• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 27.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustuse tariifid tõusevad

Valitus plaanis liikluskindlustuse tariife tõsta juba 1. jaanuaril 1996. Tariifide tõstmise venimise ja suurenenud avariilisuse tõttu olid liikluskindlustusega tegelevad kindlustusseltsid esimeses kartalis 5,1 miljoni krooniga kahjumis.
Rahandusministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Alar Urm ütes, et kõige rohkem suurenevad sõiduautode liikluskindlustuse tariifid senisega võrreldes Tartumaal ja Võrumaal, mõlemas 1,96 korda, Tartu linnas aga 1,57 korda. Põhjus, miks neis piirkondades tariifid kõige enam tõusid, on nende piirkondade suurenenud avariilisus. «Meie vastus, miks Tartumaal ja Võrumaal tariif nii palju tõusis, on see: miks seal neid avariisid nii palju on?» märkis Urm. «Tõenäoliselt pole inimesed rohkem avariisid teinud, vaid sõidukite arvukus on suurenenud.»
Osas maakondades liikluskindlustuse tariifid vähenevad, näiteks Viljandimaal korrutatakse senine summa koefitsiendiga 0,8 ning Jõgevamaal, Läänemaal, Lääne-Virumaal, Saaremaal ja Valgamaal koefitsiendiga 0,9.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Valitusel oli liikluskindlustuse tariifide tõstmiseks kolm põhjendust: suurenenud avariilisus, hindade tõus ja palkade tõus.
Mai lõpus läheb muutmisele ka liikluskindlustuse seadus, millesse on riigikogu liikmed teinud hulgaliselt parandusettepanekuid. Eesti liikluskindlustuse seadus on maailmas ainus, kus on määratud liikluskindlustuse baastariif, mida korrutatakse koefitsiendiga. Kindlustusseltside liit ja rahandusministeerium kirjutavad uut liikluskindlustuse seadust, mis Urmi sõnul peaks aasta lõpus valmis olema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele