21. mai 1996
Jaga lugu:

Kas uut päevalehte on vaja?

Peeter Tali

Eesti Päevaleht

Uue päevalehe asutamine on väga riskantne ettevõtmine. Päevalehtede turg on Eestis juba väga korrastunud. On olemas üks suur päevaleht Põhja- ja teine Lõuna-Eesti jaoks. Uuel lehel ei õnnestu saada endale tellijaid ja tal ei jätku ka reklaamiraha. Ma ei kujuta ette, kui suured peavad olema need investeeringud, mis selle käivitamiseks tuleks teha. Ajakirjandusturg on üldse väga konservatiivne. Kulub aastaid, enne kui lugeja selle omaks võtab.

Uue lehe asutajad üritavad kindlasti teiste lehtede ajakirjanikke ära osta, kuid ei usu, et nad sooviksid siduda end nii ebakindla asjaga.

Priit Pullerits

Tartu ülikool

Ainult raha ei tee veel ajalehte. Ajakirjandus sõltub ainuüksi inimestest. Eestis on praegu ainult ühe ajalehe jagu häid ajakirjanikke, kes on hajutatud peamiselt Eesti Ekspressi, Postimehe ja Eesti Päevalehe vahel. Kui see Rootsi ajaleht siia tuleb, kas ta siis kavatseb kõik Eesti tippajakirjanikud ära osta? Ei usu, et ajakirjanikud nii rahaga ostetavad oleksid. Nad on minu arvates Eesti tingimustes niigi hästi makstud. Vähemalt tipud.

See on mingi lääne investorite sinisilmsus. Meil on omad lehed olemas ja me ei vaja lääne inimeste rahaga tehtud lehti.

Vahur Kalmre

Postimees

Päris uue ajalehe asu-tamine ei ole sugugi kerge ülesanne. Eestis on viimasel ajal selle kohta näited olemas.

Lugejad on piisavalt konservatiivsed ja eelistavad stabiilsust, selle asemel et kohe esimese viipe peale jooksu pista.

Kui uus päevaleht käivitatakse, siis on ring järjekordselt täis saanud ja Tallinnas on seis jällegi selline, nagu ta oli paar aastat tagasi päevalehtede turu aktiviseerumise alguses. Tallinnas ilmuks siis järjekordselt kolm eestikeelset päevalehte, mis näitab, et jutud sellest, nagu ei mahuks Tallinna turule üle ühe päevalehe, muutuvad justkui turujuttudeks.

Olav Osolin

AS Kolm Karu

Meie ülesanne reklaami-agentuurina on leida oma klientidele soodsaimad reklaamivõimalused. Meid ei huvita, kes lehti välja annab. Peaasi, et lehti loeksid meie klientide sihtrühmad. Kui tuleb leht, kelle tegevust saame uuringutega kontrollida ja ta osutub meie klientidele soodsaks, siis on ta tervitatud.

Need ajad on aga möödas, mil keegi helistas kas otse kliendile või siis reklaamiagentuuri, teatas, et tal on uus leht kahe kuu pärast tulemas, ja palus sinna reklaami tellida. Kõik soovivad nüüd enne reklaami tellimist väljaandega tutvuda. Ka iga reklaamiagentuur annab väljaande reklaamihindadele oma kommentaari.

Jaga lugu:
Hetkel kuum