Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mootorreisid investeerib Peterburi

    Praegu käib Osula sõnul Tallinna--Peterburi liinil kaks bussi, millest ühe, nende sealse partneri poolt liinil hoitava bussi kvaliteet ei ole selline nagu teistel Mootorreiside bussidel.
    Septembris lisatakse neile juba käigus olevatele bussidele üks rahvusvahelistele normidele vastav buss ning järgmisel kevadel peaks liinile lisanduma veel neljas buss.
    Busside lisamisel peaks Hugo Osula sõnul teenindustase koostöös Peterburi-partneriga, Peterburi 1. bussipargiga, tunduvalt tõusma.
    Hugo Osula sõnul on lähiaegadel kavas tihendada koostööd laevafirmadega, kelle abil bussid Soome ja Rootsi jõuavad.
    Osula ütlusel läheb suur osa Skandinaavia liinide tuludest just busside ülevedamise kuludesse, sest on raske konkureerida Silja Line'i ja Viking Line'iga, kellel on sisse töötatud süsteem ning suuremad võimalused.
    Osula hinnangul läheb ühe rahvusvahelise regulaarliini avamine, arvestades ka busside maksumust, ettevõtjale maksma minimaalselt miljon krooni.
    Rääkides liini kasumisse jõudmisest, ütles Osula, et enne liini n-ö sissesõitmist ei ole mõtet seda loota. Tema sõnul täitub käesoleva aasta oktoobris aasta, kui Mootorreisid on olnud rahvusvahelise organisatsiooni Eurolines liige. Osula sõnul on liikmeksolek ja uue kaubamärgi all sõitmine kindlasti aidanud parandada klientide suhtumist firmasse.
    Samas nõuab osalemine teatud nõudmiste täitmist, see nõuab investeeringuid, mis ei ole just väikesed. «Eestis on praeguste pangalaenude ja liisingute tingimustes raske investeerida,» ütles ta. Osula sõnul teeb nende olukorra võrreldes oma Euroopa konkurentidega keeruliseks see, et neil tuleb lühikese aja jooksul luua struktuurid ning teha investeeringud, mida konkurendid on teinud pikema aja jooksul. Ainuüksi uus, Euroopa nõudmistele vastav buss maksab Osula väitel 4,5 miljonit.
    Hugo Osula ütlusel oli Mootorreiside esimese poolaasta liiniveo käive ligi 14 miljonit krooni ning kokku veeti 43 600 reisijat.
    Hugo Osula sõnul käivad hetkel Balti riikide valitsusstruktuuride tasemel läbirääkimised Eesti, Läti ja Leedu rahvusvahelist bussiliiklust hõlmava turu koordineerimiseks.
    Kuna turg on väike, ei ole Osula väitel mõtet, et kolmest riigist sõidaks buss ühte Euroopa linna. Siin võiks tema sõnul toimuda tööjaotus, mis aitaks raha kokku hoida ning igal firmal investeeringute mahtu suurendada.
    Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna spetsialisti Juhan Lassi sõnul annaks näiteks Vilniuse--Ateena liini ka Eestiga ühendada. Lassi väitel on Eesti pool sellise süsteemi rakendumisest huvitatud, kuid seni on probleeme olnud lätlastega, kes on olnud vastu, et näiteks Tallinnast Riia ja Leedu kaudu kulgeval bussiliinil oleks ka Lätis mingi peatus.
    Lassi hinnangul võib seda tõlgendada nii, et lätlased tahavad vedada oma liine üksinda. Vaatamata sellele loodetakse Lassi sõnul, et vastuolud õnnestub lahendada ning uus süsteem hakkab tööle järgmise aasta alguses. Ta teatas, et koostööprojekti käsitlev töörühm saab taas kokku augustis.
    Lass ütles, et Eestis korraldavad Euroopa normidele vastavat regulaarset reisijatevedu Mootorreisid, Tallinna Autobussikoondis ja Tarbus.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.