Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pingeid tekitav ametiauto

    Nädal tagasi oli tähtaeg, mil ministeeriumid ja maavalitsused pidid esitama oma ettepanekud ja arvamused rahandusministeeriumi poolt välja töötatud autopargi vähendamise projekti kohta. Veiko Einsalu rahandusministeeriumi eelarev osakonnast sai vastuse ühelt ministeeriumilt ja kaheksalt maavalitsuselt.
    «Maavalitsused leiavad, et autosid võiks olla rohkem,» on Einsalu sõnul vastuste sisu. Praegu on 15 ministeeriumi päralt 118 sõidukit ja 15 maavalitsuse käsutuses 266 autot.
    Rahandusministeeriumi välja töötatud ettepanekus on kirjas, mitme inimese kohta ministeeriumis ja maavalitsuses võiks olla üks auto ning millises hinnaklassis ametnike autod olla võiksid. Näiteks ministrite autod võiksid maksta 440 000 krooni ja maavanemate autod 330 000 krooni. Ka piiritleb projekt autodele tehtavad kulunormid ning läbisõidulimiidi ning sisaldab kavatsust vähendada personaalautot omavate ametnike hulka.
    «See on asjalik ja ratsionaalne ettepanek,» on Harju maavalitsuse kantselei juhataja Elmu Peegi hinnang valitsuse kavatsusele vähendada maavalitsuste autoparki. Peegi sõnul näeb eelnõu ette, et kümne ametniku kohta oleks maavalitsuses üks auto. See tähendab, et praeguse 28 auto asemel jääks Harju maavalitsusele 18 autot.
    Peeki see ei kohuta: «Loomulikult pooldan ma autode vähendamist.» Nagunii ootavad mitmed vanad Volgad mahakandmist.
    Ka Ida-Viru maavalitsuse maavanema Rein Aimla sõnul autode vähendamine neid valuliselt ei puuduta: «Meil on ainult üks auto üle, aga kuna kaks autot enam remonti välja ei kannata, siis me isegi ületame koondamisplaani.»
    «Kuna elu käib ikka Tallinnas, siis autopargi vähendamine isoleeriks meid elust,» teatab Valga maavalitsuse maasekretär Tõnis Lass. Praegusest 18 autost peaksid nad loovutama 11. Lass leiab, et eelnõu toorik, ei arvesta üldse seda, et mida kaugemal Tallinnast, seda tähtsam roll asjaajamistes on autol.
    Lassil on raske ette kujutada, kuidas nende osakonnajuhataja, kes on sunnitud Tallinna vahet sõitma, tõuseb hommikul kell neli, et viiesele rongile jõuda, siis istub reipalt paaril nõupidamisel, kust kihutab koju viivale rongile.
    Eelnõu kohaselt jääks personaalauto vaid maavanemale ja maasekretärile. Seni osakonnajuhataja käsutuses olnud autod muutuksid üldkasutatavateks.
    Elmu Peegi sõnul on loomulik, et ümberkorraldus tekitab osakonnajuhatajates pisikest rahulolematust, kuid see on ametnike, mitte valitsuse probleem. Pealegi pakub valitsus välja kompensatsiooni võimalused: taksotalongid, kompensatsioon isikliku auto kasutajale.
    Tõnis Lassi arvates on auto osakonnajuhatajale teatud palgakompensatsioon: «Siis tuleks palgasüsteem ümber vaadata.»
    Eelnõu eesmärk, mis räägib sellest, et personaalautodest saavad üldkasutatavad autod, pahandab Lassi eriti: «Öeldakse, et kahte asja, autot ja naist ei tohi teistele kasutada anda.»
    Riiklike ametite peadirektoritele ja maavanematele on aastaks bensiini-, määrdeainete, kindlustuse ja tehnohoolduse kuludeks ette nähtud umbes 50 000 krooni. Kas maavanem peab sõitma Fordi või Opeliga, seda eelnõu Peegi sõnul rangelt ei määratle: «Tingimuseks on, et maavanem ei sõida ringi forsseeritud mootoriga või sportautoga ning autoga, mille mootori võimsus on üle 185 kW.»
  • Hetkel kuum
Toetame restoraniäri vintskeid tegijaid. Hääletame jalgadega!
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Nvidiast üksi jäi väheks ning USA aktsiad langesid
USA aktsiad langesid neljapäeval rekordtasemetelt, kuna Nvidia head tulemused ei toonud kaasa laiemat rallit ning seega kasvas investorite mure intressimäärade pärast, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad langesid neljapäeval rekordtasemetelt, kuna Nvidia head tulemused ei toonud kaasa laiemat rallit ning seega kasvas investorite mure intressimäärade pärast, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Venemaa tahab Läänemerel merepiiri muuta Tsahkna: tegemist on absurdiga
Venemaa kaitseministeerium tahab ühepoolselt muuta Soome ja Leedu lähedast merepiiri, kuna nende arvates ei vasta piirid praegustele geograafilistele oludele, Soome ekspert nimetab seda hübriidsõja vormiks.
Venemaa kaitseministeerium tahab ühepoolselt muuta Soome ja Leedu lähedast merepiiri, kuna nende arvates ei vasta piirid praegustele geograafilistele oludele, Soome ekspert nimetab seda hübriidsõja vormiks.