Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehtud Eestis

    Valmisrõivaid eksportiva ASi Klementi kommertsdirektori Urmas Rohi sõnul iseloomustab Eesti ja eksportturgu täiesti erinev maitse.
    Eesti tarbija on sarnaselt Läti ja Leedu tarbijale konservatiivne, räägib Rohi. Lõunanaabrid ostavad tema väitel pigem Klementi pikki villaseid mantleid, samas soomlased ja rootslased lühemaid. Viimased lähevad rohkem moetrendidega kaasa, arvab Rohi.
    Päris iga turu jaoks me uut mudelit ei loo, küll aga varieeruvad suurel määral detailid, selgitab Rohi. Tegelikult dikteerivad toote disaini välispartnerid, kes tunnevad oma tarbijat paremini, tunnistab ta. Klementi kasutab Soome disaineri abi, kes osaleb spetsiaalselt Soome turule mõeldud rõivaste kujundamises, ütleb Rohi.
    Klementi müüb oma nelja kaubamärki Soome ja Rootsi suurtes kaubamajades, tootjamaa nime ostja Klementi riietelt ei leia.
    Kalatööstusettevõte Makrill trükib oma eksporttoodete pakendile lääne tarbijale suupärasema nime Mckrill, räägib ASi Makrill kommertsdirektor Jaan Lahtvee.
    Samuti kaunistab Makrilli konserve läänes väga levinud koka kujutis. Lahtvee arvab, et endise idabloki ostjad harjuvad ruttu lääne kirevate pakenditega, seepärast rõhub ka Makrill universaalsele pakendile. Ainult kiri etiketil peab olema sihtturu maa keeles, ütleb ta.
    AS Tarmeko töötab oma mööbli välja Saksamaa turu nõuetest lähtuvalt, räägib Tarmeko müügidirektor Toomas Pechter. Saksamaa ja Skandinaavia ongi meie põhilised ekspordipartnerid, lisab ta.
    «Kui meie mööbel sobib sakslastele, siis sobib ta ka Eestis müümiseks,» usub Pechter. Eestis ei saa mööbli puhul veel rääkida väljakujunenud eelistustest, lisab ta.
    Tarmeko mööbli disain on nn ostja disain, selgitab Pechter. See tähendab, et Tarmeko valmistab välispartneri poolt ette antud mudeleid.
    Pechter rõhutab samas, et igat turgu valitseb eri stiil. Saksamaa tarbija ostab heledat naturaalset puitu. Skandinaavia tarbijale meeldib tumedam, antiikse väljanägemisega puitmööbel, räägib Pechter. Sakslased eelistavad kõvemaid diivaneid, skandinaavlased pehmemaid, kirjeldab Pechter erinevusi.
    Lauahõbedat eksportiv Juveel lähtub toote arendamisel lääne maitsest, kuna pool Juveeli kogutoodangust läheb ekspordiks, räägib OÜ Juveel müügidirektor Mart Mikli.
    Juveeli sihtturud on Rootsi ja Soome. Igal maal on lauahõbedal oma spetsiifiline disain, kinnitab Mikli. Neid tooteid, mida müüme Soomes, ei saa müüa Rootsis, lisab ta.
    Skandinaavia siledast, vähese mustriga lauahõbedast erineb täielikult ameerika tugevalt dekoreeritud stiil, teab Mikli.
    Lauahõbeda ostja on väga truu ühele mallile, tarbimine põhineb pikaajalisel traditsioonil, mis Eestis praktiliselt puudub. Maailmas üldse nõudlus lauahõbeda järele praegu väheneb, ütleb Mikli, uus põlvkond peab seda vanamoodsaks.
    AS Põlva Piim müüb Venemaal samasugust võid kui Eestis, ütleb firma transpordijuht Raul Lusti. Tema sõnul ei ole nad teinud ka Vene tarbija jaoks spetsiaalpakendit, vaid eestikeelne kiri on pakendil asendatud venekeelsega.
    Küll mängib Vene turul rolli tarbija harjumus, ostja läheb visalt üle uuele pakendile, räägib Lusti. Venelased ostavad võid fooliumisse pakituna, karpi pakitud Võideksil ei ole nii head minekut.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.