Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mootorsõidukite aktsiis seab müüjatele piiranguid

    Raudsepa sõnul on ettevõtjatel raskusi sportmootorrataste ja mootorsaanide müügiga, kuna nende aktsiisimaks impordi korral on sama suur kui kõigil teistel mootorsõidukitel. Ta tõi näite, et mootorsaane klassifitseeritakse piiril kui mootorsõidukeid, hiljem riik neid aga mootorsõidukina arvele ei võta, kuna autoregistrikeskus mootorsaane ei tunnista.
    Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna nõunik Hellat Rumvolt leidis samuti, et pole põhjust, miks peaksid mootorsaanid olema aktsiisiga maksustatud. Soomes tema sõnul mootorsaane mootorsõidukiteks ei peeta, kuna nad pole ette nähtud teedel sõitmiseks.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Andres Hunt ütles, et piiril maksustatakse kõik mootorsõidukid võrdsetel alustel. Tema sõnul ei tähenda mootorsõidukite maksustamine, et kõik sõiduvahendid tuleks pärast autoregistrisse kanda.
    Hunt ütles, et mootorsõidukite maksustamine on reguleeritud mootorsõidukite aktsiisi seadusega. Tulenevalt seadusest maksustatakse transpordivahendid selle järgi, kui suur on mootori võimsus. Mootori ühe kuupsentimeetri eest tuleb maksta aktsiisi üks kroon.
    Ülo Raudsepp teab, et mootorsõidukite aktsiisist laekuv raha läheb teede remondiks, kuid talle on arusaamatu, mis on näiteks mootorsaanidel pistmist maanteedega. Kui öeldakse, et mootorsaane pole Eesti seaduste kohaselt üldse olemas, siis tekib küsimus, miks nende pealt piiril aktsiisimaksu nõutakse, küsis Raudsepp.
    Raudsepp rääkis, et kuna riiklik autoregistrikeskus mootorsaane mootorsõidukina ei registreeri, takistab see nende müüki liisingu teel. Liisingufirma nõuab, et mootorsaan oleks kindlustatud, seda ei saa aga teha, kuna autoregister neid ei registreeri.
    Raudsepa sõnul on ASil Ramo olnud plaan hakata koostöös ASiga Ühisliising mootorsaane müüma, kuid seetõttu, et mootorsaane ei registreerita, on jäänud leping sõlmimata.
    Sellel aastal hakati Eestis väikeveesõidukina registreerima vesiskuutreid. Ülo Raudsepp näeb selle taga põhjust, et Tartus sai üks inimene skuutriga sõites surma. «Loodan, et mootorsaanide registreerimist ei pea nii kaua ootama,» lisas ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.