Salva Kindlustuse ASi projektijuhi Andres Lõhmuse sõnul seisab asi hetkel tolliameti ja ekspedeerijate assotsiatsiooni (EA) vaheliste läbirääkimiste taga, mis algasid eelmisel nädalal.
«Kohe, kui toode tolliametis heaks kiidetakse, oleme valmis tagatisi väljastama,» lisas ta.
Lõhmuse sõnul võitis Salva Kindlustus veidi aega tagasi selle toote pakkuja leidmiseks kindlustusseltside vahel korraldatud konkursi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
EA peasekretäri Ain Kiisleri sõnul on Salva Kindlustusega ettevalmistatavast koostööst hetkel veel vara midagi konkreetset rääkida, sest läbirääkimised on alles pooleli.
Andres Lõhmus ütles, et hetkel pakutakse ekspedeerijatele vedaja vastutuse kindlustust, ekspedeerija vastutuskindlustust ja uue tootena FBLi kindlustust, millega ekspedeerija võtab endale vastutuse alltööde teostumise kohta.
Lõhmuse sõnul ammendavad vedaja ja kliendi vahelise suhte nimetatud kaks kindlustusliiki. Kui vedajal on olemas vedaja vastutuskindlustus ning ekspedeerija vastutuskindlustus, siis rohkem vedajal esialgu tema sõnul polegi vaja.
FBLi kindlustus teeb Lõhmuse sõnul asja lihtsamaks just vedaja kliendile. «FBLi kasutamine ekspedeerimisfirma poolt eeldab vedajana tegutseva ekspedeerija vastutuskindlustuse olemasolu,» ütles Ain Kiisler.
FBLi puudumisel tuleb Kiisleri sõnul erinevate transpordiliikide korral eraldi vastutust ning kindlustust otsida. FBLi korral vastutab vedaja kauba jõudmise eest ühest punktist teise isiklikult.
Kiisler ütles, et ekspedeerijate vastutuskindlustust pakuvad kaheksa Eesti kindlustusseltsi EA tingimuste järgi. Kiisleri sõnul on see kindlustustoode ekspedeerijatele oluline, sest kui ekspedeerija saadab kauba Moskva asemel Buenos Airesesse, siis vastutab kindlustusselts.