• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 06.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Salvalt on tulekul tollitransiidi tagatis

Salva Kindlustuse ASi projektijuhi Andres Lõhmuse sõnul seisab asi hetkel tolliameti ja ekspedeerijate assotsiatsiooni (EA) vaheliste läbirääkimiste taga, mis algasid eelmisel nädalal.
«Kohe, kui toode tolliametis heaks kiidetakse, oleme valmis tagatisi väljastama,» lisas ta.
Lõhmuse sõnul võitis Salva Kindlustus veidi aega tagasi selle toote pakkuja leidmiseks kindlustusseltside vahel korraldatud konkursi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EA peasekretäri Ain Kiisleri sõnul on Salva Kindlustusega ettevalmistatavast koostööst hetkel veel vara midagi konkreetset rääkida, sest läbirääkimised on alles pooleli.
Andres Lõhmus ütles, et hetkel pakutakse ekspedeerijatele vedaja vastutuse kindlustust, ekspedeerija vastutuskindlustust ja uue tootena FBLi kindlustust, millega ekspedeerija võtab endale vastutuse alltööde teostumise kohta.
Lõhmuse sõnul ammendavad vedaja ja kliendi vahelise suhte nimetatud kaks kindlustusliiki. Kui vedajal on olemas vedaja vastutuskindlustus ning ekspedeerija vastutuskindlustus, siis rohkem vedajal esialgu tema sõnul polegi vaja.
FBLi kindlustus teeb Lõhmuse sõnul asja lihtsamaks just vedaja kliendile. «FBLi kasutamine ekspedeerimisfirma poolt eeldab vedajana tegutseva ekspedeerija vastutuskindlustuse olemasolu,» ütles Ain Kiisler.
FBLi puudumisel tuleb Kiisleri sõnul erinevate transpordiliikide korral eraldi vastutust ning kindlustust otsida. FBLi korral vastutab vedaja kauba jõudmise eest ühest punktist teise isiklikult.
Kiisler ütles, et ekspedeerijate vastutuskindlustust pakuvad kaheksa Eesti kindlustusseltsi EA tingimuste järgi. Kiisleri sõnul on see kindlustustoode ekspedeerijatele oluline, sest kui ekspedeerija saadab kauba Moskva asemel Buenos Airesesse, siis vastutab kindlustusselts.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele