Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estpak Data lööb koos Eesti Telefoniga hindu alla
AS Meediamaa direktor Toomas Mölder räägib, et Estpak Data ja Eesti Telefoni koostöös valminud teenus Internet 900, mis annab võimaluse Interneti kasutada läbi modemi ainult telefoninumbrit valides, on teiste turul olevate teenusepakkujate sama tüüpi tootest ligi 200 protsenti odavam.
Hinnavahe johtub sellest, et Estpak Data sissehelistamisteenuse kasutaja ei pea maksma kohaliku kaugekõne maksu -- üks kroon ja viiskümmend senti minuti eest. Teiste turul olijate kliendid peavad aga Möldri sõnul seda tegema.
«Kioski» põhimõttel toimiv sissehelistamisteenus on reeglina mõeldud Internetiga tutvuda soovijatele, kes veel ei ole otsustanud, kas nad peaksid sõlmima mõne teenuse osutajaga liitumislepingu ja looma Interneti võrguga püsivama ühenduse, või neile, kes kasutavad Interneti niivõrd vähe, et sissehelistamise teenus tuleb neile odavam.
Estpak Data teenuse puhul on vaja vaid omada ühendust telefonivõrguga, sellekohast tarkvara, modemit ja arvutit, mida kasutades lülitatakse ennast siis võrku sisse. Teenuse kasutamise jaoks kulutatud aeg lisatakse kliendi telefoniarvele.
Mölderi jutu kohaselt ei ole sellise teenuse kasutajaid küll väga palju, sest tegemist on pigem uudistajatega, kes tahavad aimu saada, mis see Internet on, kuid madalama hinnaga Internetiga tutvuda soovijatele oma toote müümine aitab Estpak Datal müüa kliendile ka oma teisi tooteid, kinnistades teda sedasi oma püsikliendiks ning süües end sellega turule sisse.
«Me oleme antud asjas esitanud Eesti Telefonile ka ametliku protesti, kuna leiame, et see on oma monopoolse seisundi ärakasutamine,» märgib Mölder.
Eesti Telefon vastas talle, et tegemist on uue toote katsetamisega ja et lähemate kuude jooksul võimaldatakse kõigile turul olijatele võrdsed tingimused.
Samasuguse vastuse sai Eesti Telefonilt oma protestile ka Internetiga liitumist pakkuva ASi Nösper direktor Taavi Talvik.
Mõlema hinnangul võib aga selle vastuse taga näha pigem venitamistaktikat, kuna sellise toote väljatöötamine ei saa mingil juhul aega võtta kuid, vaid pigem nädalaid.
ASi Estpak Data asedirektori Einar Laane sõnul ei pea konkurentide süüdistused siiski paika. Ta kinnitab, et Estpak Data ei saa Eesti Telefonilt kohaliku kaugekõnemaksu osas mingeid hinnasoodustusi, vaid neil tuleb tekkinud hinnavahe omast taskust Eesti Telefonile kinni maksta.
«Sellega me meelitame ligi kliente,» tunnistab Laane. Lisades juurde, et madala hinnaga on neil inimestel, kes veel Internetist suurt midagi ei tea, võimalik sellega tutvuda.
Sellist hinnapoliitikat kavatseb Estpak Data Einar Laane väitel jätkata vähemalt aasta.