tegutse nagu suured kompaniid, kes on teinud turu-uuringuid ja on targad. Nendelt õppimine säästab sinu aega ja raha.
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Adani Group: järjekordne suur petuskeem raputas maailma
India mogul Gautam Adani, kes veel jaanuari alguses maadles Elon Muskiga teise koha pärast maailma rikkaimate nimekirjas, on vähem kui kuu aja jooksul kaotanud nimekirjas 20 positsiooni.
India mogul Gautam Adani, kes veel jaanuari alguses maadles Elon Muskiga teise koha pärast maailma rikkaimate nimekirjas, on vähem kui kuu aja jooksul kaotanud nimekirjas 20 positsiooni.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Eesti majandus kukkus neljandas kvartalis 3%
Statistikaamet andis välja sisemajanduse koguprodukti (SKP) kiirhinnangu, mille järgi langes Eesti majandus eelmise aasta lõpus 3 protsenti ja mullu kokku umbes 0,3 protsenti.
Statistikaamet andis välja sisemajanduse koguprodukti (SKP) kiirhinnangu, mille järgi langes Eesti majandus eelmise aasta lõpus 3 protsenti ja mullu kokku umbes 0,3 protsenti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.