12. veebruar 1996
Jaga lugu:

T?arterreisid koguvad populaarsust

Ligi neli aastat tagasi alustas Eestis t?arterreisidega AS ELK Reisid, eelmisel aastal korraldas firma ELKile kuuluva lennukiga 20 t?arterreisi. Kolm aastat tagasi üritas tellimusreise korraldada ka AS Estonian Air Tours, pärast 5--6 lendu jäi aga ettevõtmine soiku, kuna reisijaid ei jätkunud. Paaril viimasel aastal on reisibüroo Anhel korraldanud mitu suhteliselt edukat t?arterreisi Bulgaariasse.

Eelmisel aastal startis RASi Estonian Air ja erinevate reisibüroode koostööna Tallinna lennuväljalt 60--70 tellimusreisi. Suuremateks projektideks olid Estonian Airi ja ASi Baltic Tours ühised reisid Rhodosele, Mallorcale, Tuneesiasse ja Küprosele ning ASi Wris korraldatud Malta-reiside sari.

Kuna nii Wrisi kui Baltic Toursi korraldatud reisid läksid edukalt, lõid Baltic Toursi turundusjuht Margit Rebane-Pent ja Wris selle aasta algul omaette t?arterreiside korraldamisega tegeleva reisibüroo, ASi Wris Tours.

Margit Rebane-Pendi sõnul loodi uus firma otselendudel põhinevate reisipakettide korralduse professionaalsemaks muutmiseks. «Muu töö kõrvalt oli seda raske teha,» põhjendas ta.

Kui kevadiste reiside sarja broneerimine läheb Wris-Toursil edukalt, siis sügiseks planeeritud reiside väljakuulutamine on takerdunud Estonian Airi erastamise taha. Ilmselt jätab see Wris Toursi ilma nii mõnestki potentsiaalsest kliendist, sest ka eestlased on hakanud juba pool aastat varem puhkust ette planeerima.

«Turgu on küll, kuid ei tea, kas me selle üles leiame,» tõdeb Rebane-Pent. Ta selgitab, et inimesi desorienteerib Soome firmade hinnadumping. Soomlased ei ole eriti huvitatud sellest, et Eesti ise korraldab t?arterreise. Eelmisel aastal müüs näiteks Fritidsresor eestlastele kokku ligi 2500 reisi.

Soome firmadel on pikaajalise praktika tulemusena võimalik pakkuda soodushindu, Eesti firmad hinnakõikumisi endale esialgu lubada ei saa. Mitmed Soome reisibürood jälgivad praegu valvsalt Eesti firmade hinnapakkumisi ja reageerivad nendele omalt poolt varmalt.

Wris Tours on kavandanud selle aasta müügimahuks 16,8 miljonit krooni. Kui kavatsused lähevad täide, loodetakse Rebane-Pendi sõnutsi selle aasta lõpuks tasa teenida firma käivitamisega seotud kulud.

Estonian Air Toursi müügikonsultandi Merle Müürsepa sõnutsi ei ole nende firmal plaanis t?arterreise enam korraldada, kuna Wris Tours on turuni?i juba täitnud.

Samas kinnitab ELK Reiside raamatupidaja Kaire Kasevits, et nemad plaanivad t?arterreiside korraldamist jätkata ning sihtmaade arvu isegi laiendada. Seni on ELK Reisid korraldanud reise põhiliselt Hispaaniasse, Türki ja Küprosele. Erinevate sihtpunktide tõttu pole ELK Reisidel teiste firmadega seni konkurentsi tekkinud, küll aga võib see Kasevitsa sõnul tekkida, kui hakatakse reise korraldama Araabia Ühendemiraatidesse, kuhu lendab ka Wris Tours.

ELK Reisidele on ette heidetud mitmete välja kuulutatud reiside ärajäämist, viimane sarnane näide oli aastavahetusele planeeritud Kanaari reis. Kasevitsa sõnul on reiside ärajätmise põhjus lennuki puudumine. «ELK ei tea ette, on lennuk vaba või mitte,» lausub ta.

Mida enam suureneb eestlaste, sealhulgas ka Kesk- ja Lõuna-Eesti elanike ostujõud, seda enam muutub oluliseks eestikeelse teeninduse vajadus nii lennukites kui reisidel. Potentsiaalseks klientuuriks peab Margit Rebane-Pent just neid kesk- ja vanemaealisi inimesi, kes pelgavad omaette võõrkeelses seltskonnas reisimist. Ta teab juhust, kui 80aastane vanaproua ütles perele Tallinnas, et ta sõidab Pärnusse puhkama, tegelikult lendas aga t?arterreisiga Rhodosele. «Kasvõi niisuguste inimeste pärast on vaja Eestist t?arterreise korraldada.»

T?arterreisid hakkavad tulevikus ära tõmbama ka bussireisijaid ning üha tavapärasemaks ilminguks on firmad, kes kasutavad t?arterreise oma aastakoosoleku, konverentsi, õppereisi või preemiareisi korraldamisel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum