- Parim viis äriideede genereerimiseks on olla õigel ajal õiges kohas.
Selleks on kolm võimalust. Esiteks peab olema ise piisavalt tark ning analüüsi- ja üldistusvõimeline, teiseks peab olema hästi informeeritud või kolmandaks -- peab lihtsalt õnne olema. Kõige parem, kui on kõike kolme korraga.
Parimad mõtted tekivad ikkagi lahtiste silmadega ringi vaadates. Siis näeb tühja ni??i turul, potentsiaalset ja arvestatavat tulevast äripartnerit jne.
Oma äritegevuses olen ma osanud ikka olla enam-vähem õigel ajal õiges kohas.
Võib ju ka näha, kuidas keegi teeb mingit head asja väga halvasti. Üks võimalus on, et tuleb ise seda tegema hakata.
Ka teiste vigadest õppimiseks tuleb olla seal, kus midagi sünnib.
Head ideed on tekkinud väga erinevates kohtades. Tuleb lihtsalt ringi liikuda ning õigel ajal rongi peale hüpata ja ideega kaasa minna.
Hetkel kuum
7 kontrollküsimust: kas käitud ettevõtjana õigesti?
- Äriideede genereerimine on selgelt loominguline tegevus ja nagu igasugune loominguline tegevus on see raskesti reglementeeritav ja suunatav. Mõnel inimesel tekivad ideed, kui ta joob kohvi või stimuleerib ennast millegagi, mõni inimene peab olema pinge all, mõni peab olema vastupidi puhanud. Väga suur osa on ka juhusel.
Mul endal on tekkinud ideed täiesti juhuslikult ja enamik neist läheb tühja.
Eestis liigub ringi palju inimesi, kes genereerivad ainult ideid, kuid ei suuda asja paigast nihutada.
Hea äriidee peab olema teistest erinev. Iga erinevus on seotud riskiga -- see on teatud kõrvalekalle normaalsest. Mõnes mõttes peab ideede genereerija olema mittestandardse mõtlemisega.
Aktiivsete inimestega suhtlemine aitab väga palju -- see lööb endal ka mõtted teistpidi käima. Uue idee genereerimine tähendab seda, et rutiinist tuleb mingil põhjusel väljuda.
- Esimene eeldus on loomulikult, et me püüame olla kinnisvaraturuga kursis ning taibata seal toimuvaid muutusi ja trende. Püüame kogu aeg jälgida ka seadusandlike aktide arengut ja muutust.
Meil on kena traditsioon -- meid pole palju -- me istume igal nädalal korra maha ja räägime, milliseid mõtteid on möödunud nädal või kaks ärgitanud. Ründame oma ajusid -- kas mõni mõte või idee võiks meile või meie soome partnerile huvi pakkuda.
Kui tundub, et huvi on, siis püüame suurendada selle kohta käivat informatsiooni hulka.
Projekt peaks olema meie jaoks reaalne. Taeva maalimisega meie ei tegele. Loomulikult panevad selle asja paika finantseerimisvõimalused.
Oleme leidnud oma ni?i suurprojektides -- meie projektid ei ole hiire püüdmine, me katsume tiigrile pihta saada.
Paar üldsusele tuntud projekti toidavad meid siiamaani.