25. jaanuar 1996
Jaga lugu:

Estiko pakub konkurentsi

Estiko nõukogu esimehe Kalju Hellenurme sõnul võimaldab uus masin tõsta tootlikkust ja kiletrükiste kvaliteeti. «Kui seni pakkusime soomlastele konkurentsi vanadel trükimasinatel trükitud kilekottidega, siis nüüd saame pakkuda tõelist konkurentsi,» ütles Estiko-Plastari tegevdirektor Virve Parve.

Estiko-Plastar ekspordib 60 protsenti oma trükitoodetest, peamiselt Soome, Rootsi, Lätisse ja Leetu. «Soome läheb mõnel kuul kuni 20 protsenti toodangust,» lisas Parve. «Oluliselt tahame suurendada eksporti Lätisse ja Leetu.»

Estiko-Plastari suurim konkurent Eestis on AS Rauning. «Arvame, et 60--70 protsenti Eesti tarbijatest tellib kilekotid meilt, näiteks kõik Tallinna suuremad kauplused,» rääkis Rauningi tegevdirektor Toivo Gross. «Kilekotid trükitakse Soomes, meil on koostöö nelja Soome tehasega,» lisas ta.

Tallinna kaubamaja majandusosakonna kaubatundja Helju Hiiesalu sõnul on Estiko-Plastari kilekotid Rauningi omadest küll veidi odavamad, kuid mitte nii kvaliteetsed. «Oleme Tartust ühe partii prooviks tellinud,» lausus Hiiesalu. «Vaatame, millise tulemuse annab uus trükimasin.»

Estiko-Plastari tehnikadirektor Henn Pruks kinnitas, et uue masina konstruktsioon väldib värvide nihkumise. «See asjaolu määrab oluliselt trükikvaliteeti,» sõnas Pruks.

Fleksotrükimasina valmistas Estiko tellimusel Taiwani firma Kuen Yuh Machinery Engineering Ltd. «Kasutatud on Jaapani ja Ameerika tipptehnoloogiat,» lausus Kalju Hellenurm. «Enne Estikosse saabumist oli trükimasin mullu novembris vaatamiseks väljas Düsseldorfi keemiamessil.»

Estiko-Plastari keskmine kuukäive on kuus miljonit krooni. Estiko-Plastari toodang on igal aastal suurenenud 40 protsenti, väitis Hellenurm.

Jaga lugu:
Hetkel kuum