Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mootorreisid investeerib Peterburi

    Praegu käib Osula sõnul Tallinna--Peterburi liinil kaks bussi, millest ühe, nende sealse partneri poolt liinil hoitava bussi kvaliteet ei ole selline nagu teistel Mootorreiside bussidel.
    Septembris lisatakse neile juba käigus olevatele bussidele üks rahvusvahelistele normidele vastav buss ning järgmisel kevadel peaks liinile lisanduma veel neljas buss.
    Busside lisamisel peaks Hugo Osula sõnul teenindustase koostöös Peterburi-partneriga, Peterburi 1. bussipargiga, tunduvalt tõusma.
    Hugo Osula sõnul on lähiaegadel kavas tihendada koostööd laevafirmadega, kelle abil bussid Soome ja Rootsi jõuavad.
    Osula ütlusel läheb suur osa Skandinaavia liinide tuludest just busside ülevedamise kuludesse, sest on raske konkureerida Silja Line'i ja Viking Line'iga, kellel on sisse töötatud süsteem ning suuremad võimalused.
    Osula hinnangul läheb ühe rahvusvahelise regulaarliini avamine, arvestades ka busside maksumust, ettevõtjale maksma minimaalselt miljon krooni.
    Rääkides liini kasumisse jõudmisest, ütles Osula, et enne liini n-ö sissesõitmist ei ole mõtet seda loota. Tema sõnul täitub käesoleva aasta oktoobris aasta, kui Mootorreisid on olnud rahvusvahelise organisatsiooni Eurolines liige. Osula sõnul on liikmeksolek ja uue kaubamärgi all sõitmine kindlasti aidanud parandada klientide suhtumist firmasse.
    Samas nõuab osalemine teatud nõudmiste täitmist, see nõuab investeeringuid, mis ei ole just väikesed. «Eestis on praeguste pangalaenude ja liisingute tingimustes raske investeerida,» ütles ta. Osula sõnul teeb nende olukorra võrreldes oma Euroopa konkurentidega keeruliseks see, et neil tuleb lühikese aja jooksul luua struktuurid ning teha investeeringud, mida konkurendid on teinud pikema aja jooksul. Ainuüksi uus, Euroopa nõudmistele vastav buss maksab Osula väitel 4,5 miljonit.
    Hugo Osula ütlusel oli Mootorreiside esimese poolaasta liiniveo käive ligi 14 miljonit krooni ning kokku veeti 43 600 reisijat.
    Hugo Osula sõnul käivad hetkel Balti riikide valitsusstruktuuride tasemel läbirääkimised Eesti, Läti ja Leedu rahvusvahelist bussiliiklust hõlmava turu koordineerimiseks.
    Kuna turg on väike, ei ole Osula väitel mõtet, et kolmest riigist sõidaks buss ühte Euroopa linna. Siin võiks tema sõnul toimuda tööjaotus, mis aitaks raha kokku hoida ning igal firmal investeeringute mahtu suurendada.
    Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna spetsialisti Juhan Lassi sõnul annaks näiteks Vilniuse--Ateena liini ka Eestiga ühendada. Lassi väitel on Eesti pool sellise süsteemi rakendumisest huvitatud, kuid seni on probleeme olnud lätlastega, kes on olnud vastu, et näiteks Tallinnast Riia ja Leedu kaudu kulgeval bussiliinil oleks ka Lätis mingi peatus.
    Lassi hinnangul võib seda tõlgendada nii, et lätlased tahavad vedada oma liine üksinda. Vaatamata sellele loodetakse Lassi sõnul, et vastuolud õnnestub lahendada ning uus süsteem hakkab tööle järgmise aasta alguses. Ta teatas, et koostööprojekti käsitlev töörühm saab taas kokku augustis.
    Lass ütles, et Eestis korraldavad Euroopa normidele vastavat regulaarset reisijatevedu Mootorreisid, Tallinna Autobussikoondis ja Tarbus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Sõõrumaa: oleme alahinnanud ukrainlaste panust meie majandusse
“Meil on praegu riigis juures pea 50 000 võõramaalast, eelkõige ukrainlased. Ja vähemalt miljardi jätavad nad meie turule kohvikutes, klubides, toidupoodides ja igal pool. Ma arvan, et meil on Ukraina põgenikud natuke alahinnatud, mis meile neist siia jääb,” arvas ärimees Urmas Sõõrumaa.
“Meil on praegu riigis juures pea 50 000 võõramaalast, eelkõige ukrainlased. Ja vähemalt miljardi jätavad nad meie turule kohvikutes, klubides, toidupoodides ja igal pool. Ma arvan, et meil on Ukraina põgenikud natuke alahinnatud, mis meile neist siia jääb,” arvas ärimees Urmas Sõõrumaa.
Põim Kama: planeerimine on surnud, elagu tegutsemine
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
Brookfield ostab USA taastuvenergia arendajaid 1,5 miljardi dollari eest
Üks maailma suurimaid puhta energia investoreid ostab paar USA taastuvenergia arendajat 1,5 miljardi dollari eest.
Üks maailma suurimaid puhta energia investoreid ostab paar USA taastuvenergia arendajat 1,5 miljardi dollari eest.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Julgeolek on määrav, küll majandus hakkama saab
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Viimsi Artiumi arhitekte paelusid enneolematud tingimused
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.

Olulisemad lood

Soome sulgeb öösel piiri Vene turistidele
Soome valitsus teatab pärastlõunasel pressikonverentsil uued piiriregulatsioonid, millega Venemaalt saabujate arv võib väheneda poole võrra, kirjutab Helsingin Sanomat.
Soome valitsus teatab pärastlõunasel pressikonverentsil uued piiriregulatsioonid, millega Venemaalt saabujate arv võib väheneda poole võrra, kirjutab Helsingin Sanomat.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.