Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saksimaa trotsib Euroopa komisjoni otsust

    Vägikaikavedu autotööstusele lubatavate subsiidiumide üle kestab juba mitu kuud. Juuni lõpus otsustas Euroopa Liit, et riik võib autotootjat subsideerida vaid 540 miljoni margaga algselt kavandatud 780 miljoni asemel. Vastuseks ähvardas Volkswagen investeeringud Saksimaale peatada.
    Saksimaa väidab, et meetmed, mida liidumaa rakendab oma masinatööstuse säilitamiseks, on kooskõlas Maastrichti lepingus sätestatud abinõudega Ida-Saksamaa majanduse restruktureerimise toetamiseks ning tõotas subsiidiumi välja maksta esialgses suuruses. Esmaspäeval esitas Saksimaa Euroopa komisjoni vastu hagi, millega taotles subsiidiumide kärpimist nõudva otsuse blokeerimist.
    Brüssel nõudis abiraha tagastamist ning ähvardas omakorda Euroopa kohtult õigust nõuda. Saksimaa valitsus, mille eesotsas on Kurt Biedenkopf Kohli kristlike demokraatide parteist, vandus, et ei tagane oma otsusest ning on eelarves vastavad summad juba eraldanud.
    Saksimaa on kindlalt otsustanud kunagi Saksa Reichi tööstuslikuks südameks olnud piirkonna majanduse taastada.
    Enne Teist maailmasõda valmistati Saksimaal kõike alates mootorratastest kuni raudteevaguniteni. Külma sõja ajal tööstus hääbus.
    Euroopa Liiduga kokkulepitud strukturaalseteks ümberkorraldusteks eraldatud abirahade toel, millele lisanduvad iga-aasased abisummad Bonnilt, on Biedenkopf asunud välja arendama kõrgtehnoloogiaga varustatud tulevikutööstust.
    Volkswagen on investeerinud 2,5 miljonit marka kavandatavast 3,5 miljonist kahe tehase rajamiseks Moselisse ning Chemnitzisse, mis peaks käiku minema tuleval aastal.
    Investeeringuid on teinud ka Soome paberifirma Enso-Gutzeit ja Saksa elektroonikakontsern Siemens.
    Kõrgtehnoloogia ei taga töökohti, seetõttu on Volkswageni tehased väga olulised.
    Saksimaa kardab, et kui Volkswagen oma projektidest loobub, annab see raske löögi idapiirkondade majanduslikele ambitsioonidele. Kõne all on 23 000 töökoha saatus.
    Aasta algusest on tööpuudus Saksimaal tõusnud 15 protsendilt enam kui 17 protsendile.
    Brüssel on võtnud Saksamaa subsiidiumid terava pilgu alla pärast seda, kui avastati, et Ida-Saksamaa laevafirmadele eraldatud abiraha kasutati hoopis ettevõtete lääne harude elushoidmiseks, nagu seda tehti näiteks laevafirma Bremen Vulkan puhul. FT-REUTER-ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.