31 juuli 1996

Eesti Merelaevandus saab endale uue laeva

Tiit Roosilehe sõnul on tegu kolmandaga viiest Muuga-tüüpi konteinerveoalusest. Laev on Eesti Merelaevanduse (EML) tellimu-sel valminud Hollandi laevaehitustehases «Bijlholt B.V.».

Esimesed kaks taolist tüüpi alust -- Muuga ja Virtsu -- alustasid tööd eelmisel aastal vastavalt juunis ja detsembris. Uus laev Kalana, mille maksumus on EMLi peadirektori asetäitja Jaan Kalmuse sõnul üle 100 miljoni krooni, on Roosilehe väitel esialgu planeeritud tööks kahenädalase tsükli alusel liinile Muuga--Felixtowe--Antverpen--Stockholm--Helsingi--Muuga.

Jaan Kalmuse sõnul on Kalana puhul tegemist Muuga- ja Virtsu-tüüpi laevade n-ö õega. Laev võimaldab Roosilehe väitel korraga vedada 266 kahekümnejalast konteinerit, millest 20 on külmutuskonteinerid.

Kalmus ütles, et kõigi kolme laeva ostmist finantseeritakse ühise paketina, millest 20 protsenti on EMLi omavahendid, 20 protsenti moodustab teiste laevade tagatis ning 60 protsenti tuleb pangalt. Neid laevu rahastab Kalmuse väitel Saksa Landesbank.

Lepingute järgi peaks käesoleval aastal EMLi laevastik täienema veel kolme alusega.

Üks saabuv laev on universaalne Sakala-tüüpi kuivlasti alus, millisest üks eksemplar saabus EML-le eelmisel aastal Kaliningradi tehasest Jantar ning maksis veidi üle 150 miljoni krooni. 20jalaseid konteinereid võtab see laev peale 509. Selle laeva ostu finantseerisid Inglise päritolu Hill Samuel Bank ja Saksa Landesbank.

EML-le peab käesoleval aastal veel saabuma üks Muuga-tüüpi konteinerveolaev Hollandi laevaehitustehasest.

Lisaks peaks tänavu Hispaaniast saabuma ka esimene neljast 1140 liinmeetrise mahutavusega ro-ro-tüüpi alusest.

1993. aastal valitsuse vastuvõetud EMLi saneerimisprogrammi realiseerimise tulemusena peaks firma saama kaksteist uut laeva.

Kaliningradist ostetakse kolm kuivlasti-, Hispaaniast neli ro-ro-tüüpi ja Hollandist viis konteinerlaeva.

Hetkel kuum