• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimene Ameerika BMW läheb tootmisse

Kahe nädala pärast algaval Genfi 66. rahvusvahelisel autonäitusel esitleb BMW esmakordselt Euroopas oma USAs tootmisse mineva uue sportauto Z3 täiustatud prototüüpi. BMW jaoks on Z3 näol tegemist ajaloolise autoga, sest see on esimene ainult Ameerikas toodetav BMW. Autot hakatakse tootma Lõuna-Carolinas Spartanburgis asuvas BMW uusimas tehases. Esimesed autod peaksid jõudma klientidele vahetult pärast näituse lõppu. Huvitav vahepala -- Z3 kasutab oma sõiduvahendina ka varem Aston Martinit eelistanud James Bond.
Genfi autohuviliste jaoks on BMW-l üllatus varuks. Ehkki väliselt meenutab seal välja pandav, esialgu alles prototüübina esitletav mudel tüübinimega M roadster, hiljutisel Detroidi näitusel esitletud Z3, on tegu siiski kahe täiesti erineva autoga. Nagu nimigi ütleb, on Genfis eksponeeritava mudeli väljatöötamise juures tegevad olnud BMW tütarettevõtte BMW M GmbH insenerid-tehnikud. Seetõttu on vahe M roadster'i ja Z3 vahel sama suur kui BMW tavalisel 300-seerial ja M3-l. Uus mudel erineb baasmudelist eelkõige võimsuse ja kiirusomaduste poolest, küündides nende näitajate poolest Porsche tippmudeliteni. Auto väliskujus on erinevused kosmeetilist laadi, salongis kasutatakse aga sportautole kohast musta ja punase naha efektset kombinatsiooni.
Kui Z3 baasmudelil on neljasilindriline 1796 cm3 töömahuga mootor (tootmisse läheb ka 1,9liitrise mootoriga modifikatsioon), siis kuuekäigulise M roadster'i jõuallikaks on kuuesilindriline enam kui 300 hj võimsusega 3201 cm3 ridamootor. Arvestades auto väikest kaalu on seda enam kui küllalt, mistõttu sarnaselt mitmetele teistele kiiretele saksa autodele on ka selle pisikese superauto kiirust piiratud elektrooniliste lisaseadmete abil 250 km/h-ni. Auto võimsus on tõeliselt muljetavaldav, sest veel 1987. aastal osales BMW sama võimsa M3 võistlusautoga seeriaautode MM-võistlustel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Millal BMW pisike superauto seeriatootmisse jõuab, pole veel selge. Seni tuleb rahulduda fotode ja kinodes jooksva Bondi filmiga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele