Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jahe suvi kahandab õllemüüki
Norra Ringnesi läbimüük kahanes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes õlle osas 12 protsenti ning mineraalvee osas 16 protsenti. Parem ei olnud olukord ka Rootsis, kus Prippsi õlletehastes kahanes müük kümne protsendi võrra, Spendrupsis kaheksa ning Falconis kümne protsendi võrra. Soome turu juhtivas firmas Hartwall AB kahanes õlle ja mineraalvee läbimüük enam kui 20 protsenti eelmise aasta sama perioodiga võrreldes.
Tagasiminek õlut ning karastusjooke valmistavas tööstusharus tähendab automaatselt langust purke valmistavale firmale PLM, kus müüginäitajad kahanesid juunis 10--15%. Koos olümpiamängude algusega loodetakse aga olukorra paranemist. «Siis söövad inimesed kartulikrõpse ning muutuvad januseks,» ütles Göte Nyhlin, firma turundusjuht.
Samas sooviksid mitmed energeetikaettevõtted sadude jätkumist, et kuiva talve ja kevade järel alanenud veetase taastuks. Hetkel on veevarud 30 protsenti normaaltasemest madalamal.
Jahe ilm on kasuks tulnud ka magusatootjatele. Mais ja juunis on Cloetta läbimüük ligi viis protsenti kõrgem kui mullu. «Pole mingit kahtlust, et halb ilm on Cloettale hea. Kui on liiga kuum, lesivad inimesed oimugi liigutamata ega tee midagi,» ütles firma tegevdirektor Lennart Bohlin. DN-SD