Üheks oma edu peapõhjuseks peab Acer koostetehase rajamist Lappeenrannas.
«1993. aastal otsustasime tõsiselt käsile võtta Vene turu, kuid transporditee Kaug-Idast Moskvasse ja Peterburi oli liiga pikk ja raskendas kauplemist,» ütles Aceri tegevust Venemaal juhtiv Stephen Kuzara. «Peale selle on kauakestva transportimise puhul ohuks arvutikomponentide hind, mis võib langeda järsult paari päevaga ja võib oluliselt alandada laevaga teel oleva kaubasaadetise jaehinda.»
Enne seda uuris Acer põhjalikult võimalusi, kuidas saab kõige kiiremini oma kaupa Venemaale toimetada. Vaadeldi raudteevedu läbi Siberi, toodete monteerimist Venemaal või mõnes selle naaberriigis. Ilmnes, et Soomes arvutite kokkupanek oli selgelt parim lahendus.
Laevatranspordiga võrreldes kiirenes kapitali liikumine kümme korda ning jäid ära poliitiline risk ja peidetud kulud. Valmistoode loovutatakse Venemaa kliendile Lappeenrannas, mistõttu Aceril ei tarvitse tegemist teha ei tolli ega kaubaveoga. Tooted jõuavad Moskvasse paari-kolme päevaga, mis on Kuzara sõnul tunduvalt vähem kui Kesk- või Ida-Euroopa kaudu.
Stephen Kuzara on kindel, et Soome jääb kaupade Venemaale toimetamise väravaks veel pikaks ajaks. Kuid tasapisi hakkavad Soome veondusfirmad loovutama oma positsiooni venelastele.
«Kui praegu kasutavad lääne firmad põhiliselt kallimate Soome transpordifirmade teenuseid, kuna nad ei usalda veel Vene firmasid, siis nüüd on venelased hakanud teeninduse parandamise nimel tegema kõva tööd ja kui ühel päeval võidavad nad klientide usalduse, jäävad soomlased suurest ärist ilma, kui nad ei hakka juba praegu oma konkurentsivõimet parandama,» ennustas Aceri esindaja.
Aceri Lappeenranna tehase juhataja Ng Geok Sing on soome töötajatega väga rahul. Ehkki nende palgatase on Kaug-Idaga võrreldes kõrge, moodustab see ainult paar protsenti arvutite hinnast.
Tehases töötab paarkümmend inimest, kes valmistavad Vene turu jaoks 10 000 arvutit kuus. KL