• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 19.06.96, 01:00

Coca-Cola siht olla käeulatuses

Vastab Balti Coca-Cola Jookide müügidirektor Frode Granaas

Eesti Coca-Cola Joogid on Eesti firma. 95 protsenti meie siinse firma töötajatest on eestlased.
Kui me laiendame siin oma äritegevust, suureneb ka eestlastest töötajate arv. Coca-Cola loob seega Eestis juurde uusi töökohti. Me oleme Eesti ühiskonna üks osa, mida väljendab ka meie sponsori roll.
Eestis on müügil tuhandete lääne ettevõtete kaubad, see on igal pool maailmas nii. Ma ei näe, mil moel erineb Coca-Cola teistest firmadest.
Coca-Cola fenomeni lahtiseletamiseks tuleb kõigepealt minna tagasi ajalukku. 1886. aastal alustas J.S. Pemberton kokakoola joogi müümist oma apteegis Atlantas.
Kaks aastat hiljem omandas apteeker Asa G. Candler õiguse kokakoolale. 1893. aastal registreeris USA patendiamet Coca-Cola kaubamärgi. Coca-Cola alustas kohe oma toote reklaamimist, tänu millele sai see kaubamärgina väga tuntuks.
Praegu on kokakoola müügil 195 riigis. Coca-Cola äriidee on, et coke peab olema soovijatel pidevalt käeulatuses. Loomulikult peab ta olema kättesaadav ka hinna poolest.
Väga raske on teha üldistusi kogu maailma kohta. Coca-Cola kompaniil on iga riigi jaoks erinev turundusstrateegia. Me peame arvestama sellega, et 195 riigis on samapalju erinevaid kultuure.
Kui Coca-Cola alustab tegevust uues riigis, siis tellib ta kohalikelt firmadelt turuteenuseid.
Meid huvitab, mis toimub turul, millised pakendid on juba olemas, kes on konkurendid, millised on hinnad. Proovime saada võimalikult palju informatsiooni selle riigi eripära kohta turu-uuringute firmade käest. Saadud faktide ja analüüsi põhjal kujundame turundusstrateegia iga maa jaoks eraldi.
See, kuidas Coca-Cola Eestis töötab, iseloomustab kontserni strateegiat üleüldse.
Coca-Cola alustas Eestis kaheliitrilistesse plastikpudelitesse ja klaaspudelitesse villimist. Praegu on meil tootmises mitmekordse kasutusega klaaspudelid, plekkpurgid ja kolmes erinevas suuruses plastikpudelid.
Ma ei oska öelda, millistesse maadesse kavatseb Coca-Cola järgnevalt laieneda.
Eestis laieneb Coca-Cola oma läbimüügi suurendamise kaudu. Lähiaastatel kasvab kindlasti Eestis karastusjookide turg. Inimesed harjuvad rohkem karastusjooke jooma. Seeläbi kasvab ka kokakoola läbimüük.
Samuti on meie firma areng seotud kogu Eesti majanduse arenguga.
Coca-Cola kompanii tellitud uurimusest selgus, et Eesti poodides ei ole praktiliselt karastusjooke, mida on võimalik külmana osta. Siinsed tarbijad on harjunud karastusjooke soojalt jooma, kuna jahutatuna ei ole neid saada.
Meie strateegia Eestis on praegu see, et igal tarbijal üle kogu Eesti peab olema võimalik osta kokakoolat külmana. Oleme varustanud turu külmkappidega ja sellisel viisil teeme külma joogi kättesaadavaks igaühele.
Seda sõnumit kasutatakse lisaks Eestile ka paljudel teistel turgudel.
Coca-Cola on alates 1928. aastast seotud olümpiamängudega. Coca-Cola universaalne reklaam räägib kontserni panusest suveolümpiamängude korraldamisse. Analoogilist reklaamikampaaniat alustame sellel nädalal ka Eestis.
Olümpiamängud on kogu maailma jaoks väga oluline sündmus ning lisaks sellele on Atlantas ka Coca-Cola peakorter.
Coca-Cola sihtgrupp on eelkõige teismelised ja 20--25aastased noored. Loomulikult on kokakoola suunatud kõigile vanusegruppidele.
Jah, on küll.
Hind on siin tarbija jaoks küllalt määrav ostuotsuse tegemisel ja meie eesmärk on pakkuda oma toodangut Eesti turule konkurentsivõimelise hinnaga.
Tähtis on jälgida ka, millise hinnaga müüvad siin meie konkurendid oma karastusjooke.
Eesti turul on meil konkurendid olemas, mõned neist on kohalikud ja mõned rahvusvahelised.
Coca-Cola ja Pepsi-Cola ei pea aga Balti turul omavahel sõda. Pepsi-Colal ei ole tegelikult Balti riikide jaoks karastusjookide tootmis- ja jaotussüsteemi.
Küll on üldiselt Pepsi-Cola turundusstrateegia põhiliseks jooneks oma pakendi täielik muutmine, mida kontsern rakendab ka Ida-Euroopa regioonis.
Coca-Cola kompanii toetab esmajoones sporti. Eestis on Coca-Cola meeste korvpalli, tänavakorvpalli ja rannavõrkpalli sponsor.
Coca-Cola Balti Jookide AS toetas ka narkootikumide vastu võitlemiseks korraldatud konverentsi ning oli haridus- ja noortemessi Teeviit 96 põhisponsor.
Kahjuks ei saa me kõiki soove rahuldada. Me saame sadu toetuspalveid ja seepärast peame kaaluma toetamist, lähtudes ürituse olulisusest ühiskonna jaoks.
Coca-Colal on Eestis 239 töötajat, kellest enamik töötab Tallinnas. Meil on kaubalaod ka Tartus ja Pärnus. Balti piirkonnas töötab Coca-Cola kompaniis 540 inimest. Üle kogu maailma on Coca-Colal 32 000 töötajat.
Eelmisel aastal oli Coca-Cola kompanii netokäive 18 miljardit USA dollarit, kogukapital 9,5 miljardit dollarit ja kasum 2,9 miljardit dollarit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele