• OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1000,15%8 867,02
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,69
  • OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1000,15%8 867,02
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,69
  • 26.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai pakkumus tekitab Tallinnas vaidlusi

Hyundai ametliku diileri Eestis, Satex-Auto tegevdirektori Tarmo Noodi sõnul maksab üks buss ligi 700 000 krooni. Bussid võiksid vastavalt pakkumusele Eestisse saabuda pärast tehingu maksumusest kümne protsendi tasumist. Ülejäänud summa võib linn tasuda viie kuni kümne aasta jooksul kaheksaprotsendilise intressiga. Tehingu garandina aktsepteerib Hyundai Eesti Ühispanka.
Reedel toimunud läbirääkimistel Hyundai delegatsiooniga osalesid Tallinna linnavalitsuse poolt majandusnõunik Kaarel-Mati Halla ning transpordiameti reisijateveo peaspetsialist Udo Ots. Tarmo Noodi sõnul on kummaline, et kohtumisele ei tulnud esindajat Tallinna autobussikoondisest, kes peaks korealaste pakkumusest otseselt huvitatud olema.
Otsa sõnul loodetakse läbirääkimisi jätkata järgmisel nädalal ning seetõttu on hetkel asja linna poolt veel vara kommenteerida. Läbirääkimistel on põhiküsimuseks kujunemas, kas linn saab ühte bussi Tallinnas katsetada. «Enne, kui me pole ühtegi bussi katsetanud, ei saa me neid ka osta,»märkis Ots. «Kui nad plaanivad bussi testida mingil kohalikul liinil, siis seda keegi siia saatma ei hakka,»märkis Noot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul sobivad testimiseks hästi Koreas asuvad Hyundai oma testimistehased, kus võib luua kõikvõimalikke klimaatilisi testimistingimusi. «Eestis neid lihtsalt pole võimalik vajalikul tehnilisel tasemel testida,» lisas Noot. Halla sõnul ei annaks sealsed katsetamised seda pilti, mida linn näha tahab. «Parem oleks see, kui testimise juures oleks meie enda spetsialistid, kes seda siin ka läbi viiks,»lisas ta.
Noodi sõnul jääb linna käitumisest mulje, et Hyundai segab linna oma pakkumusega. Seda võib tema sõnul järeldada sellest, et linn otsib pakkumuse tagasilükkamiseks pidevalt bussides tehnilisi puudujääke ega näe soodsat rahastamise võimalust.
Noodi sõnul Hyundai oma toodangut kuhugi vägisi pakkuma ei hakka. Järgmisel nädalal peaksid nad tema sõnul oma pakkumusega olema Riias Läti transpordiministri juures. «Kellegagi nad Balti riikidest lepingu sõlmivad,» märkis ta.
Noodi sõnul on korealased hämmingus, et samal ajal, kui välisminister Siim Kallas käib Jaapanis investeeringute järel, ei soovita neid Tallinnas vastu võtta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 7 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele