Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehtud Eestis

    Valmisrõivaid eksportiva ASi Klementi kommertsdirektori Urmas Rohi sõnul iseloomustab Eesti ja eksportturgu täiesti erinev maitse.
    Eesti tarbija on sarnaselt Läti ja Leedu tarbijale konservatiivne, räägib Rohi. Lõunanaabrid ostavad tema väitel pigem Klementi pikki villaseid mantleid, samas soomlased ja rootslased lühemaid. Viimased lähevad rohkem moetrendidega kaasa, arvab Rohi.
    Päris iga turu jaoks me uut mudelit ei loo, küll aga varieeruvad suurel määral detailid, selgitab Rohi. Tegelikult dikteerivad toote disaini välispartnerid, kes tunnevad oma tarbijat paremini, tunnistab ta. Klementi kasutab Soome disaineri abi, kes osaleb spetsiaalselt Soome turule mõeldud rõivaste kujundamises, ütleb Rohi.
    Klementi müüb oma nelja kaubamärki Soome ja Rootsi suurtes kaubamajades, tootjamaa nime ostja Klementi riietelt ei leia.
    Kalatööstusettevõte Makrill trükib oma eksporttoodete pakendile lääne tarbijale suupärasema nime Mckrill, räägib ASi Makrill kommertsdirektor Jaan Lahtvee.
    Samuti kaunistab Makrilli konserve läänes väga levinud koka kujutis. Lahtvee arvab, et endise idabloki ostjad harjuvad ruttu lääne kirevate pakenditega, seepärast rõhub ka Makrill universaalsele pakendile. Ainult kiri etiketil peab olema sihtturu maa keeles, ütleb ta.
    AS Tarmeko töötab oma mööbli välja Saksamaa turu nõuetest lähtuvalt, räägib Tarmeko müügidirektor Toomas Pechter. Saksamaa ja Skandinaavia ongi meie põhilised ekspordipartnerid, lisab ta.
    «Kui meie mööbel sobib sakslastele, siis sobib ta ka Eestis müümiseks,» usub Pechter. Eestis ei saa mööbli puhul veel rääkida väljakujunenud eelistustest, lisab ta.
    Tarmeko mööbli disain on nn ostja disain, selgitab Pechter. See tähendab, et Tarmeko valmistab välispartneri poolt ette antud mudeleid.
    Pechter rõhutab samas, et igat turgu valitseb eri stiil. Saksamaa tarbija ostab heledat naturaalset puitu. Skandinaavia tarbijale meeldib tumedam, antiikse väljanägemisega puitmööbel, räägib Pechter. Sakslased eelistavad kõvemaid diivaneid, skandinaavlased pehmemaid, kirjeldab Pechter erinevusi.
    Lauahõbedat eksportiv Juveel lähtub toote arendamisel lääne maitsest, kuna pool Juveeli kogutoodangust läheb ekspordiks, räägib OÜ Juveel müügidirektor Mart Mikli.
    Juveeli sihtturud on Rootsi ja Soome. Igal maal on lauahõbedal oma spetsiifiline disain, kinnitab Mikli. Neid tooteid, mida müüme Soomes, ei saa müüa Rootsis, lisab ta.
    Skandinaavia siledast, vähese mustriga lauahõbedast erineb täielikult ameerika tugevalt dekoreeritud stiil, teab Mikli.
    Lauahõbeda ostja on väga truu ühele mallile, tarbimine põhineb pikaajalisel traditsioonil, mis Eestis praktiliselt puudub. Maailmas üldse nõudlus lauahõbeda järele praegu väheneb, ütleb Mikli, uus põlvkond peab seda vanamoodsaks.
    AS Põlva Piim müüb Venemaal samasugust võid kui Eestis, ütleb firma transpordijuht Raul Lusti. Tema sõnul ei ole nad teinud ka Vene tarbija jaoks spetsiaalpakendit, vaid eestikeelne kiri on pakendil asendatud venekeelsega.
    Küll mängib Vene turul rolli tarbija harjumus, ostja läheb visalt üle uuele pakendile, räägib Lusti. Venelased ostavad võid fooliumisse pakituna, karpi pakitud Võideksil ei ole nii head minekut.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.